Yamaha MT-125: Od sierpnia w salonach (motocykl na prawo jazdy b)

Nowy motocykl Yamaha MT-125 został ukształtowany zgodnie z mocnym DNA rodziny MT, dzięki czemu uzyskał on charyzmatyczny wygląd pełnowymiarowego motocykla oraz wyraźny charakter wsparty zaawansowaną technologią.

Każdy szczegół tego streetfightera – począwszy od okrągłego reflektora po uniesiony tył – został ukształtowany zgodnie z DNA MTw celu stworzenia nowego rodzaju maszyny w segmencie 125 cm3, o wyglądzie poważnego, pełnowymiarowego motocykla, który będzie można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B.

Wygląd streetfightera i technologia klasy supersport

Opracowany na tej samej platformie co YZF-R125 2014, nowy MT posiada podwozie typu naked, które podkreśla jego charakter. Łącząc w sobie styl streetfightera z supersportową technologią MT-125 wnosi silną osobowość do tej klasy.

Sportowa pozycja jazdy w codziennym użytkowaniu

Podobnie jak modele MT o większej pojemności, MT-125 zapewnia dość wyprostowaną pozycję jazdy. Jest ona znacznie mniej ekstremalna niż na motocyklu klasy supersport, YZF-R125, dzięki czemu MT-125 świetnie się nadaje do codziennej zabawy w mieście i poza nim.

Imponujący przód

Wyjątkowy charakter MT-125 definiuje mocna konstrukcja, którą z przodu podkreśla nisko zamontowany, okrągły reflektor z LED-owymi światłami dziennymi, a agresywny wizerunek uwydatniają barczyste doloty powietrza. Pochylony do przodu reflektor i doloty powietrza, oprócz tego, że nadają pełen mocy, oryginalny wizerunek przodowi motocykla, podkreślają także dynamiczne linie nadwozia typu naked.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Zaawansowany technologicznie kokpit

Pełnowymiarowy wyświetlacz LCD został zainspirowany estetyką smartfonów i zawiera słupkowe wyświetlacze, wśród których znajduje się graficzny kierunkowskaz i obrotomierz. Po uruchomieniu motocykla kierowcę wita animacja.

Krótka konstrukcja tyłu

Wygląd streetfightera został podkreślony za pomocą uniesionej do góry tylnej części motocykla, która uzupełnia pochylone linie zbiornika paliwa i dolotów, zapewniając agresywną, obniżoną sylwetkę MT-125 o przesuniętym do przodu środku ciężkości. Muskularny i kompaktowy wygląd motocykla jest również podkreślony poprzez umiejscowienie tylnego światła LED poniżej „ogona”, dzięki czemu jest on wyeksponowany i krótki.

Podkreślony obszar wokół silnika

Centralna część MT-125 wokół silnika i zbiornika paliwa zostały zaprojektowane w taki sposób, by były jak najbardziej kompaktowe w celu nadania wrażenia mocy, przejawiającego się w agresywnej sylwetce i dynamicznych liniach. Jednocylindrowy silnik o pojemności 125 cm3 jest wyposażony w dolną osłonę, która podkreśla przesuniętą do przodu masę, a wrażenie ruchu w tym kierunku jest jeszcze bardziej wzmocnione za pomocą ostrych linii nadwozia i pochylonego do przodu cylindra. Za sprawą paneli bocznych z kanałami oraz silnika w czarnym matowym kolorze, mocowanego do ramy Deltabox, boczny profil MT-125 sprawia ogólne wrażenie wytrzymałego i mocnego.

Wysoka jakość

Unikalny charakter i agresywny styl MT-125 uzupełnia najwyższa jakość wykonania tego motocykla. Połączenie sprytnej konstrukcji i zaawansowanej technologicznie specyfikacji tworzy wyjątkowy jednoślad, który będzie stanowił doskonały wybór dla młodszych kierowców.

 

Yamaha MT-125: Konstrukcja

  • ·         Wygląd pełnowymiarowego motocykla
  • ·         Nadwozie w stylu streetfightera
  • ·         DNA charyzmatycznej rodziny MT
  • ·         Nisko zamontowany, okrągły reflektor i szerokie doloty powietrza
  • ·         Pozycja jazdy dla zapewnienia pełnej kontroli nad motocyklem
  • ·         Krótka część tylna o dynamicznym kształcie
  • ·         W pełni wyeksponowany silnik w matowym, czarnym kolorze z lekką, dolną osłoną
  • ·         Zaawansowany technologicznie kokpit, który nie zakłóca widoku drogi
  • ·         Wysokiej klasy elementy podwozia klasy supersport

 

Właściwości techniczne Yamaha MT-125

Nowy zbiornik paliwa, siedzisko, podnóżki i kierownica

Zbiornik paliwa, siedzisko i podnóżki MT-125 zostały tak zaprojektowane, aby zapewnić bardziej wyprostowaną pozycję jazdy niż w YZF-R125. Krótszy zbiornik paliwa sprawia, że biodra kierowcy są przesunięte o 42 mm do przodu niż w R125, zaś wysokość siedziska została zmniejszona o 5 mm do 820 mm. Zwężana kierownica o dużych, aluminiowych mocowaniach jest o 100 mm wyższa i o 35 mm bardziej przesunięta do przodu niż w YZF-R125, dodatkowo wymuszając wyprostowaną pozycję jazdy. Ta specyficzna ergonomia MT sprawia, że MT-125 jest doskonały do codziennego użytku, a kierowca ma nad nim zwiększoną kontrolę podczas jazdy w miejskiej dżungli.

