Najtańsze nowe motocykle 125: czy warto? Ranking TOP 5 tanich motocykli na prawko B z gwarancją

Czy 5 tysięcy złotych wystarczy by cieszyć się jazdą nowym motocyklem 125?

W skrócie
  • Ile kasy potrzeba by jeździć nowym motocyklem 125?
  • Najtańsze motocykle 125 to przepustka do świata skutecznego i ekonomicznego transportu
  • Tani motocykl 125 nie musi oznaczać tragedii. Czasy marketowych konstrukcji już minęły!

Jakie są najtańsze nowe motocykle kategorii 125 dostępne na polskim rynku? Ile trzeba zapłacić by cieszyć się motocyklową wolnością i mieć skuteczny transport do codziennej komunikacji? Sprawdzamy.

Zalet motocykli klasy 125 jest tyle, że aż dziw bierze, że w Polsce jeszcze się nie roi od tych pojazdów, tak jak ma to miejsce w innych krajach europejskich. I nawet jak jest chłodno i często pada, jak ma to miejsce nierzadko tej wiosny, to wystarczy wskoczyć w odpowiednie ciuchy by korzystać z dobrodziejstw jednośladu w codziennej komunikacji. Zwłaszcza gdy na jego zakup nie trzeba wykładać fortuny i wywozić połowy swego majątku do lombardu. Sprawdziliśmy ile potrzeba by stać się posiadaczem nowego, posiadającego gwarancję producenta motocykla klasy 125. Oto nasz ranking TOP 5.

Motocykle 125: Tanie i nowe

Najtańsze oferty nowych motocykli klasy 125 jakie udało nam się namierzyć na naszym polskim rynku zaczynają się od niecałych 5 tysięcy zł. Taka kwota wystarczy by stać się posiadaczem całkiem nowoczesnej i zapewniającej minimum czynności eksploatacyjnych maszyny, która, choć nie może należeć do liderów segmentu, to w wielu sytuacjach sprawdzi się wystarczająco dobrze. Zwłaszcza jeżeli stawiamy na rolę skutecznego transportu ponad wygląd, bogate wyposażenie i osiągi. No i w myśl przysłowia “jak dbasz, tak masz”, mówimy tu o sprzęcie nowym, z fabryczną gwarancją, którego historia rozpocznie się w Twoich rękach. Ile trzeba zapłacić za taki luksus?

Romet ZK 125FX Romet ZK 125FX

Ten sprzęt nie wyróżnia się zupełnie niczym. Ot, poprawnie wyglądający, czyli niebrzydki jednoślad, który stara się swoją stylistyką łączyć klasykę z bardziej współczesnymi akcentami. To jak mu to wychodzi nie ma większego znaczenia, bo motocykl ten nie został stworzony by zachwycać, ale po to by być codziennym środkiem transportu, a może nawet wołem roboczym. Napędza go klasyczna dwuzaworowa jednostka chłodzona powietrzem, która generuje 7.5 kW mocy. Jest to wartość zupełnie wystarczająca do sprawnego przemieszczania się i jednocześnie nie powodująca uczucia “zawalidrogi”. Sprzęt waży 133 kg i jest zasilany wtryskiem paliwa. Fajną opcją jest wyposażenie zarówno w rozrusznik elektryczny jak i nożny. 13 litrowy zbiornik paliwa przy deklarowanym przez Rometa spalaniu na poziomie 2,5 litra, pozwoli na całkiem spore przebiegi między tankowaniami.  Romet ZK 125FX dostępny jest w tzw. partii końcowej, bo nie spełnia wymogów normy Euro 5. Można go jeszcze kupić w sieci dealerskiej w cenie 4999 zł.

Barton Cafe Racer Barton Cafe Racer 125

Ten stylowo wyglądający sprzęt wagi lekkiej nawiązuje do pierwowzorów sprzed lat, czyli miejskich motocykli sportowych, określanych jako cafe racery. Klasyczna linia, okrągła przednia lampa i minimalistyczna tylna, uzupełniane są malowaniem z dodającym sportowego sznytu pasami i numerem. Poza tym konstrukcyjnie Barton nie wyróżnia się niczym specjalnym, klasyczny chłodzony powietrzem napęd generuje niespełna 10 KM, a całkiem niska, bo wynosząca 120 kg masa pozwoli bez problemu poradzić sobie z tym motorkiem każdemu, bez względu na stopień zaawansowania. Jedyne czego może tu zabraknąć podczas codziennej eksploatacji to bagażnik, który np. posiada Romet, ale kto widział cafe racera z bagażnikiem? Mamy tu za to, w odróżnieniu od Rometa ZK dwa hamulce tarczowe, tylne amortyzatory gazowo-olejowe oraz stylowe osłony rur nośnych przednich teleskopów. Tego Cafe Racera z półki entry level można mieć za 5999 zł.

Zipp Tracker

Przedstawicielem innej grupy budżetowych motocykli klasy 125 jest Zipp Tracker. Jest to motocykl stylistycznie nawiązujący do sprzętów z pogranicza supermoto i street trackerów, Odpowiada za to głównie wysoko poprowadzona przednia część wystającego spod lampy błotnika, quasi-offroadowe opony oraz nieco podwyższony zawias. Zaipp Tracker nie tylko dojedzie nad każde jezioro, ale nie straszne mu będą miejskie krawężniki i progi zwalniające. Ma także bagażnik na fanty lub pod kufer, wtrysk paliwa i 14 litrowy zbiornik paliwa. W dobrej klasie plasuje się także jego waga wynosząca 117 kg. Moc silnika o klasycznej konstrukcji i z nwoocesnym wtryskiem paliwa plasuje się na poziomie 10.8 KM i odpowiada standardom wśród tańszych propozycji na rynku. Zipp Tracker wyceniony jest na 5999 zł.

