Aktualnie czytasz:
Honda VFR 1200 Crosstourer noworoczny bonus: #1 Szybcy i Wolni Vlog Jedno艣lad.pl
3

Dzisiaj 艣wi膮teczna niespodzianka od Jedno艣lad.pl. Wigilijny szybki test Hondy聽VFR 1200 Crosstourer z zupe艂nie nowej perspektywy. Ten bonus to nie tylko sprawdzian dla japo艅skiego potwora, ale tak偶e dla tej formu艂y vlogowania.

Nie do pomy艣lenia prawda? W wigili臋 je藕dzi膰 na motocyklu przy pi臋knej pogodzie i kilkunastu stopniach na plusie. W tym roku zn贸w aura niezwykle sprzyja mimo kalendarzowej zimy. Testowa聽Honda VFR 1200 Crosstourer tak偶e w zdecydowany spos贸b prowokowa艂a to tego, aby 艣wi臋ta sp臋dzi膰 w taki spos贸b, niezwykle przyjemny.

PS.: sorrki za d藕wi臋k. Dali艣my tutaj cia艂a, ale dzi臋ki temu next time b臋dzie lepiej.

Cze艣膰, tutaj Leszek! Dzisiaj jeste艣my na mo艣cie Siekierkowskim. Dzisiaj, czyli w wigili臋, 24 grudzie艅 2015 roku. Na zewn膮trz jest 12 stopni, pe艂ne s艂o艅ce. Pe艂ne i pi臋kne zachodz膮ce s艂o艅ce, kt贸re dzisiaj wr臋cz zmusza do tego, 偶eby wybra膰 si臋 na dw贸ch k贸艂kach po prostu gdzie艣 gdzie nas nasza wyobra藕nia jest w stanie ponie艣膰. Dzisiaj VFR 1200 pod moimi nogami. Jest to odpowied藕 Japo艅czyk贸w z Hondy na propozycj臋 BMW, Yamahy, mi臋dzy innymi Super Tenere, kt贸r膮 mogli艣cie nie tak dawno widzie膰 w Jedno艣lad.pl i nawet nie wiedzia艂em, 偶e tak ci臋偶kie b臋d膮 do por贸wnania oba te motocykle. Przypomn臋 wam, 偶e ta Honda, kt贸r膮 teraz jad臋, to jest wydatek w okolicach 70 tysi臋cy z艂otych. Ten egzemplarz jeszcze dodatkowo wyposa偶ony jest w DTC 鈥 automatyczn膮 dwu sprz臋g艂ow膮 skrzyni臋 bieg贸w. Tutaj nie ma ani klamki sprz臋g艂a, ani d藕wigni zmiany bieg贸w i powiem wam, 偶e to wymaga mentalnego i fizycznego przyzwyczajenia tym motocyklem. Je藕dzi si臋 bajecznie pod warunkiem, 偶e przyzwyczaimy si臋 do tego, 偶e tutaj nie ma manualnej skrzyni bieg贸w. Ona sama w sobie pracuje idealnie, jest w stanie odczytywa膰 moje intencje, moje zamiary. Oczywi艣cie to rozwi膮zanie ma tylu zwolennik贸w jak i przeciwnik贸w na dobr膮 spraw臋, poniewa偶 niekt贸rzy kupuj膮 motocykl, 偶eby mie膰 mo偶liwo艣膰 zabawy biegami. Tutaj mo偶na si臋 prze艂膮czy膰 w tryb sekwencyjny, jednak偶e jak wiadomo, kto艣 kto jest napalony na manualn膮 skrzyni臋 bieg贸w b臋dzie nadal narzeka膰, 偶e to nie jest to samo. Jednak偶e jest ogromna rzesza ludzi, kt贸rzy szukaj膮 tego typu rozwi膮za艅 w motocyklu i chc膮 mie膰 艣wi臋ty spok贸j pod wzgl臋dem obs艂ugi prze艂o偶e艅, czyli tutaj czujemy si臋 tak naprawd臋 nieco jak na skuterze. Jednak jak wiadomo jest to ju偶 zupe艂nie inna kategoria, zar贸wno je偶eli chodzi o rozmiary oraz moc. Moc 130 KM. Wielu 偶yczy艂oby sobie mie膰 tyle kucy pod mask膮 swojego samochodu. Tutaj takie osi膮gi czerpane s膮 z pojemno艣ci 1.2 co jest 艣wietnym wynikiem, je偶eli chodzi o przelicznik pojemno艣ci na ilo艣膰 generowanych koni przy wolnoss膮cym silniku, poniewa偶 wykr臋cenie 120 KM z ponad 1 litra w przypadku osob贸wek nie stanowi problemu, chocia偶by z tego wzgl臋du, 偶e s膮 to silniki turbo do艂adowane. W motocyklach jest to mega rzadko艣ci膮. Tak naprawd臋 temat dopiero raczkuje w 艣wiatku jedno艣ladowym.
