- Torowy potwór z Mattighofen już niebawem ponownie trafi do sprzedaży!
- RC 8C 2024 powstanie w limitowanej serii ograniczonej do 100 egzemplarzy
- Sprzedaż rozpocznie się już 20 marca o godzinie 15:00
KTM ma wyjątkowo ciekawą politykę i szef marki kilkukrotnie już informował, że w gamie nie ma miejsca dla dużych motocykli sportowych. Ich miejsce jest na torze wyścigowym, dlatego systematycznie do sprzedaży trafiają limitowane serie, które pozbawione są homologacji drogowej. Już niebawem rozpocznie się sprzedaż modelu RC 8C na rok 2024.
Stanowisko austriackiego producenta jest dla wielu niezrozumiałe – z jednej strony władze podjęły decyzję, że nie będzie w sprzedaży motocykli sportowych o dużej mocy, bo ich miejsce jest na obiektach wyścigowych, ale jednocześnie w gamie króle przepotężny hypernaked, czyli 1390 Super Duke R, który generuje brutalne 190 KM. Aby jednak fani KTM nie obrazili się za pewne braki w gamie modelowej do sprzedaży systematycznie trafiają limitowane modele pozbawione homologacji drogowej.
KTM RC 8C to model, który inspirowany jest motocyklem startującym w MotoGP. Na próżno jest w nim szukać jakichkolwiek kompromisów, a jego sportowe DNA dodatkowo podkreśla jeszcze brak homologacji drogowej i wizualne nawiązania do RC 16. Jesteście ciekawi jakie smaczki znalazły się na liście wyposażenia?
Najważniejsze informacje:
- Kolejne wcielenie ultrasportowego KTM RC 8C na rok 2024 już niebawem trafi do sprzedaży.
- Powstanie jedynie 100 limitowanych egzemplarzy.
- Sprzedaż rozpocznie się 20 marca o godzinie 15:00 na oficjalnej stronie internetowej KTM.
Przeczytaj również:
Brabus kontynuuje współpracę z KTM – już niebawem zadebiutują 3 nowe modele!
Motocykl oparty jest na ramie zbudowanej na potrzeby tego modeli z chromo-molibdenowych rur, a pod owiewkami wykonanymi z włókna węglowego i kevlaru znajduje się dwucylindrowy silnik LC8c, który generuje moc 135 KM i 98 Nm. Jednostka została poddana gruntownej modernizacji, a na liście znajdziemy nowe tytanowe zdrowy wydechowe i dolotowe, tytanowe korbowody czy maszynowo obrabianą komorę spalania. To prawdziwie wyścigowa maszyna, która do granic możliwości nacechowana jest podzespołami i rozwiązaniami ze świata motosportu, dlatego owiewki i zbiornik paliwa posiadają system szybkiego demontażu. Dodatkowo na pokładzie jest pełny układ wydechowy Akrapovič , który dba o prawidłowe walory akustyczne.
Z przodu znajduje się torowe zawieszenie WP Apex Pro 7543, a z tyłu wyścigowy amortyzator WP Apex Pro 7746 z manetką pozwalającą na ustawianie napięcia wstępnego sprężyny. Możliwości regulacji zdają się nie mieć końca i gwarantuje wam, że jego prace dostosujecie idealnie pod dany tor, styl jazdy czy wasze warunki fizyczne. Za hamowanie odpowiedzialne są podzespoły Brembo – z przodu zamontowana została pompa hamulcowa 19RCS Corsa Costa i zaciski Brembo Stylema.
Motocykl bez płynów i paliwa wazy jedynie 142 kg, a za jego budowę odpowiada firma Krämer Motorcycles, która od wielu już lat zajmuje się produkcją wyścigowych motocykli na bazie motocykli z Mattighofen. Powstało jedynie 100 numerowanych i limitowanych egzemplarzy KTM RC 8C, a sprzedaż rozpocznie się 20 marca o godzinie 15:00 na oficjalnej stronie KTM. Wszyscy zainteresowani muszą wpłacić 1000 euro zaliczki i szczególnie będą musieli być czujni, gdy rozpocznie się sprzedaż. Poprzednie serie w liczbie 100 oraz 200 sztuk sprzedały się w odpowiednio 4 minuty i 32 sekundy oraz 2 minuty i 38 sekund. Kupujący opcjonalnie mogą również odebrać swój egzemplarz na torze Portimao dokupując dodatkowy pakiet Track, gdzie inżynierowie i specjaliści KTM pomogą odpowiednio ustawić motocykl. Cena to “jedynie” 193 500 złotych.
KTM RC 8C 2024 w pigułce:
- Seria limitowana do 100 sztuk na całym świecie.
- Ręcznie budowany wyłącznie do użytku na torze.
- Osiągi na poziomie motocykli startujących w klasie Moto2.
- 135 KM i zaledwie 142 kg masy bez płynów.
- Wyścigowy układ wydechowy z tytanowym tłumikiem Akrapovic.
- Dedykowany air box i wyścigowy filtr powietrza.
- Rama wykonana z rur stalowych 25CrMo4.
- Widelec WP APEX PRO i amortyzator WP APEX PRO.
- Układ hamulcowy dostarczony przez Brembo.
KTM RC 8C 2024 dane techniczne:
SILNIK | 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2 |
MOMENT OBROTOWY | 98 Nm |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-biegowa |
CHŁODZENIE | Chłodzenie cieczą |
MOC W KW | 99 kW |
ROZRUSZNIK | Rozrusznik elektryczny |
SUW | 68.8 mm |
ŚREDNICA | 90.7 mm |
SPRZĘGŁO | Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™ |
POJEMNOŚĆ SKOKOWA | 889 cm³ |
EMS | Bosch EMS z RBW |
FUEL CONSUMPTION | 10.5 l/100 km |
SMAROWANIE | Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) | 16 l |
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ | 290 mm |
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ | 230 mm |
PRZEDNI HAMULEC | 2x 4-tłokowy zacisk hamulca, montowany promieniowo |
TYLNY HAMULEC | Tarcza hamulcowa z 2-tłokowym zaciskiem |
ŁAŃCUCH | 520 |
MASA WŁASNA | 142 kg |
KONSTRUKCJA RAMY | Rama rurowa przestrzenna ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | WPXACTPRO7543 |
PRZEŚWIT | 191 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | WPAPEXPRO7746 |
SEAT HEIGHT | 820 mm |
KĄT GŁÓWKI RAMY | 66.7 ° |
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) | 120 mm |
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) | 120 mm |