Aktualnie czytasz:
Test Zipp Superray 50: Miejski Towarzysz

Superray to kolejna z czterosuwowych nowo艣ci Zippa na sezon 2012. Dzisiaj w Skuterowo.com mo偶emy zobaczy膰 z bliska te maszyn臋. Czy nas zachwyci? Przekonajmy si臋.

Pierwszy kontakt ze skuterem jest dosy膰 przyjemny. To zwarta, uniwersalna, miejska konstrukcja z nowoczesnymi akcentami. Przednie soczewkowe i tylne ledowe razem z kierunkami. Na desce rozdzielczej i kierownicy nie wida膰 designerskich rewelacji.

Prz贸d to jedna z najlepszy stron Superrya. Klosze s膮 agresywne, a ca艂o艣ci dope艂nia wlot powietrza, kt贸ry pe艂ni wy艂膮cznie role ozdobn膮. Nie ma tu ch艂odnicy, bo czterosuwowy silnik ch艂odzony jest powietrzem.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Podczas jazdy mo偶emy mie膰 problem z miejscem na nogi. Pod艂oga jest p艂aska, ale niewielka. P贸cz tego podr贸偶 powinna by膰 w miar臋 komfortowa. To dzi臋ki podw贸jnemu zawieszeniu z ty艂u. Przednie lagi te偶 nie s膮 najgorsze, ale z zapadni臋tymi studzienkami ju偶 sobie nie radz膮. Przy okazji te偶 zauwa偶yli艣cie jakie mamy tutaj hamulce. Z ty艂u b臋ben, z przodu tarczka.
Do element贸w zapewniaj膮cych komfort i praktyczno艣膰 dopiszcie sobie jeszcze kanap臋 i spory baga偶nik mieszcz膮cy otwarty kask skuterowy.

Zipp Superray szczyci si臋 艣wiat艂ami wykonanymi w technologii led.

Zipp Superray szczyci si臋 艣wiat艂ami wykonanymi w technologii led.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Przed wyruszeniem w miasto szybki rzut na sprawno艣膰 o艣wietlenia. Tylne ledy dzia艂aj膮 i s膮 widoczne z daleka. Klosze przypominaj膮ce 3 podkowy to fajny zabieg projektant贸w. Bezpiecze艅stwo i ciekawy design to dobre po艂膮czenie.

Kluczyk, hamulec, zap艂on. Silnik zaczyna gada膰. Superray brzmi tak samo jak wi臋kszo艣膰 czterosuwowc贸w na rynku. Zablokowane jednostka nie zaskakuje przy艣pieszeniem i rozp臋dza si臋 do 45 km/h. To nie znaczy, 偶e nie mo偶na czerpa膰 przyjemno艣ci z jazdy. Szerokie ko艂a i dobre zawieszenie to 艣wietne po艂膮czenie podczas nabijania kilometr贸w w mie艣cie. Na zakr臋tach tez jest nie藕le. Zipp Superray prowadzi si臋 pewnie i pokornie s艂ucha kierowcy. Gorzej z pos艂usze艅stwem na mokrej nawierzchni. Opony delikatnie m贸wi膮c s膮 wykonane z nie najlepszej mieszanki.

Lepiej jest na bocznych drogach. Jak na ko艂a i prze艣wit tych rozmiar贸w jest dobrze i nie wypadaj膮 dziury z z臋b贸w kierowcy. Nic te偶 si臋 nie odkr臋ci艂o i nie odlecia艂o. To chyba dobrze 艣wiadczy o spasowaniu materia艂贸w.
Po kilku kilometrach mo偶na tez stwierdzi膰, 偶e ten ma艂y skuter jest te偶 bardzo zwrotn膮 maszyn膮. Tak, g艂贸wnie za spraw膮 rozmiar贸w. Jednak na przyk艂ad podczas zawracania trzeba uwa偶a膰 na kolana. 艁atwo jest uderzy膰 nimi w kierownic臋.

Doczepi膰 si臋 te偶 trzeba do wska藕nika paliwa. Jest nieprecyzyjny i lepiej nie je藕dzi膰 zbyt d艂ugo na rezerwie. Mo偶na przez to mie膰 niemi艂膮 niespodziank臋... Dla r贸wnowagi trzeba pochwali膰 silnik za oszcz臋dno艣膰. W naszym te艣cie spalanie nie przekroczy艂o 2.3 L.

Og贸lnie Superray to fajna i u偶yteczna konstrukcja za kwot臋, kt贸ra dla wi臋kszo艣ci b臋dzie do prze艂kni臋cia. Testowany Zipp to wydatek 3 700 pln. Za te pieni膮dze mamy skuter ma艂y, fajnie wygl膮daj膮cy, z nowoczesnymi akcentami i zauwa偶alny na ulicach. Dzi臋ki Superrayowi codziennie z rado艣ci膮 b臋dziesz wyrusza膰 do domu czy pracy razem z naszym ma艂ym miejskim towarzyszem...

Zobacz wi臋cej zdj臋膰 Zippa Superraya.
[nggallery id=87].

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
16 Komentarze
1 2
  • Zdj臋cie profilowe Pietro
    17 maja 2012 at 13:26

    Arczi, my艣lisz 偶e Superray jest skuterem dla wysokich os贸b? raczej Agility.

  • Zdj臋cie profilowe Arczi
    17 maja 2012 at 20:36

    No nie jest…ale agility te偶 nie. nie ok艂amujmy si臋…siedzia艂em na agilce i by艂o mega niewygodnie. ale dra偶ni mnie opinia 偶e 3700 za chinola to nieporozumienie ;)Co by艣cie woleli maj膮c np. 4000z艂 w kieszeni i maj膮c 190cm wzrostu? Mie膰 chi艅czyka wygodnego i du偶ego kt贸ry pali 3,6l czy je藕dzi膰 autobusem a kase trzyma膰 w skarpecie? „…bo przecie偶 chinolem je藕dzi膰 nie b臋d臋…” 馃槈

  • Zdj臋cie profilowe Pietro
    17 maja 2012 at 20:54

    Arczi, tak si臋 sk艂ada 偶e akurat mia艂em Agility 4T i przy moim wzro艣cie 176cm ledwo dostawa艂em stopami do ziemi. Agility na ko艂ach 12″ ma wysoko zamocowan膮 kanap臋 i nie jest dla niskich os贸b. Co do wygody, jak dla mnie ta ma艂a Agilka by艂a wygodniejsza od 150-cio kilogramowego kanapowca Honda Pantheon 125, kt贸r膮 te偶 je藕dzi艂em kilka sezon贸w.

  • Zdj臋cie profilowe Arczi
    17 maja 2012 at 23:57

    Dla mnie po prostu jest za ma艂y. Mam Quantum R i jest mega wielki…idealny pod 187cm 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe luki300
    22 maja 2012 at 12:57

    fajny skuterek , ale mo偶e by艣cie zrobili test PARCO ,bo w艂a艣nie zastanawiam si臋 nad kupnem:)

  • Zdj臋cie profilowe nagroda
    20 czerwca 2012 at 12:44

    teraz ju偶 takie skutery odchodz膮 w zapomnienie.. jako艣 piaggio by艂o fajne, potem sta艂y si臋 popularne japonskie nowo艣ci, no i w tym momencie najwi臋cej si臋 m贸wi o xenter i tmax 530-tego ostatniego ostatnio kupi艂em i nie za艂uj臋-wczesniej my艣la艂em o tym z art.,ale teraz widz臋, 偶e sportowy skuter yamahy, to jednak jako艣膰