Aktualnie czytasz:
Almot: "Za nami najlepszy rok w historii firmy"
5
Publikacja Sponsorowana

Historia firmy to 33 lata determinacji i ciągłego, organicznego rozwoju. Przez ponad 3 dekady niewielki zakład rzemieślniczy przekształcił się w jednego z największych producentów komponentów silnikowych do jednośladów oraz właściciela drugiej marki motocyklowej w Polsce.

Almot rozpoczął działanie już w 1983 roku w niewielkiej miejscowości pod Bydgoszczą, gdzie swoją siedzibę ma do dziś. Już po 7 latach funkcjonowania firma zatrudniała kilkudziesięciu pracowników.

Wielu z nich pracuje tu do dziś, dbając nie tylko o znaną na niemal całym świecie jakość produktów, ale także rozwijając sprzedaż na wielu rynkach. Co ciekawe Almot ponad 85% swojej produkcji kieruje na eksport. Największym rynkiem sprzedaży produkcji własnej jest wymagający rynek niemiecki.

Prócz zakładu zajmującego się produkcją tłoków, zębatek, piast czy głowic znajdziemy także jedną z największych w kraju hurtownię rowerową.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Mikołaj Sibora, Almot

Mikołaj Sibora, Almot

To była jedna z najważniejszych inwestycji Almotu w latach dziewięćdziesiątych - mówi Mikołaj Sibora, obecny prezes firmy - i dodaje: To był ważny krok naprzód. Dzięki temu jeszcze mocniej byliśmy obecni na rynku jednośladów. Ta dywersyfikacja pomogła nam w rozwoju firmy i zwiększeniu kadr. Dziś mamy setki odbiorców na terenie całego kraju z którymi utrzymujemy bardzo dobre relacje. One są dla nas niezwykle istotne.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Kolejnym kamieniem milowym w historii Almotu było Ferro. W 2008 roku firma postanowiła stworzyć własną markę motocykli, skuterów i motorowerów. Na terenie zakładu wybudowano nowe magazyny, które wkrótce zapełniły się tysiącami jednośladów. Te do dziś można licznie spotkać na naszych drogach.

W przypadku Ferro chcieliśmy połączyć dwie rzeczy - dobrą jakość i dobrą cenę. Wydawało się to niemożliwe. Było to realne dzięki filozofii naszej firmy. Almot zawsze walczył o to, aby każdy produkt opuszczający bramy naszego zakładu dawał Klientowi pełną satysfakcję. Wiem, że może brzmi to banalnie, ale wszystko co robimy, robimy z pasją i zaangażowaniem, albo wcale. Nasi odbiorcy są dla nas najważniejsi i oni w gruncie rzeczy odpowiadają za sukces Almotu - mówi Mikołaj Sibora.

pinnersPrawdziwy przełom przyszedł w 2010 roku. Nie tylko za sprawą przekroczenia granicy 4 milionów wyprodukowanych tłoków w zakładzie. Wówczas Almot stał się właścicielem legendarnej marki Junak. Od tego momentu sprzedaż motocykli rośnie lawinowo. Dzięki czemu w ciągu zaledwie 5 lat marka awansowała na drugie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży motocykli.

Ubiegły sezon okazał się niezwykle owocnym. Prawie co piąty nowy jednoślad rejestrowany w Polsce pochodził ze stajni Junaka, a sprzedaż nowych motocykli tej marki wzrosła rok do roku niemal czterokrotnie.

Szeroka kolekcja motocykli o pojemności do 125 ccm, rozsądna cena i dobra jakość. Te czynniki są genezą takiego wyniku - przyznaje Karol Kopytek, kierownik ds. klientów kluczowych w firmie Almot.

Karol Kopytek, Almot

Karol Kopytek, Almot

Ogółem w 2015 roku w Polsce zarejestrowano ponad 9 700 jednośladów (motorowery i motocykle) Junak i Ferro. To najlepszy wynik w historii firmy. Spory udział w tej liczbie ma oczywiście segment 125 ccm - czyli motocykli, które można prowadzić na prawo jazdy B. Kolekcję tych jednośladów bardzo intensywnie rozwijaliśmy przez ostatnie 16 miesięcy wprowadzając do oferty choćby model M16 i M11 w mniejszych wersjach silnikowych. Tym sposobem stworzyliśmy motocykle wizualnie dojrzałe, które nie wymagają motocyklowego prawa jazdy.

- Dodaje Karol Kopytek

458C9620Mimo tak ogromnego sukcesu Almot wciąż chce się intensywnie rozwijać. Nie tak dawno ukończono kolejną inwestycję - wybudowano sporych rozmiarów halę produkcyjną, a pod jej dachem stanęły prawdziwa cuda współczesnej inżynierii pozwalające na znaczące polepszenie jakości wszystkich produktów. Zarząd firmy także pracuje nad dywersyfikacją swojej oferty na rynku nowych jednośladów.

Nasze ambicje i pasja kieruje nasze myśli daleko naprzód - stąd skupiamy się na innowacyjnych projektach, które wkrótce zaskoczą całą branżę, nie tylko w Polsce. Jednak na szczegóły przyjdzie jeszcze czas. Trzymajcie za nas kciuki - kwituje Mikołaj Sibora.

Jaka jest Twoja reakcja?
75%
0%
25%