125 ccm
Aktualnie czytasz:
Benelli TnT 125 2017 dało radę we włoskich górach #89 Szybcy i Wolni Vlog
4

Cześć. Nie wiem czy pamiętacie, ale jestem we Włoszech i śmigam dzisiaj takim cudem. Nie, nie jest to 50 ccm. To Benelli TnT 125, ważące 115 kilogramów i mające prawie 12 koni mocy. Do prowadzenia tego wystarczy prawko kategorii B.

Ta kruszynka dość silnie przykuwa uwagę i zdradza nieco jadowitą mentalność tej konstrukcji. Co mam na myśli? Na przykład chłodnicę oleju, która nieco pomaga dbać o bezpieczeństwo i parametry jednostki. Drugi fajny detal to ledowe lampy TnT, przypominają spojrzenie rozwścieczonego szerszenia. Nie gorzej jest na tyle maszyny – podoba mi się błotnik i tylne światła led o fenomenalnej wręcz jasności. Dobrze prezentuje się też cyfrowy kokpit i podwójny wydech. Całość robi wrażenie, nawet na włoskich drogach. Nie można się też przyczepić do jakości materiałów i tego jak są one poskładane do kupy.

Jednak co Wam po moim paplaniu. Odpalamy Benelli TnT 125 w pogoni za resztą polskiej ekipy. W tym momencie orientuję się, że zapomniałem wspomnieć Wam o tym, że silnik zasilany jest wtryskiem. To czuć podczas jazdy. Nie musimy pisać podań o zwiększenie prędkości. Każdy ruch manetką to natychmiastowa odpowiedź obrotomierza. Jak na 125-tkę to Benelli jest bardzo dynamiczne i chętne do współpracy z 90 kilogramowym riderem.

Musicie też wiedzieć, że okolice włoskiego Pesaro to bardzo trudne warunki testowe dla 125 tki. Jazda po górskich winklach to redukcje, jazda na granicy odcięcia i ciągłe hamowanie. Do tego bardzo wysoka temperatura, grubo przekraczające 3 dychy. Mimo to TnT nie łapie zadyszki, nie traci na sile, tłok nie puchnie, a hamulce typu CBS nie są chętne do zgotowania się.

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

Benelli mimo niewielkich rozmiarów dobrze zachowuje się w zakrętach. TnT 125 jest łatwe do wyczucia, mimo zbyt miękkiego tylnego monoabsorbera, który lubi czasem dobić na nierównościach.

Motocykl moim zdaniem wygląda naprawdę zarąbiście i jeśli ktoś szuka funbike na prawko B to może się zastanowić nad wyborem. Sprzęt ma kosztować w około 8 000 zł. To niedużo jak za taki wygląd, wtrysk, CBS i fajnie dopracowane detale.

Wkrótce pokażę Wam pozostałe motocykle na jakich miałem okazję przemierzać Włochy. Tymczasem zostawiam Was z tymi zarąbistymi asfaltami i uśmiechem na twarzy. Ten sprzęt daje mnóstwo fanu na każdym kilometrze.

Szczegóły
Cena

Około 8500 PLN

Dane techniczne

Pojemność: 124.8
Moc: 11.5 KM
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Stopień kompresji: 9.6:1
Zasilanie: Wtrysk
Skrzynia biegów: 5, manual
Napęd: łańcuch
Hamulec przedni: Tarcza (CBS)
Hamulec tylny: Tarcza (CBS)
Przednie koło: 120/70-ZR12
Tylne koło: 130/70-ZR12
Wymiary (mm): 1840 x 755 x 1025
Rozstaw kół (mm):1215
Wysokość siedziska (mm): 780
Masa (kg): 121
Fuel Capacity (l):7.2

Plusy

Dobra jakość wykonania
Cyfrowa deska rozdzielcza
Światła LED o dużej wydajności
Agresywny wygląd
Chłodnica oleju

Minusy

Zbyt miękkie zawieszenie
Dźwięk wydechu nie robi na nikim wrażenia

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
14 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
82%
Interesujące
18%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
4 Komentarze
  • PeterP
    21 czerwca 2017 at 17:35
    Opinie
    Cena do jakości

    Drogi Redaktorze, przekonaj mnie że ten motur jest lepszy od chociażby derbi mulhacena 125 jeżeli jest taki ą ę 😉

  • Zdjęcie profilowe Markiz95
    29 lipca 2017 at 20:07
    Opinie
    Ocena ogólna
    Jakość

    Czy tym cackiem da się bawić w terenie podobnie jak to robią posiadacze hondy grom msx125?

  • Krzychu
    26 lipca 2018 at 21:28
    Plusy

    W mieście czysta frajda. Zwinny, wystarczająco szybki (na miasto). Bardzo wygodna pozycja (jak na większym moto). Za tą kasę bezkonkurencyjny.

    Minusy

    Trzeba od czasu do czasu sprawdzić śrubki (szczególnie przy dźwigni zmiany biegów bo może z czasem się odkręcić).

    Opinie
    Ocena ogólna
    Design
    Jakość
    Cena do jakości

    Najważniejsze, że jak tym jedziesz to się ludzie uśmiechają i poziom agresji na drodze spada :). Maszyna nie dla każdego, tylko dla ludzi z dystansem do siebie i bez rozdymanego EGO.

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości