Kawasaki ZX-4R 2023: Wściekły zielony pocisk powraca. Ile będzie mieć koni? [zdjęcia, moc, dane techniczne]

Informacja prasowa

Kawasaki Motors Corporation ogłosiło, że wprowadzi do gamy modelowej motocykl średniej wagi o wysokich osiągach – nową Ninję ZX-4R! Nowy członek gamy Supersports będzie również dostępny w wariantach Ninja ZX-4R SE i Ninja ZX-4RR. Premiera modelu w Europie spodziewana jest jesienią 2023 roku.

Zależnie od rynku, najmocniejsza Ninja ZX-4R będzie wyposażona w zaawansowany technologicznie silnik, który generuje do 80 koni mechanicznych* w lekkim, kompaktowym podwoziu opartym na modelu Ninjy ZX-25R, zapewniając doskonałe osiągi w zakrętach i atomowe w tej klasie pojemności przyspieszenie. W momencie wprowadzenia, Ninja ZX będzie jedynym modelem w klasie 400cc z rzędowym silnikiem czterocylindrowym. Odziedziczy agresywny wygląd i wyposażenie klasy premium, jakich oczekuje się od rodziny Ninja ZX, jednocześnie prowokując dźwiękiem wydechu wysokoobrotowego czterocylindrowego silnika.

Niezależnie od tego poziomu umiejętności i doświadczenia, riderzy Ninja ZX-4R doświadczą ekscytującej przyjemności z jazdy, jaką daje koncepcja “APEX PREDATOR”, zarówno na torze wyścigowym, jak i na ulicy.

80 KM z czterysetki. Jak to pięknie brzmi!

Sercem imponującej maszyny jest nowo opracowany, chłodzony cieczą, rzędowy 4-cylindrowy silnik DOHC o pojemności 399 cm3, oparty na technologii z legendarnej serii supersportowych maszyn Kawasaki Ninja ZX, który generuje – zależnie od rynku – nawet 77KM bądź 80KM z wykorzystaniem powietrza doładującego RAM. Silnik został zaprojektowany tak, aby łączyć silny moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów z dużą mocą przy wysokich obrotach i we wszystkich sytuacjach jazdy, od codziennego użytkowania po sportową jazdę na torze.

Wyposażony w słynny na całym świecie system Ram-Air firmy Kawasaki, który zwiększa wydajność napełniania i przyczynia się do poprawy osiągów silnika, wlot powietrza znajduje się na środku górnej osłony, zapewniając stylizację, która jest natychmiast rozpoznawalna jako część serii Ninja ZX. Kanały Ram Air znajdują się po lewej stronie przednich widełek, prowadząc do airboxa. Wysokoobrotowy silnik, którego obroty maksymalne przekraczają 15,000 obr/min, generuje porywający dźwięk, jaki może zapewnić tylko wysoko wydajny rzędowy czterocylindrowy silnik Kawasaki.

Jeśli chodzi o ramę, konfiguracja skupia się na doskonałych właściwościach jezdnych i jest inspirowana elementami i koncepcją projektową motocykla Ninja ZX-10RR World Superbike. Wyposażona w stalową ramę Trellis o wysokiej wytrzymałości, ZX-4R osiąga idealny rozkład masy przód-tył oraz doskonałą równowagę sztywności i elastyczności, zapewniając zwinne prowadzenie i doskonałe sprzężenie zwrotne z kierowcą.

Średnia Ninja na wypasie!

Z przodu zamontowano widelec przedni SFF-BP firmy Showa jest (modele Ninja ZX-4R SE i Ninja ZX-4RR posiadają dodatkowo mechanizm regulacji napięcia wstępnego sprężyny), natomiast z tyłu zastosowano tylne zawieszenie typu back-link, oferujące tę samą progresywną charakterystykę, co supersportowy model Ninja ZX-10R. Dodatkowo, wariant Ninja ZX-4RR posiada ten sam typ tylnego amortyzatora Showa BFRC-lite, co Ninja ZX-10R.

