Triumph nadal dostarczać będzie silniki do motocykli klasy Moto2 – czy wyścigowa współpraca sprawi, że Daytona wróci?

Współpraca Dorny z brytyjskim producentem rozpoczęła się w 2019 roku. Wygasająca umowa została jednak przedłużona.

W skrócie
  • Triumph dostarcza silniki do motocykli klasy Moto2 od 2019 roku
  • Efektem współpracy brytyjskiego producenta z cyklem MotoGP są limitowane wersje modelu Street Triple 765
  • Współpraca Triumpha z Dorną została przedłużona do co najmniej 2029 roku

Zadowoleni zawodnicy, ale przede wszystkim udane jednostki napędowe i dobra współpraca z Dorną sprawiła, że kontrakt na dostarczanie silników do motocykli klasy Moto2 przez Triumpha został przedłużony. Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym sezonie pojawi się kilka konstrukcyjnych zmian, ale czy na modyfikacje mogą także liczyć prywatni klienci brytyjskiego producenta?

Obecna współpraca Dorny z Triumphem rozpoczęła się w 2019 roku i przedłużona została do co najmniej 2029 roku. Zawodnicy klasy Moto2 ścigają się motocyklami, które posiadają trzycylindrowy silnik o oznaczeniu 765, który znany jest chociażby z modelu Street Triple 765. Współpraca z cyklem MotoGP to niezwykle trudne, ale jakże wartościowe zadanie. Pozwala na nieustanny rozwój podzespołów w tak naprawdę najlepszych warunkach, a następnie raczenie wyścigowymi rozwiązaniami technicznymi miłośników marki. Co jakiś czas na rynku pojawia się limitowany model, który do granic możliwości napakowany jest technologią z wyścigów motocyklowych.

– Nasze pierwsze lata współpracy z marką Triumph to prawdziwy sukces i doskonałe ściganie oraz zawodnicy ustanawiający nowe rekordy w klasie Moto2, a także imponująca niezawodność. Chcemy, żeby ta współpraca pomogła nam zdefiniować krok pomiędzy klasami Moto3 i MotoGP. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak przebiega i rozwija się nasza współpraca, a także nie możemy się doczekać kolejnych ekscytujących 5 lat, wiedząc, że pojawią się kolejne innowacje. – skomentował Carlos Ezpeleta z Dorna Sports.

Triumph zapowiada, że jednostka napędowa będzie cały czas rozwijana, a pierwsza znacząca zmiana pojawi się w 2025 roku. Wówczas zadebiutuje zupełnie nowa skrzynia biegów, która ma być pokazem kunsztu i doświadczenia zbieranego przez lata. Testy w warunkach wyścigowych sprawiły, że inżynierowie rozpoczęli już nad nią pracę i miejmy nadzieje, że po udanym debiucie w Moto2 trafi również do seryjnie produkowanych modeli.

Turystyk taki w sam raz. Triumph Tiger Sport 660 – nasza opinia, zdjęcia, recenzja, dane techniczne

– Moto2 to doskonałe miejsce do pokazania osiągów i możliwości naszych trzycylindrowych silników 765 i napędzania sprzedaży serii Street Triple 765. W ciągu ostatnich 5 lat korzystaliśmy z programu wyścigowego, by wprowadzać zmiany w silniku 765, a zdobyta wiedza pozwala nam dalej rozwijać model Street Triple 765. Przez lata wzrosła opinia o niezawodności i osiągach naszych motocykli, co napędza globalną sprzedaż. – dodaje Steve Sargent, dyrektor ds. produktu marki Triumph.

Możliwość rozwoju swoich podzespołów w prawdziwie wyścigowych warunkach może sprawić, że już niebawem w modelach Triumph pojawi się więcej bardziej zaawansowanej technologi, która została prawdziwie przetestowana na placu boju. Możliwość tak bliskiego obcowania z motosportem być może będzie zalążkiem do powrotu bardzo wyczekiwanego modelu Daytona. To z pewnością byłaby niesamowita rewolucja na rynku, a wszystko za sprawą możliwości stworzenia sportowego motocykla z udaną historią, który wróciłby w nowoczesnym odświeżeniu wypełnionym nowinkami zaczerpniętymi z Moto2. Wyobraźcie sobie w jak dużym stopniu brytyjski producent mógłby namieszać w segmencie, w którym pojawiło się w ostatnim czasie kilka nowości. To byłaby prawdziwa petarda. Triumph, wiecie co robić!

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button