Prawo Jazdy kat. A na motocykl ze Skuterowo.com. Cz. 3

Teoria czas start. Jeśli już wybrałeś odpowiednią auto szkołę to właśnie powinieneś się udać na pierwsze zajęcia, które mają za zadanie przybliżyć Tobie przepisy obowiązujące na drogach publicznych. Wielu może się wydawać, że to zbędny element. Czy na pewno?

Jeżdżę skuterem od lat i nie spowodowałem wypadku. To od razu nie oznacza, że masz kodeks drogowy w małym palcu. Rozwiązując testy przygotowawcze do egzaminu teoretycznego wielu wyrywa sobie włosy z głowy. To na skrzyżowaniu z sygnalizatorem kierunkowym w lewo nie można zawracać? Wyprzedzając ciągnik rolniczy podczas mgły trzeba trąbić? Naprawdę są ronda na których wjeżdżający mają pierwszeństwo? Tak, dlatego pierwszym krokiem jest poznanie takich szczegółów. To jak w matematyce. Nie potrafiąc tabliczki mnożenia nie uda się nam rozwiązywać równań. Analogicznie nie znając szczegółowo zasad panujących na drodze podczas egzaminu wyłożymy się na całego. Przegapimy jeden krok, a ten zemści się na nas w przyszłości.

Wiele osób myśli, że przepisy ruchu drogowego są po to aby kierowców szykanować
Jan Szumiał: Wiele osób myśli, że przepisy ruchu drogowego są po to aby kierowców szykanować...

Dlaczego jeszcze warto zacisnąć zęby i uczęszczać na zajęcia teoretyczne? Zębów zaciskać nie trzeba (tak myślę)… Wiele osób uważa, że przepisy ruchu drogowego są po to aby kierowców szykanować, dyscyplinować. Mało kto zdaje sobie sprawę, że tworzone są  w celu zapewnienia bezpieczeństwa na drodze. Aby nie dochodziło do tragedii, żeby jak najwięcej osób wróciło cało i zdrowo do domu. W czasie profesjonalnie prowadzonych wykładów  przekazywana powinna być nie tylko informacja o przepisach, ale także świadomość dlaczego taki przepis wprowadzono. Czym grozi nie respektowanie jego. Jakie mogą być konsekwencje omijania ich. W trakcie zajęć powinny odbyć się nie tylko teoretyczne, lecz również praktyczne zajęcia z zabezpieczenia miejsca wypadku drogowego i udzielania pierwszej, przedmedycznej pomocy. Mówi Jan Szumiał, wykładowca od 20 lat prowadzący zajęcia w Praskiej Auto Szkole.

Nudne 30 godzin. Tak, to jak krótki powrót do szkoły. Często kandydaci na motocyklistów podchodzą do zajęć ze sporą dozą niesmaku. W wielu jednak przypadkach zajęcia są prowadzone ciekawie. Dobry wykładowca potrafi nawiązywać kontakt, dialog podczas przekazywania informacji i mówienia o rzeczach wydawałoby się oczywistych. W dużej mierze to właśnie od niego zależy w jaki sposób wiedza zostanie przyswojona. Istotne jest działanie na wyobraźnię i argumentowanie dlaczego dany przepis został wprowadzony.

[poll id=”29″]

Warto mimo wszystko. Dużym poświęceniem może być zrezygnowanie np. z dwóch weekendów na rzecz uczestniczenia w wykładach. Zwłaszcza, jeśli większość przepisów jest Tobie znana. Niestety szkoły nie prowadzą zajęć z rozróżnieniem na laików i średnio zaawansowanych. Często będziesz słyszeć o oczywistościach i ziewać z nudów. Jednak na pewno pogłębisz swoją wiedzę i kończąc zajęcia przejdziesz na wyższy poziom drogowej świadomości.

Za tydzień w serii rozpoczniemy przygotowania do wewnętrznego egzaminu teoretycznego. Dowiecie się jak bez bólu przejść przez ostatni etap przygotowujący do zajęć praktycznych.

Prawo Jazdy na Forum Skuterowo.com.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. A tam gadanie, że teoria nudna-ja jakoś najwięcej z całej sali umiałem i się nie nudziłem aż tak bardzo xD

    Ale my tu gadu-gadu, a jutro trzeba odebrac papiery (grr urlopu się zachciało i tydzień opóźnienia+urlop instruktora-2tygodnie w plecy)
    i do WORD-u śmignąć 😀

  2. Teoria nie jest sama w sobie nudna wiele zależy od przekazu.
    Na prawko B miałem tak zajebistego instruktora, śmiechy, chichy wszystko robione z jajem. A teraz na A mam takiego bęcwała że szkoda gadać, szczerze wolałbym dopłacić te 100zł i nie męczyć się słuchając tego typa i iść do innego OSK.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button