125 ccm
Aktualnie czytasz:
Yamaha MT-125: Od sierpnia w salonach (motocykl na prawo jazdy b)
11

Nowy motocykl Yamaha MT-125 został ukształtowany zgodnie z mocnym DNA rodziny MT, dzięki czemu uzyskał on charyzmatyczny wygląd pełnowymiarowego motocykla oraz wyraźny charakter wsparty zaawansowaną technologią.

Każdy szczegół tego streetfightera – począwszy od okrągłego reflektora po uniesiony tył – został ukształtowany zgodnie z DNA MTw celu stworzenia nowego rodzaju maszyny w segmencie 125 cm3, o wyglądzie poważnego, pełnowymiarowego motocykla, który będzie można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B.

Wygląd streetfightera i technologia klasy supersport

Opracowany na tej samej platformie co YZF-R125 2014, nowy MT posiada podwozie typu naked, które podkreśla jego charakter. Łącząc w sobie styl streetfightera z supersportową technologią MT-125 wnosi silną osobowość do tej klasy.

Sportowa pozycja jazdy w codziennym użytkowaniu

Podobnie jak modele MT o większej pojemności, MT-125 zapewnia dość wyprostowaną pozycję jazdy. Jest ona znacznie mniej ekstremalna niż na motocyklu klasy supersport, YZF-R125, dzięki czemu MT-125 świetnie się nadaje do codziennej zabawy w mieście i poza nim.

Imponujący przód

Wyjątkowy charakter MT-125 definiuje mocna konstrukcja, którą z przodu podkreśla nisko zamontowany, okrągły reflektor z LED-owymi światłami dziennymi, a agresywny wizerunek uwydatniają barczyste doloty powietrza. Pochylony do przodu reflektor i doloty powietrza, oprócz tego, że nadają pełen mocy, oryginalny wizerunek przodowi motocykla, podkreślają także dynamiczne linie nadwozia typu naked.

Zaawansowany technologicznie kokpit

Pełnowymiarowy wyświetlacz LCD został zainspirowany estetyką smartfonów i zawiera słupkowe wyświetlacze, wśród których znajduje się graficzny kierunkowskaz i obrotomierz. Po uruchomieniu motocykla kierowcę wita animacja.

Krótka konstrukcja tyłu

Wygląd streetfightera został podkreślony za pomocą uniesionej do góry tylnej części motocykla, która uzupełnia pochylone linie zbiornika paliwa i dolotów, zapewniając agresywną, obniżoną sylwetkę MT-125 o przesuniętym do przodu środku ciężkości. Muskularny i kompaktowy wygląd motocykla jest również podkreślony poprzez umiejscowienie tylnego światła LED poniżej „ogona”, dzięki czemu jest on wyeksponowany i krótki.

Podkreślony obszar wokół silnika

Centralna część MT-125 wokół silnika i zbiornika paliwa zostały zaprojektowane w taki sposób, by były jak najbardziej kompaktowe w celu nadania wrażenia mocy, przejawiającego się w agresywnej sylwetce i dynamicznych liniach. Jednocylindrowy silnik o pojemności 125 cm3 jest wyposażony w dolną osłonę, która podkreśla przesuniętą do przodu masę, a wrażenie ruchu w tym kierunku jest jeszcze bardziej wzmocnione za pomocą ostrych linii nadwozia i pochylonego do przodu cylindra. Za sprawą paneli bocznych z kanałami oraz silnika w czarnym matowym kolorze, mocowanego do ramy Deltabox, boczny profil MT-125 sprawia ogólne wrażenie wytrzymałego i mocnego.

Wysoka jakość

Unikalny charakter i agresywny styl MT-125 uzupełnia najwyższa jakość wykonania tego motocykla. Połączenie sprytnej konstrukcji i zaawansowanej technologicznie specyfikacji tworzy wyjątkowy jednoślad, który będzie stanowił doskonały wybór dla młodszych kierowców.

