Aktualnie czytasz:
Spada sprzedaż motorowerów w Polsce
16

Początek sezonu 2012 nie jest łaskawy dla producentów importerów motorowerów i skuterów. Szacuje się, że w okresie styczeń – kwiecień w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku rynek skurczył się o 15%. Co jest tego powodem?

Wbrew pozorom na sprzedaż ogromny wpływ ma pogoda. Wiosna tego roku nie jest łaskawa dla miłośników dwóch kółek, w tym sprzedawców. Drugą kwestią jest wzrost kursu Euro, tak odczuwalny na przełomie 11/12. Trzecim elementem może być błędne założenie, że w Polsce obowiązuje już nowa ustawa o kierującymi pojazdami na mocy której wdrożone zostanie prawo jazdy AM. To mit.

Nowa kategoria wejdzie w życie dopiero w roku 2013 i nie będzie obowiązywać osób pełnoletnich i posiadających już kartę motorowerową. W takiej sytuacji rola informacyjna w stosunku do potencjalnego klienta powinna spoczywać na producentach, importerach i producentach. To właśnie na nich powinien ciążyć obowiązek skutecznej komunikacji z klientem. Nikt aktualnie takiej nie prowadzi, co powinno się uznać za strategiczny błąd.

Zobacz szczegółowy raport rejestracji nowych motorowerów za pierwszy kwartał sezonu 2012.

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

Marka Razem Udział w rynku Styczeń Luty Marzec
Romet Motors 2 309 27,9% 317 295 1 697
Zipp 1 147 13,8% 176 191 780
Toros 783 9,5% 29 28 726
Changzhou 432 5,2% 80 63 289
Dafier 395 4,8% 68 70 257
Taotao 380 4,6% 17 15 348
Junak 251 3,0% 37 36 178
Kymco 248 3,0% 39 38 171
Router 244 2,9% 54 55 135
Wangye 226 2,7% 43 28 155
Longjia 221 2,7% 45 38 138
Keeway 197 2,4% 44 25 128
Wonjan 148 1,8% 35 18 95
Ferro 109 1,3% 18 17 74
Sym 100 1,2% 19 17 64
Benda 97 1,2% 14 16 67
Yamaha 73 0,9% 6 19 48
Fuxianda 64 0,8% 10 13 41
Benelli 59 0,7% 5 12 42
Znen 50 0,6% 14 10 26
Piaggio 47 0,6% 11 2 34
Benzhou 40 0,5% 1
39
Kinroad 39 0,5% 7 8 24
Peugeot 36 0,4% 8 4 24
Tianda 35 0,4%

35
Vento 34 0,4% 11 3 20
Sword 34 0,4% 9 4 21
Shenke 31 0,4% 7 6 18
Yinxiang 30 0,4% 9 3 18
Hanglong 27 0,3% 9
18
CPI 26 0,3% 8 5 13
Blade 25 0,3% 5 6 14
Zhweki 25 0,3% 9 3 13
Jonway 24 0,3% 6 2 16
Leone 21 0,3% 5 3 13
Yiben 21 0,3% 5 5 11
Kenos 18 0,2% 4 5 9
Shineray 17 0,2% 3 2 12
TGB 17 0,2% 5 4 8
Kingway 16 0,2% 3 2 11
Honda 16 0,2% 2 1 13
Motobi 13 0,2% 2 1 10
Baotian 13 0,2% 2 4 7
Qingqi 11 0,1% 6
5
Aprilia 11 0,1% 1
10
Lingben 11 0,1% 3 3 5
Mondo 10 0,1%

10
Rieju 9 0,1% 2 1 6
Derbi 8 0,1%
2 6
Superbyke 8 0,1% 1 1 6
Rex 6 0,1% 2
4
Vonroad 6 0,1%

6
Barton 6 0,1%

6
Jiajue 6 0,1%
3 3
Malaguti 6 0,1%
2 4
Xinsilu 5 0,1%

5
Biaginni 4 0,0% 2
2
Gilera 4 0,0%

4
Inca 4 0,0% 2
2
Fot.: Skuterowo.com
Dane: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
16 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe nagroda
    20 czerwca 2012 at 12:30

    A dziwicie się, że spada jak non stop ceny idą w górę? Zresztą odkąd pojawiły się skutery (np. xenter), to automatycznie zamiast starszych rometów, skuterów sprzed 10 lat ludzie zaczęli kupowac porządne modele. Teraz to nawet motory są już mało wygodne, bo zajmują dużo miejsca na ulicy. Skuter taki jaki teraz mam (tmax 530) jest akurat pod moje widzi mi się, bo uwielbiam sortowe kształty, szybkość jazdy i przede wszystkim dopracowanie i bezpieczeństwo. Każdy chyba by chciał czuć się bezpiecznie na drodze, no nie?

  • Zdjęcie profilowe ziomek1
    8 lipca 2013 at 20:09

    pierwsza trójka to jest masakra jakaś!!! 15 miejsce sym???

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    9 lipca 2013 at 06:22

    Wystarczy zobaczyć, jakich motorowerów i za jaką kwotę szukają forumowicze naszego forum. Zazwyczaj kwota, którą chcą wydać to 1,5-3tys. zł W tym przedziale cenowym tylko wyroby Made in ChRL spełniają te kryteria a i tak tylko te modele tańsze, bo jak Raf zauważył, chińskie motorowery doganiają cena markowe.
    Dlatego dalekie miejsce Kymco albo Syma nie powinny nikogo dziwić. Społeczeństwo polskie wybiera wyroby niższej jakości i za niższą cenę.

  • 9 lipca 2013 at 07:19

    Benekpe mam pytanie do ciebie ile km max może przejechać Kymco lub Keeway ?????

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    9 lipca 2013 at 07:32

    Nie rozumiem pytania… Jednorazowo? Motorowery Kymco charakteryzują się dużą wytrzymałością zarówno układu napędowego jak i pozostałych elementów. Kymco jako chyba jedna z nielicznych firm montuje taki sam silnik ja w legendarnej Hondzie Cub (taki sam, a nie tego samego typu – co robi kolosalną różnicę), bo w końcu kooperuje od dawna z Hondą, robi dla nich silniki…i nie tylko dla nich (np. do motocykli BMW – a ta firma nie pozwoliła by sobie na tandetę).
    Keeway to natomiast węgierska firma, która montuje swoje pojazdy w oparciu o chińskie produkty – w opinii wielu uważana za jedną z najlepszych firm składających chińczyki. Miałem ich dwa modele – i obiektywnie muszę stwierdzić, że do pięt nie dorasta Kymco, Hondzie czy w końcu Suzuki – bo takie marki przerabiałem i przerabiam.
    Coraz częściej na ulicach widuję \”zadowolonych\” posiadaczy chińczyków, którzy zamiast jechać na swojej maszynie – to pchają ją… Wy też zauważyliście taką prawidłowość, że pchaczy na naszych drogach przybywa?
    Czyżby nienależycie dbali o swoje motorowery? Bo kal wielu powtarza – jak się o chińczyk dba tak się ma.

  • Zdjęcie profilowe Metros
    9 lipca 2013 at 08:15

    Szacunek… *benekpe*. 🙂

    Chłopie, lubię Cię i nawet czasami akceptuję Twoje wypowiedzi tutaj, ale używaj może zamiast cudzysłowu, np. gwiazdek… *, to nie będzie widać ile razy poprawiałeś/uzupełniałeś swój wpis. 😀
    A taka to moja, malutka dygresja, względem Twojej osoby. 😛
    Pozdrawiam.