Aktualnie czytasz:
Elektryczny skuter BMW Concept E na IAA
6
 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jak donosi 艢wiat Motocykli w swoim internetowym wydaniu podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA), bawarska firma zaprezentowa艂a koncepcj臋 stylistyczn膮 - model "BMW Concept. e". Moda na bycie eko coraz silniej wkracza na rynek jedno艣lad贸w. Czy to s艂uszny kierunek?

Studium stylistyczne Concept e jest wi臋c czym艣 wi臋cej, ni偶 tylko pomys艂em na nowy pojazd. Opr贸cz technicznej funkcjonalno艣ci i jako艣ci, projektanci BMW Motorrad przyk艂adaj膮 du偶膮 wag臋 do emocjonalnego dialogu pomi臋dzy kierowc膮 i pojazdem. Podstawowym za艂o偶eniem jest to, i偶 pojazd musi by膰 nie tylko funkcjonalny, ale r贸wnie偶 musi wzbudza膰 emocje. Musi nieustannie inspirowa膰 prowadz膮cego, oferuj膮c mu wsparcie najnowszych technologii.

[poll id="34"]

BMW Concept e w oczywisty spos贸b nawi膮zuje stylistycznie do pozosta艂ych cz艂onk贸w rodziny BMW Motorrad. Podobnie, jak w innych motocyklach BMW, charakterystyczny kszta艂t zwany 鈥瀞plit face鈥 ci膮gnie si臋 od przedniej cz臋艣ci skutera a偶 do przedniej os艂ony ko艂a i poza ni膮, nadaj膮c przedniej cz臋艣ci modelu Concept e dynamicznego wygl膮du.

Wizjonerski charakter modelu Concept e przejawia si臋 tak偶e w koncepcji wstecznych lusterek, kt贸re zast膮piono dwiema kamerami zintegrowanymi z zespolonymi 艣wiat艂ami tylnymi. Obraz z kamer przekazywany jest do dw贸ch monitor贸w LCD zainstalowanych w kokpicie. Pr臋dko艣膰 jazdy i inne wa偶ne dane pokazywane s膮 z kolei na cyfrowym wy艣wietlaczu, kt贸rego funkcje ograniczono do najwa偶niejszych informacji.

Technologia wysokiego napi臋cia BMW i (> 60 wolt贸w) umo偶liwia pojazdom nap臋dzanym elektrycznie na osi膮gni臋cie przyspieszenia por贸wnywalnego z maxi skuterami wyposa偶onymi w silniki spalinowe. Du偶a pojemno艣膰 akumulatora, inteligentny system zarz膮dzania jego stanem oraz uk艂ad odzyskiwania energii z hamowania zapewniaj膮 realistyczny zasi臋g 100 kilometr贸w.

Akumulator 艂aduje si臋 z wykorzystaniem standardowych gniazdek pr膮du, jakie mo偶na znale藕膰 w Europie, USA, Kanadzie i Japonii. Dedykowane stacje 艂adowania nie s膮 wymagane w tym przypadku. Przy ca艂kowicie roz艂adowanym akumulatorze czas 艂adowania wynosi mniej ni偶 trzy godziny. Praktyka pokazuje jednak, 偶e akumulatory rzadko s膮 roz艂adowywane 鈥瀌o zera鈥, wi臋c czas 艂adowania jest na og贸艂 kr贸tszy.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Fot.: BMW/艢wiat Motocykli
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe madi
    4 pa藕dziernika 2011 at 14:01

    Do miasta OK, ale na dalsze wypady lipa. Gdzie w PL to na艂aduj臋 poza domem ? Co 100 km robi膰 przerwy na 3 h… :/

  • Zdj臋cie profilowe Kisiu1981
    4 pa藕dziernika 2011 at 19:49

    W艂a艣nie, ja u偶ywam skutera nie tylko w pracy ale i w trasy.

    Ra偶膮 mnie tylko te „lusterka”. Po co co艣 takiego? Nie s膮dz臋 偶eby by艂o lepsze ni偶 standardowe rozwi膮zanie.

  • Zdj臋cie profilowe Twister
    8 pa藕dziernika 2011 at 21:48

    Wszystkie pojazdy elektryczne to dno, w jednym z program贸w na tvn turbo testowali jaki艣 elektryczny samoch贸d. Na艂adowali samoch贸d na tyle aby starczy艂o na dany odcinek (stosowali instrukcj臋 wydan膮 przez producenta). Wyjechali za miasto samoch贸d nie przejecha艂 nawet po艂owy trasy, dopiero po wy艂膮czeniu kompletnej elektryki(radio, klima) samoch贸d przejecha艂 raptem 15 km wi臋cej po czym stan膮艂 na 艣rodku jakiego艣 zadupia.
    Jak dla mnie samoch贸d elektryczny to kicha straszna , fajnie 偶e 艣wiat si臋 rozwin膮艂 na tyle 偶eby mo偶na sobie je藕dzi膰 na pr膮d, ale co z tego je偶eli tak cz臋sto mo偶e on nas zawie艣膰.

  • Zdj臋cie profilowe Twister
    8 pa藕dziernika 2011 at 21:50

    A nie wspomnia艂em o tym 偶e pr臋dko艣ci rozwija艂 „porywcze”, o ile dobrze pami臋tam tr膮bi艂 na niego jaki艣 skuter po czym go wyprzedzi艂 馃槈

  • Zdj臋cie profilowe dWaWiDv500
    21 grudnia 2011 at 19:39

    zgadzam si臋 z madikiem to nie na d艂u偶sze wypady osobi艣cie gdybym mia艂 do wyboru elektryczny i zwyk艂ego nawet chinczyka wybra艂 bym zwyk艂ego.Ale to tylko moje zdanie :>>>

  • Zdj臋cie profilowe nagroda
    20 czerwca 2012 at 11:31

    Podstawowe pytanie – czy jak kupuje si臋 skuter to po to , 偶eby z nim ROZMAWIA膯 (tak jak pisz膮 w art.) czy po to ,偶eby je藕dzi膰 i cieszyc si臋 wiatrem we w艂osach i wymijaniem kork贸w na ulicy? No w艂a艣nie. Ten maluszek jako艣 mi 艣rednio pasuje, bo wol臋 ciemniejsz膮 stylizacje, solidniejsza budow臋 i mocny „wykop” jak si臋 rusza a mimo tego bezpiecze艅stwo. By艂em na dniach otwartych moto i kupi艂em tmax 530 – niebo na ziemi. Pozdrawiam.