Tanie i dobre skutery 125 na początek i do miasta. Ranking TOP5 najlepszych skuterów na prawo jazdy kategorii B [nowe i używane]

Junak 125 RZ

Junak to kolejny z bardziej przystępnych ekonomicznie sprzętów na prawo jazdy kategorii B, który łączy w swojej stylistyce cechy klasycznych motocykli z nowoczesnymi akcentami. Całość wygląda całkiem nieźle, a głównym atutem tego sprzętu do codziennej jazdy jest aż 20 litrowy zbiornik paliwa. Za takim kotłem oraz niskim apetytem na paliwo, wizyty na stacjach benzynowych ograniczymy do minimum. przy krótkich dystansach z domu do pracy może się okazać, że zapomnisz gdzie jest najbliższa stacja benzynowa. Fajnie że w standardzie otrzymujemy bagażnik oraz długą kanapę, która wygodnie pomieści kierowcę i pasażera, a dość wysoko poprowadzona kierownica pozwoli na pełną luzu pozycję za sterami.. Dziwnym trafem również w przypadku Junaka klasyczny w konstrukcji, choć zasilany wtryskiem paliwa silnik generuje także 10,8 KM mocy. Tutaj także mamy nie tylko rozrusznik elektryczny, ale i nożny. Do codziennych dojazdów nawet na drugi koniec miasta w zupełności to wystarczy. Co ważne, Junak jako pierwszy w naszej wyliczance to sprzęt całkowicie zgodny z normą Euro 5. Cena Junaka 125 RZ to 7599 zł.

Keeway RKS 125I Sport

Keeway to sprzęt kończący nasze zestawienie. Dlaczego? Bo jest jest to motocykl kosztujący 7600 zł i to w wersji Euro 4. Trzeba tu powiedzieć, że powyżej ceny 7500 zł wypada zakończyć strefę stricte budżetową. W przedziale 7,5-12 tys. zł pojawia nam się sporo propozycji motocykli o bogatszym wyposażeniu i niejednokrotnie dysponujących bardziej dynamicznym napędem. Jednak ceny powyżej 10 tysięcy złotych, to dwukrotność kwoty, jaką trzeba obecnie wydać na Rometa ZK. Keeway RKS może pochwalić się udaną i niebanalną stylistyką, w której już można dopatrzyć się ciekawych detali. Mamy tu także napęd o nieco wyższej niż w przypadku reszty budżetowych sprzętów mocy na poziomie 11,5 KM. Sprzęt waży 125 kg i posiada 16-litrowy zbiornik paliwa. Czego brakuje? Jak na typowego “komutera”, czyli motocykl służący jako codzienny transport, to przydałby się w standardzie bagażnik, lub stelaż pod kufer. Keeway RKS 125 prawdopodobnie pojawi się niebawem także w zaktualizowanej dla Euro 5 wersji, ale wówczas jego cena również zostanie zaktualizowana.

 A może na raty i za różnicę w kosztach paliwa?

To o czym warto pamiętać to fakt, że większość z tych motocykli dostępna jest w niezależnych punktach dealerskich, co sprawia, że jest spora szansa, że trafisz na co najmniej dwa z nich w jednym punkcie. Z jazdami testowymi może być ciężko na tym pułapie cenowym, ale wszystkie te motocykle tak naprawdę jeżdżą bardzo podobnie. Tu od walorów, różnic i prezencji, ważniejszym wydają się względy ekonomiczne. Dlatego zawsze warto zapytać o systemy ratalne, ponieważ zdecydowana większość z dealerów ma w swojej ofercie wygodne systemy finansowania. Wtedy może się okazać, że nowy motocykl kupujesz za samą różnicę w kosztach paliwa, przesiadając się z samochodu na oszczędny motocykl. A i w weekend będzie można wyskoczyć za miasto i poszwendać się resetując głowę. Fajnie? No pewnie, że fajnie!

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

6 opinii

    1. Hahaha Pulsar 125 to motocykl fabrycznie nowy ale leżący ba magazynach Rometu już ponad 2 lata. Więc może dlatego go tu nie umieścili?

        1. tak wtrysk Boscha (to też element zapłonu)
          są dostępne w sklepach roczniki 2020 czy z 2021 tego nie wiem
          Nowe, tanie, o dużej mocy, oszczędne, nie wiem dlaczego autor ich nie wziął pod uwagę w tym artykule. Bo nie chińskie?

  1. Te motocykle w Chinach kosztują około 2 tysi u nas 3 razy tyle dojeżdżam swoim gruchotem od 6lat do pracy robię około 1000 km co miesiąc co dwa miesiące wymieniam olej co pół roku zębatki napędu klocki hamulcowe 3 razy do roku łańcuch jakość części jest tragiczna jakąś tam regulacja zaworów linki sprzęgła gazu przewody hamulcowe akumulator co dwa lata żarówki lubią się często przepalać tanio? Spalnie około 4 litrów to nie jest tanio .

  2. Pewnie, że można znaleźć tanie motocykle, co potwierdza zestawienie. Ale ja jak szukałem pojazdu do miasta to wolałem dać więcej za stabilny i trwały piaggio mp3. Jednak przy stanie naszych dróg znacznie łatwiej poruszać się na trzech kołach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button