 

Yamaha MT-125: Konstrukcja

  • ·         Wygląd pełnowymiarowego motocykla
  • ·         Nadwozie w stylu streetfightera
  • ·         DNA charyzmatycznej rodziny MT
  • ·         Nisko zamontowany, okrągły reflektor i szerokie doloty powietrza
  • ·         Pozycja jazdy dla zapewnienia pełnej kontroli nad motocyklem
  • ·         Krótka część tylna o dynamicznym kształcie
  • ·         W pełni wyeksponowany silnik w matowym, czarnym kolorze z lekką, dolną osłoną
  • ·         Zaawansowany technologicznie kokpit, który nie zakłóca widoku drogi
  • ·         Wysokiej klasy elementy podwozia klasy supersport

 

Właściwości techniczne Yamaha MT-125

Nowy zbiornik paliwa, siedzisko, podnóżki i kierownica

Zbiornik paliwa, siedzisko i podnóżki MT-125 zostały tak zaprojektowane, aby zapewnić bardziej wyprostowaną pozycję jazdy niż w YZF-R125. Krótszy zbiornik paliwa sprawia, że biodra kierowcy są przesunięte o 42 mm do przodu niż w R125, zaś wysokość siedziska została zmniejszona o 5 mm do 820 mm. Zwężana kierownica o dużych, aluminiowych mocowaniach jest o 100 mm wyższa i o 35 mm bardziej przesunięta do przodu niż w YZF-R125, dodatkowo wymuszając wyprostowaną pozycję jazdy. Ta specyficzna ergonomia MT sprawia, że MT-125 jest doskonały do codziennego użytku, a kierowca ma nad nim zwiększoną kontrolę podczas jazdy w miejskiej dżungli.

Zmieniony kąt główki ramy

Oprócz nowej ergonomii MT-125 posiada kąt główki ramy 33,5 stopnia. W połączeniu z obniżoną wysokością siedziska i nową pozycją jazdy, ulepszona geometria kierownicy zapewnia większą zwinność – zwłaszcza podczas miejskiej jazdy z małą prędkością – czyniąc z MT-125 wszechstronny motocykl, którym łatwo manewrować na zatłoczonych ulicach miasta.

Zaawansowany technologicznie przód motocykla Yamaha MT-125

W MT-125 Yamaha zastosowała zaawansowaną technologię klasy supersport, obejmującą widelec upside-down o średnicy 41 mm, który oferuje wysoki poziom sztywności, zapewniając precyzyjne i pewne prowadzenie. Za sprawą 130-milimetrowego skoku przedniego zawieszenia i 114-milimetrowego w tylnym zawieszeniu typu link monoshock, MT-125 jest w stanie zaoferować sportową i jednocześnie bardzo wygodną jazdę. Przedni układ hamulcowy jest jednym z najbardziej zaawansowanych w swojej klasie i zawiera pływającą tarczę o średnicy 292 mm, wyposażoną w zacisk montowany radialnie dla doskonałej reakcji początkowej oraz niezwykle skutecznej siły hamowania.

Lekkie koła w stylu wyścigowym o filigranowych szprychach

Nowe koła w stylu wyścigowym posiadają wieloramienną konstrukcję, składającą się z sześciu zestawów filigranowych szprych w kształcie litery Y, które podkreślają zaawansowany technologicznie i lekki wygląd. Nowe koła zawierają przednią oponę w rozmiarze 100/80-17 i tylną oponę o wymiarach 130/70-17, które oferują dobrą przyczepność, a szeroka tylna opona podkreśla bezkompromisowy wizerunek streetfightera w tym motocyklu.

LED-owe światło tylne i tłumik w nowym stylu

Uniesiony do góry tył jest wyposażony w kompaktowy uchwyt na tablicę rejestracyjną, która podkreśla wygląd streetfightera, a w celu maksymalnego skrócenia ogólnej długości motocykla nowe LED-owe światło tylne jest zamontowane poniżej „ogona”. Nowa konstrukcja tłumika umożliwia większy prześwit podczas wchodzenia w zakręty i cechuje się gardłowym odgłosem.

