125 ccm
Aktualnie czytasz:
Suzuki Intruder 125: Czy warto kupić?
0

Suzuki Intruder 125 stanowi bardzo ciekawą propozycję na rynku motocykli używanych. Chociaż u nas jest bardzo mało znany, może zyskać na popularności po zmianie przepisów dotyczących prawa jazdy na 125 ccm. Produkowany był przez 9 lat, do 2008 roku i stanowi alternatywę dla swojego brata, Maraudera 125, oraz dla bardzo popularnej i dość opatrzonej Yamahy Virago 125. Wyróżnia go przede wszystkim silnik w klasycznym dla chopperów układzie V i bardzo ciekawa stylistyka. W małym Intruderze nie widać oszczędności. Duża ilość chromowanych elementów i ciekawe, „poważne” malowanie sprawiają że na pierwszy rzut oka nie widać że mamy do czynienia z motocyklem 125 ccm.

Trzeba niestety zauważyć, że mocowo  Intruder odstaje od konkurencji w postaci Yamahy Virago 125 i Hondy Shadow 125. W 2005 moc została zmniejszona z 13,5 KM do 12, co sprawia że motocykl osiąga tylko 100 km/h. Do spokojnej, chopperowej jazdy w zupełności wystarczy, chociaż zawsze lepiej mieć więcej zapasu w manetce. Lekki niedobór mocy rekompensuje za to pięknym brzmieniem silnika, bo w odróżnieniu od Virago i Shadow nie brzmi jak mała sokowirówka.

Po zajęciu miejsca za kierownicą możemy lekko się zdziwić, ponieważ pozycja jaką wymusza konstrukcja motocykla nie jest typowa dla chopperów. Bardziej można poczuć się jak na wygodnym nakedzie. Kierownica jest co prawda dość wysoka, ale nie fantazyjnie wygięta jak to miało miejsce w niektórych wersjach Virago. Podnóżki wysunięte są dość daleko, ale też nie ma tu przesady. Siodełko jest miękkie i szerokie, zapewnia duży komfort podróży – nawet na nierównej drodze nasze plecy nie będą odczuwać zmęczenia.

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Hamulce to standard. Przód mógłby być wyposażony w przynajmniej dwutłoczkowy zacisk i nieco większą tarczę, ale przy mocy i osiągach Intrudera 125 wystarcza do skutecznego wytracania prędkości.  Przedni hamulec nie jest niestety zbyt dobrze dozowalny.  Z tyłu znajdziemy klasycznie bęben hamulcowy. Zestaw wskaźników nie jest zbyt rozbudowany – ogranicza się do prędkościomierza i kilku podstawowych kontrolek.

Suzuki Intruder 125 pali ok. 3,3 litra w mieście, zależnie oczywiście od tego jak obchodzimy się z manetką. Na pewno będzie wyróżniał się na tle innych motocykli tej klasy i jest dobrym wyborem jeśli chcemy mieć coś bardziej wyjątkowego niż  popularną Virago 125.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
35%
Interesujące
49%
heh...
5%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
12%