Statystyki rejestracji nowych motorowerów: Rynek stracił 17% (sierpień 2014)

Nowe przepisy nowelizujące zakres uprawnień dla kategorii B (możliwość jazdy na motocyklu do 125 ccm) okazał się kolejnym gwoździem do przysłowiowej trumny dla segmentu małych jednośladów (motorowery 50 ccm). Tym sposobem po raz kolejny PZPM notuje ogromne spadki.

Liderem nadal jest Romet. Do końca sierpnia zarejestrowana ponad 14 tys nowych pojazdów tej marki. Na miejscu drugim nadal znajduje się Junak ze swoją kolekcją 50 ccm. Na podium znalazł się również Zipp, który wraz ze swoją submarką Toros sprzedał ponad 8 000 pojazdów.

Pozycja Marka Rok narastająco Styczeń – Wrzesień
2014 Udział % 2013 Udział % % Zmiana
1 ROMET MOTORS 14318 38,35% 18073 39,92% -20,8%
2 JUNAK 4532 12,14% 2977 6,58% 52,2%
3 ZIPP 4140 11,09% 5183 11,45% -20,1%
4 TOROS 4089 10,95% 5073 11,21% -19,4%
5 TAOTAO 1294 3,47% 1077 2,38% 20,1%
6 WONJAN 1201 3,22% 769 1,70% 56,2%
7 KYMCO 996 2,67% 1302 2,88% -23,5%
8 DAFIER 875 2,34% 1226 2,71% -28,6%
9 WANGYE 602 1,61% 718 1,59% -16,2%
10 LONGIJA 597 1,60% 799 1,77% -25,3%
RAZEM 1-10 32644 87,4% 37197 82,2% -12,2%
POZOSTAŁE MARKI 4695 12,6% 8071 17,8% -41,8%
RAZEM 37339 100% 45268 100% -17,5%

Prócz Junaka w tym sezonie wprost proporcjonalnie tracą wszyscy. Romet, Zipp oraz Kymco stracili ponad 20% w stosunki do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Przyczyn takich danych należy szukać przede wszystkim w znowelizowanych przepisach o kierujących pojazdami. Z pewnością dotychczasowi użytkownicy 50 ccm posiadający prawo jazdy kat. B postanowili podjąć decyzję o wyborze motocykla 125 ccm.

 

 

Ania Grzelak

Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button