 

Dane Techniczne Yamaha MT-125

  • ·         Opracowany na tej samej platformie co YZF- R125 z 2014 roku
  • ·         Nowo zaprojektowany, krótszy zbiornik paliwa, niższe siedzisko i minimalistyczne nadwozie w celu uzyskania bardziej miejskiej pozycji jazdy
  • ·         Szeroka kierownica i zmieniony kąt główki ramy dla uzyskania większej zwinności w ruchu ulicznym
  • ·         Widelec upside-down o średnicy 41 mm
  • ·         Tylne zawieszenie typu Link monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
  • ·         Pojedyncza, pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 292 mm, z zaciskiem radialnym
  • ·         Nowe koła w stylu wyścigowym, o filigranowych szprychach
  • ·         Jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC o pojemności 125 cm3
  • ·         Stalowa, lekka i wytrzymała rama Deltabox
  • ·         Masa bez płynów 126 kg / Masa z płynami 138 kg

Akcesoria

Szeroka gama oryginalnych akcesoriów Yamaha zostanie zaprezentowana w czerwcu br.

Dostępność Yamaha MT-125

W polskich salonach motocykl MT-125 będzie dostępny od sierpnia 2014.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.
11 Komentarze
  • Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    29 czerwca 2014 at 13:34

    Droga ta zabawka. Za tyle już bym miał siedem dobrych samochodów.

  • Zdjęcie profilowe
    29 czerwca 2014 at 14:32

    Kisiu1981 napisał:

    Droga ta zabawka. Za tyle już bym miał siedem dobrych samochodów.

    .
    Znając Twoje perypetie z wyborem skutera i czym się to skończyło – śmiem wątpić 😉

  • Zdjęcie profilowe WodzuWGK
    29 czerwca 2014 at 16:09

    Może gdybym miał 15 lat mniej to bym się skupił …

  • Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    29 czerwca 2014 at 18:27

    Lucek – to mówisz, że lepiej żebym już przechlał?

  • Zdjęcie profilowe ZOW
    29 czerwca 2014 at 18:36

    Ryszardzie i tak chlejesz za dwóch.
    *
    Kisiowaty, to zawsze wysoko głowę nosi. Troszku jakby i narzeka przy tym, ale… ten typ tak już ma. ;DDD

  • Zdjęcie profilowe
    Dawidsuper8
    29 czerwca 2014 at 19:55

    Hehe 17700zł 🙂 to lepiej jakąś przynajmniej 650ccm kupić

  • Zdjęcie profilowe Wombat
    29 czerwca 2014 at 20:27

    tylko nie zawsze każdemu potrzebna taka locha silnikowa

  • Zdjęcie profilowe
    30 czerwca 2014 at 05:10

    A cóż Kisiu zrobić z taką kwotą zrobić? Duża ona czy mała to zależy od punktu widzenia i w tym punkcie leży pies pogrzebany, gdyż:
    .
    – ja kupiłbym pewnie z 4 Kymco, które prędzej czy później ktoś by mi zaje$%#
    – Wombat by zatuningował Junaka na śmierć, a właściwie jego mechanicy
    – Chiński Metros co się ZOWie wydałby pewnie tomik wierszy lub chociaż zbiór przemyśleń (polski Paolo Coelho)
    – Izdebski zbudowałby rakietę na bazie Torosa i poleciał nią na księżyc
    – Niejaki Martin postawiłby swoją 700tkę permanentnie na koło i tak już jeździł
    .
    Także Kisiu nie idź na łatwiznę, alkohol to nie jest wyjście. Możesz choćby przetestować wszystkie możliwe oleje na rynku i wydać na ten temat jakiś periodyk. Możliwości jest masa, choć jak mawiał klasyk \”po co łapać króliczka, skoro tak przyjemnie się go goni…\”.

  • Zdjęcie profilowe Wombat
    30 czerwca 2014 at 07:16

    świnia. Ale celnie 🙂

  • Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    30 czerwca 2014 at 19:22

    A mój szef się nie wysila – daje kary pracownikom na lewo i prawo i taka kwota szybko się uzbiera. A ile satysfakcji przy tym! A z pieniążkami robi co chce.