5 porad jak jeździć w terenie ciężkim motocyklem (BMW R 1200 GS)

Cześć! Dzisiaj w zastępstwie Leszka jestem na szkolenie enduro, szkoleniu motocyklowym. Sprawdzam, czy na ciężkim motocyklu turystycznym – takim jak BMW R 1200 GS – można sprawnie jeździć w terenie. Mamy dla Was pięć porad, jak jeździć w terenie ciężkim motocyklem. 

Po pierwsze: musisz umieć jeździć na stojąco. Nie ma takiego zawieszenia, które będzie w stanie wybrać ciężar Twój i motocykla.

Po drugie: musisz umieć rozluźnić ręce. Wiszenie na kierownicy, pchanie kierownicy – to nie tylko upośledzanie przyczepności przedniego koła, ale także męczenie własnego ciała i destabilizowanie motocykla.

Po trzecie: musisz umieć oceniać, co czeka Cię za jedną, dwie, trzy, piętnaście sekund. Mówiąc krótko: musisz myśleć i planować z wyprzedzeniem, żebyś nie dał się zaskoczyć temu, co akurat jest przed Tobą. Dziurom, dziwnej nawierzchni – wszystkiemu, co może sprawić, że Twój plan jazdy będzie błyskawicznie nieaktualny.

Po czwarte: opanuj motocykl przy niskich prędkościach. Jazda z małymi prędkościami, ciasne manewrowanie, jest trudne i daje przepustkę do jeżdżenia z większymi prędkościami. Jeżeli nie jesteś w stanie zapanować z motocyklem przy małych prędkościach, będziesz miał ogromne problemy z zapanowaniem nad nim przy większych prędkościach.

Po piąte: jeżdżenie ciężkim, turystycznym motocyklem w terenie to nie tylko przygotowanie techniczne. To także przygotowanie fizyczne. Te motocykle mają sporą masę, wysokie osiągi, w związku z tym wiele godzin spędzonych na takiej maszynie potrafi bardzo mocno wymęczyć kierownika.

WIDEO: 5 podstawowych błędów popełnianych na motocyklu w terenie

[trending]

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button