Nasze TOP 5: Najciekawsze motorowery 2020. Przyjemny powrót do szkoły?

Motorowery, choć w ostatnich latach przyćmione przez pojazdy klasy 125, mają stałe miejsce wśród napędzanych jednośladów. To właśnie na nich zdecydowana większość z dzisiejszych motocyklistów nawijała pierwsze kilometry na koła i rozpoczynała swoją przygodę z jednośladami. Wielu osobom służą wiernie w codziennym transporcie. Niezależnie czy używamy ich rekreacyjnie, czy jako transport do szkoły, potrafią dać sporo frajdy i dużo nauczyć. Oto nasze top 5 najciekawszych mopedów dostępnych obecnie na naszym rynku, z którymi nowy rok szkolny okaże się bardzo przyjemny.

Junak Furious 50 2T

Ten motorower zasługuje na wyróżnienie. Wygląda bardzo nowocześnie i dojrzale, a przy tym potwierdza sportowe aspiracje właściciela. Jest bogato wyposażony i bardzo dobrze wykonany. To jednak nie tylko wygląd stoi za jego wyjątkowością. Furious 50 jest jednym z nielicznych dostępnych obecnie motorowerów z napędem opartym o budzący emocje silnik dwusuwowy. Rasowy wygląd, sportowe podwozie z zawieszeniem upside-down i skutecznymi hamulcami na czele oraz rasowy dźwięk sportowego dwusuwa idealnie pasują do charakteru tej maszyny.

Niu UQi

UQi to odświeżona wersja U ze zmienionym nadwoziem. Teraz w dwóch wersjach wyposażenia: GT Sport i Pro. Te zmiany niosą za sobą nową moc silnika powiększoną z 800 W do 1200W i dwie wersje baterii. Wersja Sport posiada akumulatory produkowane przez EVE o pojemności 31Ah (1488 Wh). Opcja PRO to już ogniwa Panasonica i pojemność 42 Ah (2016 Wh). Seria UQi została stworzona przy użyciu najnowszej wiedzy i technologii w zakresie projektowania. Konstrukcja tego przypominającego rozbudowaną hulajnogę mopeda jest zoptymalizowana pod kątem użytkowania w mieście i została stworzone na podstawie badania przeprowadzonego wśród 150 000 jeźdźców i ponad 1 miliona kilometrów danych o użytkowaniu z popularnych skuterów N-Series i M-Series. Rezultatem jest pojazd, który w mieście czuje się jak ryba w wodzie, a do tego wygląda bardzo nowocześnie.

Peugeot Django 50

Choć skutery Peugeota kojarzą się za sprawą kultowego modelu Speedfight ze nacechowanymi sportem maszynami, to właśnie ślicznie klasyczny Django urzekł nas swoją prezencją oraz oferowanym komfortem. Django to skuter, który hołduje bogatym tradycjom w budowie jednośladów francuskiego producenta i pierwszemu rollerowi z lwem o oznaczeniu S55. Jego współczesny dziedzic wygląda jak przeniesiony w czasie i sprawia, że ciężko przejść wobec niego obojętnie. Być może szkolna młodzież skieruje swoje westchnienia bardziej w stronę sportowych modeli, ale to właśnie ten klasyk pokazuje jak powinno wyglądać połączenie eleganckiego stylu retro z nowoczesnym napędem i podwoziem. Na ten skuter można patrzeć godzinami, zwłaszcza, że dostępny jest w kilku świetnie dobranych kolorystycznie wersjach.

Rieju MRT 50

Motorowery to nie tylko maszyny miejskie i stworzone do poruszania się wyłącznie po drogach. Świetnym przykładem jest hiszpańskie Rieju MRT 50. To lekki motocykl enduro, którego źródłem napędu, jak przystało na rasową maszynę off-roadową, jest nowoczesny silnik dwusuwowy. Rieju zastosowało w tym modelu mocną, podwójną, stalową ramę oraz dwa wydajne hamulce tarczowe. Przednie zawieszenie PAIOLI dobrze sprawdza się w ciężkim terenie. Prędkość i inne ważne parametry silnika pokazuje ciekłokrystaliczny wyświetlacz. MRT 50 jest nowoczesnym, dobrze wykonanym motorowerem o niewątpliwie agresywnym wyglądzie i sporych możliwościach terenowych. Dostępny jest także w wersji PRO ze wzmocnionym napędem, oraz podwoziem o jeszcze lepszych parametrach. Przyszli mistrzowie enduro oto propozycja dla was.

Vespa Sprint Racing Sixties

Oto najmłodszy i zarazem najbardziej sportowy model włoskiej Vespy. Odświeżona wersja jest bardziej komfortowa, bezpieczniejsza, a w wersji Racing Sixties jeszcze lepiej podkreśla swój sportowy charakter. Nowoczesne technologie, bezprzewodowa łączność, bogate wyposażenie z kolorowym ekranem TFT na czele i odważna stylistyka. Włosi, tworząc ten pojazd, nie sięgali po półśrodki i widać to już na pierwszy rzut oka. Sprint Racing Sixties jest najbardziej nowoczesną interpretacją sportowych wersji Vespy. Do tego oferuje świetne parametry jazdy jak stabilność, poręczność i zwrotność. Ten skuter powstał by generować czystą radości z jazdy, zamieniając codzienną komunikację w przyjemność. Oczywiście, nawet najbardziej sportowa Vespa musi wyglądać klasycznie i gustownie. Mamy tu więc bardzo ciekawe połączenia stylistyczne rodem ze słonecznej Italii.

 

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

 

 

 

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button