Zmieniony kąt główki ramy

Oprócz nowej ergonomii MT-125 posiada kąt główki ramy 33,5 stopnia. W połączeniu z obniżoną wysokością siedziska i nową pozycją jazdy, ulepszona geometria kierownicy zapewnia większą zwinność – zwłaszcza podczas miejskiej jazdy z małą prędkością – czyniąc z MT-125 wszechstronny motocykl, którym łatwo manewrować na zatłoczonych ulicach miasta.

Zaawansowany technologicznie przód motocykla Yamaha MT-125

W MT-125 Yamaha zastosowała zaawansowaną technologię klasy supersport, obejmującą widelec upside-down o średnicy 41 mm, który oferuje wysoki poziom sztywności, zapewniając precyzyjne i pewne prowadzenie. Za sprawą 130-milimetrowego skoku przedniego zawieszenia i 114-milimetrowego w tylnym zawieszeniu typu link monoshock, MT-125 jest w stanie zaoferować sportową i jednocześnie bardzo wygodną jazdę. Przedni układ hamulcowy jest jednym z najbardziej zaawansowanych w swojej klasie i zawiera pływającą tarczę o średnicy 292 mm, wyposażoną w zacisk montowany radialnie dla doskonałej reakcji początkowej oraz niezwykle skutecznej siły hamowania.

Lekkie koła w stylu wyścigowym o filigranowych szprychach

Nowe koła w stylu wyścigowym posiadają wieloramienną konstrukcję, składającą się z sześciu zestawów filigranowych szprych w kształcie litery Y, które podkreślają zaawansowany technologicznie i lekki wygląd. Nowe koła zawierają przednią oponę w rozmiarze 100/80-17 i tylną oponę o wymiarach 130/70-17, które oferują dobrą przyczepność, a szeroka tylna opona podkreśla bezkompromisowy wizerunek streetfightera w tym motocyklu.

LED-owe światło tylne i tłumik w nowym stylu

Uniesiony do góry tył jest wyposażony w kompaktowy uchwyt na tablicę rejestracyjną, która podkreśla wygląd streetfightera, a w celu maksymalnego skrócenia ogólnej długości motocykla nowe LED-owe światło tylne jest zamontowane poniżej „ogona”. Nowa konstrukcja tłumika umożliwia większy prześwit podczas wchodzenia w zakręty i cechuje się gardłowym odgłosem.

 

Dane Techniczne Yamaha MT-125

  • ·         Opracowany na tej samej platformie co YZF- R125 z 2014 roku
  • ·         Nowo zaprojektowany, krótszy zbiornik paliwa, niższe siedzisko i minimalistyczne nadwozie w celu uzyskania bardziej miejskiej pozycji jazdy
  • ·         Szeroka kierownica i zmieniony kąt główki ramy dla uzyskania większej zwinności w ruchu ulicznym
  • ·         Widelec upside-down o średnicy 41 mm
  • ·         Tylne zawieszenie typu Link monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
  • ·         Pojedyncza, pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 292 mm, z zaciskiem radialnym
  • ·         Nowe koła w stylu wyścigowym, o filigranowych szprychach
  • ·         Jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC o pojemności 125 cm3
  • ·         Stalowa, lekka i wytrzymała rama Deltabox
  • ·         Masa bez płynów 126 kg / Masa z płynami 138 kg

Akcesoria

Szeroka gama oryginalnych akcesoriów Yamaha zostanie zaprezentowana w czerwcu br.

Dostępność Yamaha MT-125

W polskich salonach motocykl MT-125 będzie dostępny od sierpnia 2014.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

11 opinii

  1. Kisiu1981 napisał:

    Droga ta zabawka. Za tyle już bym miał siedem dobrych samochodów.

    .
    Znając Twoje perypetie z wyborem skutera i czym się to skończyło – śmiem wątpić 😉

  2. Ryszardzie i tak chlejesz za dwóch.
    *
    Kisiowaty, to zawsze wysoko głowę nosi. Troszku jakby i narzeka przy tym, ale… ten typ tak już ma. ;DDD

  3. A cóż Kisiu zrobić z taką kwotą zrobić? Duża ona czy mała to zależy od punktu widzenia i w tym punkcie leży pies pogrzebany, gdyż:
    .
    – ja kupiłbym pewnie z 4 Kymco, które prędzej czy później ktoś by mi zaje$%#
    – Wombat by zatuningował Junaka na śmierć, a właściwie jego mechanicy
    – Chiński Metros co się ZOWie wydałby pewnie tomik wierszy lub chociaż zbiór przemyśleń (polski Paolo Coelho)
    – Izdebski zbudowałby rakietę na bazie Torosa i poleciał nią na księżyc
    – Niejaki Martin postawiłby swoją 700tkę permanentnie na koło i tak już jeździł
    .
    Także Kisiu nie idź na łatwiznę, alkohol to nie jest wyjście. Możesz choćby przetestować wszystkie możliwe oleje na rynku i wydać na ten temat jakiś periodyk. Możliwości jest masa, choć jak mawiał klasyk \”po co łapać króliczka, skoro tak przyjemnie się go goni…\”.

  4. A mój szef się nie wysila – daje kary pracownikom na lewo i prawo i taka kwota szybko się uzbiera. A ile satysfakcji przy tym! A z pieniążkami robi co chce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button