Dzisiaj tak tylko og贸lnie opowiadam wam o tym motocyklu. Nie jest to pe艂en test, kt贸ry podejrzewam, 偶e gdzie艣 tam w sezonie na pewno jeszcze si臋 pojawi. Dzisiaj dziel臋 si臋 tak na 偶ywo emocjami jakie budzi we mnie prowadzenie tego motocykla. Rewelacyjne hamulce. Nie jestem jeszcze z nim oswojony, dlatego wydaj臋 mi si臋, 偶e fajny jest spos贸b narracji tak na gor膮co, poniewa偶 z tym motocyklem mam do czynienia dopiero od 10 KM. Powiem wam, 偶e kontrola trakcji tutaj przy mocniejszym przekr臋ceniu manetki... odzywa si臋 ta trakcja. A w艂a艣nie a pro po odzywania 鈥 jedziemy w Shoe Neotec, kt贸ry jest rewelacyjnie wyciszonym kaskiem. Ma to te wad臋, 偶e troszeczk臋 ci臋偶ko jest wam zapozna膰 si臋 z brzmieniem tego silnika, kt贸ry jest wyko艅czony pi臋knym uk艂adem wydechowym z nierdzewki. Zapowiada to 艣wietne brzmienie tego widlastego silnika. Jestem naprawde pod ogromnym wra偶eniem, je偶eli chodzi nie tylko o wra偶enia same z jazdy, ale r贸wnie偶 je偶eli chodzi o ca艂y ten osprz臋t, je偶eli chodzi o komfort prowadzenia, o wywa偶enie tego motocykla i co on oferuje w trybie sport. Rewelacyjna maszyna jak dla mnie, ale to oczywi艣cie ma swoj膮 cen臋 i to dos艂ownie. Tak jak wam wspomina艂em. 7 dyszek trzeba mie膰 na ten motocykl, brutto. Ale napewno jest to maszyna, kt贸ra jest warta tych pieni臋dzy. Mo偶na powiedzie膰, 偶e to jest nieco wi臋kszy brat nowej Afryki Twin, kt贸r膮 jeszcze nie mia艂em przyjemno艣ci podr贸偶owa膰, a kt贸ra, my艣l臋, zapewnia tyle samo fajnych dozna艅 nie tylko w mie艣cie, ale przede wszystkim w terenie. W terenie, kt贸ry idealnie pasuje do motockla typu Adventure.
Nie ma sprz臋g艂a. Przekr臋camy manetk臋 i jedziemy. Uwa偶aj膮c na policj臋. Nie ma w tym motocyklu 偶adnych kompromis贸w, powiem szczerze. Zw艂aszcza w trybie sport. Tutaj s膮 tak d艂ugie prze艂o偶enia i jest tak spontaniczny spos贸b reakcji na manetk臋, 偶e to jest co艣 pi臋knego. Motyle w brzuchu, motyle w brzuchu. Ale w艂a艣nie oto chodzi w je藕dzie motocyklem. Nie wyprzedzamy na przej艣ciu. Naprawd臋 rewelacyjne s膮 tutaj hamulce. On 艣wietnie przy艣piesza i 艣wietnie hamuje. No nic. To dzisiaj b臋dzie na tyle z tej naszej przeja偶d偶ki. W sumie jedyne co nas ogranicza to nie tyle sama pogoda co tak naprawd臋 s艂o艅ce, bo w momencie kiedy ono zajdzie to w贸wczas temperatura ju偶 nie b臋dzie taka zno艣na jak teraz. 10, czy 11 stopni to nie stanowi absolutnie 偶adnego problemu dla dobrze ubranego motocyklisty. Jezus Maria! 3,6 do setki. 艢wietnie dzia艂aj膮cy ABS i uk艂ad trakcji to jest naprawd臋 bajka!
27 minut i gdzie艣 mniej wi臋cej 25 kilometr贸w tak naprawd臋 dopiero pozwoli艂o mi nauczy膰 si臋 tego motocykla, wyczucia i przede wszystkim skrzyni, kt贸ra tutaj jest dwu sprz臋g艂owa, automatyczna, tak jak wam wspomnia艂em. Niespotykane rozwi膮zanie. Przynajmniej jak dla mnie do tej pory. Brak klamki sprz臋g艂a, brak d藕wigni zmiany bieg贸w jest to co najmniej dziwna rzecz w motocyklu, jednak zaczynam j膮 docenia膰. Kumpel, przyjaciel zwr贸ci艂 mi uwag臋 na to, 偶e motocykle klasy Adventure, City Adventure to jest co艣 w rodzaju takiego suva. Masywna konstrukcja, kt贸ra jest w stanie znie艣膰 by膰 mo偶e nieco wi臋cej ni偶 typowo miejski sprz臋t i zarazem pot臋guje te emocje, te wra偶enia i zapewnia poczucie du偶o wi臋kszego bezpiecze艅stwa i w艂a艣nie tego bezpiecze艅stwa i tych emocji 偶ycz臋 wam nie tylko te 艣wi臋ta, niezwykle ciep艂e i motocyklowe 艣wi臋ta, ale tak偶e i w nowym roku i mam nadziej臋, 偶e tego typu forma narracji, tego typu forma vlogowania oka偶e si臋 dla was fajnym sposobem na pokazywanie nie tylko danego motocykla, ale tak偶e motocyklizmu. Dzi臋ki bardzo!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%