125 ccm
Aktualnie czytasz:
Romet Division 125 2017: Jak wygląda i jeździ motocykl z Euro 4 i CBS?
0

Słońce, wreszcie słońce. Od dwóch tygodni Romet Division 125 Euro 4 2017 czekał na swoją kolej. Jest to pierwszy w tym sezonie test maszyny, która spełnia już nowe wymagania unijne. Jest wtrysk i CBS.

Divisiona miałem okazję testować przed bodaj dwoma laty. Wówczas konstrukcja była goniona gaźnikiem i posiadała zwykły układ hamulcowy. Przyznam Wam, że na wtrysku ten sprzęt zupełnie inaczej pracuje.

Czuć to od razu po uruchomieniu. Nie trzeba szukać ssania. Motocykl pali na sam widok kluczyka. Elektronika za pomocą czujników samodzielnie dostosowuje skład mieszanki, weryfikując na bieżąco skład spalin. To układ niezawodny i totalnie bezobsługowy. Nie trzeba niczego czyścić i regulować.

Silnik moim zdaniem pracuje też kulturalniej i lepiej oddaje moc 11.5 KM. Mam wrażenie, że krzywa momentu obrotowego przebiega bardziej płasko, a responsywność silnika jest o wiele lepsza. W skrócie – jednostka napędowa szybko reaguje na polecenia i dobrze się wkręca do aż 10 000 obrotów na minutę, czyli do odcinki. Mi dzisiaj udało się rozwinąć 110 km/h poza terenem zabudowanym.

Druga nowość to oczywiście układ hamulcowy typu CBS, który od tego roku również jest obowiązkowy dla nowych maszyn. Mówiąc w skrócie – naciskając tylny hamulec automatycznie uruchamiasz tarcze na obu osiach. Co to daje? Generalnie ten system dba o to, aby przeciążenia były rozkładane równomiernie w każdej sytuacji i żadne z kół nie straciło zbyt wcześnie przyczepności. Osobiście jestem zwolennikiem tego rozwiązania.

Co jeszcze oferuje nowy Romet Division 125? Przede wszystkim więcej komfortu, niż mogłoby się wydawać. Przedni upside down jest bardzo miękki, co czuć podczas pokonywania poprzecznych nierówności albo przy ostrzejszym hamowaniu. Wtedy zdarza się, że Romet nieco zanurkuje. Na winklach nie jest źle, maszyneria pewnie się prowadzi i łatwo się składa.

Zadowolony jestem zwłaszcza z jazdy Divisionem w korku. To tak naprawdę najlepsze warunki do testu miejskiego sprzętu. Dużo heblowania, szybkich redukcji i przekładek. Przy tej okazji dobrze wypadła skrzynia, jest precyzyjna, choć skok wydaje się być za duży jak na moją nogę. Nie mogę też złego słowa powiedzieć na gabaryty sprzętu. To idealny rozmiar jak na miejskie warunki.

Pozycja na Romecie jest dość wygodna, nie jestem przesadnie pochylony do przodu, przez co podczas dynamicznej jazdy nie bolą mnie nadgarstki. Ergonomia też jest OK, wszystko co potrzebuję jest pod ręką, włącznie z odtwarzaczem na karty SD oraz wyjściem USB do zasilania wszelakich sprzętów. Jedynie problem mam z zegarami. Przez cały czas nie mogę się przyzwyczaić, że analogowa wskazówka tak naprawdę podaje prędkość, a nie obroty silnika. To kwestia przyzwyczajenia. Nie mniej budzik wygląda naprawdę dobrze i jest fajnie podświetlony.

Nie będę przedłużać, bo tak naprawdę ten sprzęt już mieliśmy okazję testować na Jednoślad.pl. Moim zdaniem tegoroczne zmiany wyszły na dobre, choć cena wzrosła do 8 500 PLN. Jednak jak za tak dobrze wykonany i fajnie jeżdżący sprzęt na wtrysku to naprawdę niewiele. Nie ma się tak naprawdę do czego tutaj przyczepić.

Szczegóły
Cena

8500 PLN

Dane techniczne

Rocznik:
2017
Wymiary:
2100×805×1100 mm
Silnik:
1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy
Pojemność: Pojemność
124 ccm
Prędkość maksymalna:
90 km/h
Przeniesienie napędu
łańcuch
Moc maksymalna (kW):
8.5 kW /9000 rpm
Rozruch:
elektryczny
Masa pojazdu gotowego do jazdy:
144 kg
Hamulec przód/ tył:
300 mm tarcza / 220 mm tarcza
ilość biegów:
5-biegów
Smarowanie:
obieg wymuszony
Sprzęgło:
mokre, wielotarczowe
Zawieszenie przód / tył:
amortyzator teleskopowy USD / centralny amortyzator olejowy
Opona przód/tył: Opona przód/tył
100/80-17 | 130/70-17
Pojemność zbiornika paliwa:
14 L
Rozstaw osi:
1380 mm
Wyposażenie standardowe:
CBS
Zapłon:
TLI

Plusy

Wtrysk paliwa
Wysoka kultura pracy
Prędkość maksymalna 110 km/h
Dobrej jakości materiały
Wydajne hamulce

Minusy

Wysoka cena w porównaniu do wersji bez Euro 4
Wibrujące lusterka
Nieczytelna deska rozdzielcza

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
34 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
27%
Interesujące
40%
heh...
13%
Że co?
7%
Grrrr!
0%
Smutne
13%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości