Aktualnie czytasz:
Sportowy wydech Ixil GP1 – mój tuning Gilery Runner
0

3 i pół miesiąca temu postanowiłem, że zmienię w swoim Runnerze wydech. Chciałem być oryginalny, a zarazem poprawić osiągi (zaznaczam, że nie chodziło mi o bicie rekordów) i dźwięk (ten był ważny). Najmniejszą rolę grała cena i wzrost spalania (mogłem sobie pozwolić na nawet 0,8 l na 100km).

Nie interesowały mnie popularne kominy typu ZX czy Next R, nie potrzebowałem także For Race. Po długich przemyśleniach, poszukiwaniach w Internecie wybór padł na IXILa GP1 (druga nazwa 2 Carbon Racing). Chromowany model kosztować miał 1094zł (i tyle kosztował), niby dużo, ale jednak uważam, że było warto…

Zastanawiacie się pewnie, dlaczego czekałem aż tyle czasu? Ja też… Zamówiłem wydech przez polskiego importera (Rider z Krakowa), który reklamował się w gazetach i wydawał się pewnym źródłem. Jednak zwodzona mnie za nos 2 i pół miesiąca. Dość tego – zrezygnowałem. Szukałem innego sposobu na zdobycie tego wydechu i stwierdziłem, że jedynym rozwiązaniem jest zamówienie wydechu w sklepie internetowym.

Na paczkę czekałem tylko 11 dni. Schludnie zapakowany tłumik niestety nie posiadał w komplecie rolek, ani sprężynek. Początkowo zmartwiłem się, ale okazało się to niepotrzebne. Po demontażu starego wydechu, przystąpiliśmy do „skręcenia” części nowego. Wpierw zajęliśmy się wyłamaniem wszelki blokad, potrzebnych do uzyskania homologacji. 3 zwężki (kolanko i wyjścia końcówek). Nie było z tym problemu.

 
Czytaj
REKLAMA

Bajaj Pulsar 125: Witamy w Polsce!

Modele Pulsar NS 125, Pulsar NS 200 i Pulsar RS 200 rozszerzają portfolio modelowe marki Bajaj w Polsce. Sprzedażowe hity testowane są na jednym z bardziej wymagających rynków na świecie – w Indiach. 12 KM, 11 Nm i gwarancja niezawodności oraz radości z jazdy na każdym kilometrze.

Montaż też przebiegł sprawnie. Bez żadnej regulacji skuter zyskał na przyśpieszeniu, ale jego w-max spadł z 85km/h na 72… Zabraliśmy się za rozkręcenie gaźnika. Wyczyściliśmy go i zmieniliśmy dyszę z seryjnej (53) na większą (68). Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Jednoślad zaczął zachowywać się należycie (zero czkawek i zalań). Przyśpieszenie kosmiczne, bije na łeb na szyję wszelki popularne kominy. Wzrost v-max także moim zdaniem przyzwoity, choć nie dorównuje np. Polini For Race.

Runner „pędzi” obecnie 93-94 km/h. Spalanie wzrosło w zależności od stylu jazdy od 0,2 do 0,5 l. Na koniec opiszę dźwięk. Zasługuje on na super wyróżnienie. Wydaje najpiękniejsze odgłosu. Takie jak można sobie wymarzyć. Średnio głośny bas na niskich obrotach (inny niż w ZX – zupełnie) i bardzo przyjemny dźwięk podczas wyższych prędkości. Wywołuje także zainteresowanie wśród osób czekających na autobus MPK.

Reasumując wydech ma swoje plusy (bardzoooo dużo) oraz kilka minusików. + Super dźwięk + Niepowtarzalny wygląd + Fantastycznie poprawia przyśpieszenie + Jest bardzo oryginalny (prawdopodobnie posiadam pierwszy taki w Polsce) + Seryjnie chromowany ( nie ma problemów z rdzą) – Wysoka cena – Mógłby minimalnie lepiej poprawiać v-max (jednak nie ma ideałów)

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%