Honda i Yamaha łączą siły w produkcji skuterów i motocykli elektrycznych

Dwaj potentaci na rynku motocyklowym – Yamaha Motor Company i Honda Motor Company rozpoczęły negocjacje na temat możliwości podjęcia współpracy. Wspólne działania dotyczyłyby na razie tylko rynku japońskiego oraz dwóch typów pojazdów: o pojemności 50 cm3 i motocykli z silnikami elektrycznymi.

Decyzja o współpracy wynika z dużego zróżnicowania oraz kurczenia się rynku dla pojazdów krótkodystansowych (m.in. motorowerów). Dodatkowo podporządkowanie się coraz bardziej restrykcyjnym standardom bezpieczeństwa, emisji spalin, oraz zmierzenie się z wyzwaniem jakie stanowi nieunikniona elektryfikacja pojazdów, które łatwiejsze będzie dla obydwu tych producentów, jeżeli połączą swoje siły.

Współpraca między tymi dwoma gigantami będzie dotyczyła pracy w tzw. segmencie pojazdów class-1, czyli pojazdów wyposażonych w dwa lub więcej kół oraz silnik o pojemności 50 cm3 lub mniejszej lub silnik elektryczny z maksymalną mocą 0,60 kW.

Jeszcze przed końcem 2018 roku Honda planuje dostarczać do Yamahy skutery o pojemności 50 cm3. Bazą do tworzenia tych skuterów będą modele TACT oraz Giorno – 50-tki sprzedawane przez Hondę na rynku japońskim. Yamaha planuje rozpocząć sprzedaż tych modeli jako odpowiedniki dla swoich modeli JOG i Vino.

Obaj producenci rozpatrzą możliwość wspólnego zaprojektowania i wdrożenia do produkcji następców 50-tek Honda Benly i Yamahy Gear.

Honda i Yamaha będą dążyć wspólnie do elektryfikacji motocykli przez ich popularyzację, na razie głównie w japońskim segmencie Class-1. Firmy planują też położenie podwalin pod ten nowy rynek przez ustanadryzowanie modeli, czasu ładowania akumulatorów, osiągów oraz kosztów. Wynikami swojej pracy podzielą się z innymi producentami motocykli.

Michał Brzozowski

Motocyklami jeżdżę od 2000 roku. Choć przez lata pojawiały się kolejne pasje i zainteresowania, to jednak jednoślady z silnikiem zawsze opierały się nowościom i w moim sercu do tej pory mają pierwszeństwo. Obecnie reprezentuję barwy Szybkiej Turystyki (CBR1100XX) na zmianę z Supermoto i Enduro (DRZ450E SM).

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button