Siłę hamowania dostarczają z przodu pół-pływające tarcze φ290mm i radialnie montowane zaciski monoblokowe, podczas gdy z tyłu zastosowano tarczę φ220mm. Tak dobrany zestaw zapewnia doskonałe wyczucie, reakcję i moc hamulców.

Elektroniczne systemy wspomagające również znalazły się na pokładzie najnowszej Ninjy: dedykowane tryby jazdy, które łączą nastawy kontroli trakcji KTRC i różne tryby mocy. Spośród czterech różnych trybów – Sport, Droga, Deszcz i Rider (manualny) – każdy może łatwo wybrać odpowiednie ustawienia dostosowane do warunków i własnego stylu jazdy. W Ninja ZX-4R SE i Ninja ZX-4RR na wyposażeniu są również KQS – Kawasaki Quick Shifter, działający góra/dół.

Panel liczników Ninja ZX-4R jest wyposażony w 4,3-calowy, w pełni cyfrowy, kolorowy ekran LCD, zapewniający dobrą czytelność. Zawiera ponadto tryb torowy, który wyświetla czasy okrążeń, wybrany i łatwo czytelny obrotomierz wyskalowany od 10,000 obr/min wzwyż. Dla Aplikacja Kawasaki RIDEOLOGY może być używana do łączenia się ZX-4R ze smartfonem w celu uzyskania różnych dodatkowych funkcji, w tym rejestrowania informacji o trasie GPS i informacji o motocyklu.

 

* – model w trakcie homologacji, ostateczne parametry silnika zostaną opublikowane później

Oprócz standardowego modelu Ninja ZX-4R dostępne będą dwa warianty:

Ninja ZX-4R SE

Wersja charakteryzuje się oryginalną kolorystyką i grafiką inspirowaną maszynami fabrycznego zespołu wyścigowego Kawasaki, Kawasaki Racing Team (KRT), a także licznymi opcjami w ramach wyposażenia standardowego.

  • Dwukierunkowy KQS
  • Przyciemniana przednia szyba
  • Gniazdo zasilania USB
  • Slider ramy

Ninja ZX-4RR

Oprócz inspirowanych przez Kawasaki Racing Team barw i grafiki “RR”, w tylnym zawieszeniu zastosowano amortyzator BFRC-lite firmy Showa, ten sam typ, co we flagowym modelu Ninja ZX-10R. Do wyposażenia seryjnego tej wersji należy dwukierunkowy KQS.

Kawasaki ZX-R Ninja 2023; Dane techniczne:

 

Model Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR
Wymiary 1,990mm×765mm×1,110mm
Rozstaw osi 1,380mm
Prześwit 135mm
Wysokość siedziska 800mm
Pochylenie główki ramy 23.5° / 97mm
Silnik / układ zaworów Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy

 

Pojemność 399cm3
Średnica/skok 57.0×39.1mm
Stopień sprężania 12.3:1
Rozrusznik elektryczny
Zapłon elektroniczny
Układ smarowania Smarowanie wymuszone, mokra miska
Poj. układu smarowania 3.0l
Układ paliwowy Wtrysk paliwa
Skrzynia biegów 6-biegowa
Sprzęgło Manualne, mokre, wielopłytkowe
Przełożenia 1. 2.929 (41/14)

 

2. 2.056 (37/18)
3. 1.619 (34/21)
4. 1.333 (32/24)
5. 1.154 (30/26)
6. 1.037 (28/27)
Przełożenie wstępne/główne 2.029 (69/34) / 3.429 (48/14)

 

Rama Typu Trellis (kratownicowa)
Zawieszenie Przód teleskopowe
Tył Typu back link
Opony Przód 120/70ZR17M/C (58W)
Tył 160/60ZR17M/C (69W)
Hamulce Przód średnica 290mm
tył średnica 220mm
Kąt skrętu (lewy, prawy) 35° / 35°
Waga Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg

Ninja ZX-4R SE: 189kg

 

Zbiornik paliwa 15L

 

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button