EICMA to targi we Włoszech, na których tradycyjnie producenci chwalą się nowościami na kolejny sezon. W tym roku rzuciły nam się w oczy trzy niesamowite, nietuzinkowe i wspaniałe motocykle: KTM Duke 790, Yamaha XSR900 Abarth oraz Honda Africa Twin Enduro Sports Concept.
Pierwszy z nich to “tylko” prototyp, który jednak rozpalił wyobraźnię niejednego fana supermociaków. Dwucylindrowy, rzędowy silnik to nowa jakość w motocyklach pomarańczowych. Do tego sterowanie bezlinkowe, czyli ride-by-wire, różne poziomy kontroli trakcji, quickshifter, lekkość i zwrotność nieporównywalna z innymi pojazdami dostępnymi w tym momencie na rynku. Austriacy planują wprowadzić ten sprzęt do regularnej sprzedaży dopiero w 2018 roku. Poczekamy, jest na co…
Limitowana Yamaha XSR900 powstała przy współpracy z Fiatem, a dokładniej z nadworną firmą tuningującą Fiaty – Abarthem. Dlatego też charakterystyczne logo ze skorpionem trafiło na bak tego motocykla. Tej wersji XSRa 900 powstanie tylko 695 sztuk, dlatego jest to motocykl wyjątkowy. Charakteryzują go: carbnowa owiewka, tytanowy układ wydechowy od Akarpovica, sprzęgło antyhoppingowe i wiele innych smaczków. Wszystko to podane w stylu cafe-racer. W salonach od kwietnia przyszłego roku.
Kolejny prototyp w moim zestawieniu, tym razem od Hondy – Africa Twin Enduro Sports Concept. Ludzie z koncernu Honda lubią trzymać swoje plany w tajemnicy, dlatego też nie wiadomo, czy motocykl ten trafi do seryjnej produkcji. Koncepcja jaka przyświecała jego projektantom, to połączenie masywnej sylwetki mocnego enduro spod znaku Africa Twin z wyczynowym, offroadowym charakterem modeli CRF. Czy to się udało? Myślę, że tak. W redakcji trzymamy kciuki za wprowadzenie tego modelu do seryjnej produkcji.
Czemu nie wspominacie o jutrzejszych motomikolajach? Impreza zacna, szczytna i chyba jedyna tak wyjatkowa zimą.