Romet Division 125 2017: Jak wygląda i jeździ motocykl z Euro 4 i CBS?

Słońce, wreszcie słońce. Od dwóch tygodni Romet Division 125 Euro 4 2017 czekał na swoją kolej. Jest to pierwszy w tym sezonie test maszyny, która spełnia już nowe wymagania unijne. Jest wtrysk i CBS.

Divisiona miałem okazję testować przed bodaj dwoma laty. Wówczas konstrukcja była goniona gaźnikiem i posiadała zwykły układ hamulcowy. Przyznam Wam, że na wtrysku ten sprzęt zupełnie inaczej pracuje.

Czuć to od razu po uruchomieniu. Nie trzeba szukać ssania. Motocykl pali na sam widok kluczyka. Elektronika za pomocą czujników samodzielnie dostosowuje skład mieszanki, weryfikując na bieżąco skład spalin. To układ niezawodny i totalnie bezobsługowy. Nie trzeba niczego czyścić i regulować.

Silnik moim zdaniem pracuje też kulturalniej i lepiej oddaje moc 11.5 KM. Mam wrażenie, że krzywa momentu obrotowego przebiega bardziej płasko, a responsywność silnika jest o wiele lepsza. W skrócie - jednostka napędowa szybko reaguje na polecenia i dobrze się wkręca do aż 10 000 obrotów na minutę, czyli do odcinki. Mi dzisiaj udało się rozwinąć 110 km/h poza terenem zabudowanym.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Druga nowość to oczywiście układ hamulcowy typu CBS, który od tego roku również jest obowiązkowy dla nowych maszyn. Mówiąc w skrócie - naciskając tylny hamulec automatycznie uruchamiasz tarcze na obu osiach. Co to daje? Generalnie ten system dba o to, aby przeciążenia były rozkładane równomiernie w każdej sytuacji i żadne z kół nie straciło zbyt wcześnie przyczepności. Osobiście jestem zwolennikiem tego rozwiązania.

Co jeszcze oferuje nowy Romet Division 125? Przede wszystkim więcej komfortu, niż mogłoby się wydawać. Przedni upside down jest bardzo miękki, co czuć podczas pokonywania poprzecznych nierówności albo przy ostrzejszym hamowaniu. Wtedy zdarza się, że Romet nieco zanurkuje. Na winklach nie jest źle, maszyneria pewnie się prowadzi i łatwo się składa.

Zadowolony jestem zwłaszcza z jazdy Divisionem w korku. To tak naprawdę najlepsze warunki do testu miejskiego sprzętu. Dużo heblowania, szybkich redukcji i przekładek. Przy tej okazji dobrze wypadła skrzynia, jest precyzyjna, choć skok wydaje się być za duży jak na moją nogę. Nie mogę też złego słowa powiedzieć na gabaryty sprzętu. To idealny rozmiar jak na miejskie warunki.

Pozycja na Romecie jest dość wygodna, nie jestem przesadnie pochylony do przodu, przez co podczas dynamicznej jazdy nie bolą mnie nadgarstki. Ergonomia też jest OK, wszystko co potrzebuję jest pod ręką, włącznie z odtwarzaczem na karty SD oraz wyjściem USB do zasilania wszelakich sprzętów. Jedynie problem mam z zegarami. Przez cały czas nie mogę się przyzwyczaić, że analogowa wskazówka tak naprawdę podaje prędkość, a nie obroty silnika. To kwestia przyzwyczajenia. Nie mniej budzik wygląda naprawdę dobrze i jest fajnie podświetlony.

Inne publikacje na ten temat:

Nie będę przedłużać, bo tak naprawdę ten sprzęt już mieliśmy okazję testować na Jednoślad.pl. Moim zdaniem tegoroczne zmiany wyszły na dobre, choć cena wzrosła do 8 500 PLN. Jednak jak za tak dobrze wykonany i fajnie jeżdżący sprzęt na wtrysku to naprawdę niewiele. Nie ma się tak naprawdę do czego tutaj przyczepić.

  • Rocznik:
  • 2017
  • Wymiary:
  • 2100×805×1100 mm
  • Silnik:
  • 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy
  • Pojemność: Pojemność
  • 124 ccm
  • Prędkość maksymalna:
  • 90 km/h
  • Przeniesienie napędu
  • łańcuch
  • Moc maksymalna (kW):
  • 8.5 kW /9000 rpm
  • Rozruch:
  • elektryczny
  • Masa pojazdu gotowego do jazdy:
  • 144 kg
  • Hamulec przód/ tył:
  • 300 mm tarcza / 220 mm tarcza
  • ilość biegów:
  • 5-biegów
  • Smarowanie:
  • obieg wymuszony
  • Sprzęgło:
  • mokre, wielotarczowe
  • Zawieszenie przód / tył:
  • amortyzator teleskopowy USD / centralny amortyzator olejowy
  • Opona przód/tył: Opona przód/tył
  • 100/80-17 | 130/70-17
  • Pojemność zbiornika paliwa:
  • 14 L
  • Rozstaw osi:
  • 1380 mm
  • Wyposażenie standardowe:
  • CBS
  • Zapłon:
  • TLI

Inne publikacje na ten temat:

4 opinii

  1. Fajny motocykl, ja tam osobiście lubię wszelkie Romety, Junaki, Bartony, czy inne maszyny z trochę niższej półki cenowej. Nie jestem znawcą, ale ten model naprawdę wygląda interesująco, przypomina mi Bartona Blade’a jednak tamten wizualnie bardziej mi się podoba;) I jest trochę tańszy co dla piszącego te słowa Poznaniaka ma ogromne znaczenie;)

  2. Ogólnie polecam motor a sam jak go zmienię to tylko dlatego że będę chciał coś większego 😉 na początek idealny

  3. Jeżeli stał bym znów przed wyborem 125 to wziąłbym go znów 😉 tak jak napisałem wcześniej …jego minus to nazwa marki, jakby to była honda np to wszyscy by byli zachwyceni a tak ….no cóż.
    Naprawdę miło jest jak ludzie oglądają go i z niedowierzaniem pytają się czy to naprawdę Romet 😉 zapewne nie będzie miał trwałości jak moto z wyższej półki ale … części są śmiesznie tanie 😉 a silnik to i tak ulepszona kopia Hondy z lat 80 😉

  4. Jeżeli stał bym znów przed wyborem 125 to wziąłbym go znów tak jak napisałem wcześniej …jego minus to nazwa marki, jakby to była honda np to wszyscy by byli zachwyceni a tak ….no cóż.
    Naprawdę miło jest jak ludzie oglądają go i z niedowierzaniem pytają się czy to naprawdę Romet zapewne nie będzie miał trwałości jak moto z wyższej półki ale … części są śmiesznie tanie a silnik to i tak ulepszona kopia Hondy z lat 80

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button