Sprzedaż motocykli i motorowerów po pierwszym kwartale 2018. Jest lepiej

Mimo dalszych spadków sprzedaży na rynku ogółem, poprawienie się pogody i oficjalne rozpoczęcie sezonu 2018 sprawiło, że w kwestii pierwszych rejestracji rynek motocyklowy zanotował niewielki wzrost. 

Nowe motocykle i motorowery  – spadki w kwietniu

W kwietniu 2018r. zarejestrowano 4 457 nowych jednośladów, czyli 3,5% mniej niż w kwietniu 2017. Jest to niewielki spadek w porównaniu z pierwszymi miesiącami roku, w których rejestrowano od 28 do 48% mniej niż w analogicznych miesiącach 2017 roku. Spadek jest spowodowany słabszą sprzedażą motorowerów, których zarejestrowano 2 208, o 14% (358 szt.) mniej niż przed rokiem. Sprzedaż motocykli wzrosła w porównaniu do kwietnia 2017 o 9,4% i osiągnęła 2 249 sztuk.

W kwietniu br. zarejestrowano 2 249 nowych motocykli, czyli 194 sztuki więcej niż przed rokiem. Chociaż jest to wynik zdecydowanie niższy niż w latach 2015-2016, kiedy rozszerzenie na szerszą grupę kierowców uprawnień do prowadzenia lekkich motocykli wpłynęło bardzo pozytywnie na sprzedaż, to jest to też jednak znacznie więcej niż rejestrowano w kwietniu w latach poprzedzających bum na 125-tki.

W kwietniu br. spadek rejestracji nowych motorowerów w porównaniu z kwietniem 2017 wyniósł 14%. Zarejestrowano 2 208 szt. wobec 2 566 przed rokiem.

Nowe i używane jednoślady po Q1

Łączny wynik od początku roku to 3 854 nowych motorowerów, czyli o 38,5% (-2 411 szt.) mniej niż w analogicznym czasie przed rokiem. Od początku roku zarejestrowano 4 342 nowych motocykli, a to także spadek o  -13,0% r/r.

Z drugiej strony pierwszych czterech miesiącach roku zarejestrowano 20 669 używanych motocykli, o 1 163 szt. (+6%)więcej niż przed rokiem, a trójka najpopularniejszych marek w tej części rynku to niezmiennie: HONDA (4 946 szt.), YAMAHA (4 391 szt.) oraz SUZUKI (2 869). Używanych motocykli sprowadzono prawie 5 razy więcej niżsprzedano nowych.

Sprzedaż motocykli w Polsce – wnioski

Polski rynek charakteryzuje swego rodzaju sinusoida. Gdy w jednym okresie sprzedaż jest gorsza, w kolejnym jest znacząco lepsza. Do tego pojawiają się inne czynniki, jak finansowe bezpieczeństwo obywateli (motocykl nigdy nie był dobrem pierwszej potrzeby), zmiany legislacyjne (boom na 125-ki i jego koniec) czy w końcu pogoda.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Na pewno na tegoroczne statystyki ogromny wpływ miało wyprzedawanie niespełniających norm Euro 4 motorowerów w grudniu zeszłego roku oraz dająca się we znaki pogoda.

Źródło: PZPM

[trending]

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button