Nowość 2017 – Honda Fireblade SP2

CBR1000RR Fireblade SP2 to homologowana wersja SP, która gotowa jest do ścigania się po torze. Motocykl ten fabrycznie wyposażony jest w takie smaczki jak: złote koła Marchesini, przebudowana głowica, zawory i komora spalania. Dodatkowo dostępny jest też kit wyścigowy.

Wizualne różnice między torową SP2 a SP to tak naprawdę szczegóły, takie jak karbonowe nakładki, zlote koła i złote elementy w malowaniu. Prawdziwa różnica między tymi dwoma modelami sięga głębiej. Średnica tłoków silnika SP2 jest taka sama jak w wersji SP, ale zmieniona kąt i średnicą zaworów ssących – są większe o 1mm oraz powiększono też zawory wydechowe – o 1,5 mm. Zmianie uległ również ich kształt, a co za tym idzie kształt komory spalania – wszystko ma na celu poprawę efektywności spalania mieszanki. Do nowej głowicy silnika został też dopasowany system chłodzenia, który odpowiada za zmniejszenie temperatury wokół komory spalania – ta technologia trafiła do SP2 bezpośrednio z modelu RC213V MotoGP. Krzywizna wałka rozrządu została powiększona o 2 mm, ale rozmiary całego wałka uległy zmniejszeniu, w celu redukcji wagi tego elementu. Elektronika Fireblade SP2 jest identyczna jak w wersji SP, lecz posiada dodatkowe opcje, które dedykowane są wyłącznie modelowi SP2. Dostępny będzie też kit wyścigowy i kit sportowy.

Koniecznie zobaczcie firm z prezentacji tego modelu na targach Intermot 2016.

Michał Brzozowski

Motocyklami jeżdżę od 2000 roku. Choć przez lata pojawiały się kolejne pasje i zainteresowania, to jednak jednoślady z silnikiem zawsze opierały się nowościom i w moim sercu do tej pory mają pierwszeństwo. Obecnie reprezentuję barwy Szybkiej Turystyki (CBR1100XX) na zmianę z Supermoto i Enduro (DRZ450E SM).

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button