E-mio Agile: Skuter elektryczny do miasta? Czy warto?

Do Jednoślad.pl wysyłkowo zawitał kolejny elektryk. E-mio Agile, będący świetnym podmiotem lirycznym rozprawki na temat sensu zakupu skutera na prąd. Czy jest to pojazd dla motocyklisty?

Już teraz mogę powiedzieć NIE. A na pewno nie jako główny pojazd. To skuter dla syna, córki motocyklisty, albo żony. Względnie druga maszyna, która będzie najszybszym i najtańszym sposobem na załatwianie codziennych spraw. Przejechanie setki kosztuje 3 zł, a na jednym tankowaniu prądem przejedziemy do 60 km według producenta, co w realiach przekłada się na około 50. To mało i dużo, zasięg powinnismy liczyć z punktu widzenia naszych codziennych tras wychodząc z założenia, że zarówno samochód czy skuter elektryczny ładujemy codziennie w nocy. Czas karmienie E-mio od zera do 100% trwa 4.5 h z domowego gniazdka.

Od strony technicznej najważniejszą informacją jest rodzaj ogniw w tym skuterze. Te są litowo-jonowe, a nie kwasowe. Dzięki temu mają większą pojemność, niższą masę,  są totalnie bezobsługowe i sygnowane przez Samsunga.

No dobrze, a co z jazdą w porównaniu ze spalinowcem? Maszyna jest lżejsza od klasycznych skuterów tego segmentu i notuje 75 kg. Ta masa jest rozłożona też nieco inaczej, niżej przez co E-mio lepiej się prowadzi. W warunkach miejskich nie są potrzebne jakieś szczególne umiejętności, ale na pewno trochę rozwagi. Silnik o mocy 2 kW ma 35 Nm i dlatego przyśpiesza do pierwszych 30 km/h bardzo dynamicznie. Prędkość homologacyjna to 45 km/h, licznikowo 50. Komfort jak na pojazd o tak niewielkich kołach jest dość dobry. O dziwo z tyłu znajdziemy dwa amortyzatory.

Inne publikacje na ten temat:

I skoro o kokpicie mowa to warto wspomnieć o dość fajnie zaprojektowanych zegarach czy takich dodatkach jak wszechobecne LEDy czy port USB pod kierownicą.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

E-mio Agile robi dobre pierwsze i też drugie wrażenie. To może być kompromis pomiędzy rowerem elektrycznym a zwykłym spalinowym motorowerem. Skuter wyróżnia się z tłumu, kosztuje niewiele, są do niego części w razie czego, jest nieskomplikowany w swoim działaniu co też ogranicza ewentualne usterki i problemy. Tym bardziej, że żywotność baterii Samsung oszacował na 800 cykli pełnego rozładowania.

Cena? 6500 zł brutto.

  • Kategoria pojazdu: L1e-B
  • Wymagane uprawnienia: dowód osobisty/AM/A1/A2/A/B
  • Bateria: litowo-jonowa, wyjmowalna
  • Pojemność baterii: 60V / 20 Ah (160 ogniw)
  • Producent ogniw: Samsung
  • Masa baterii: 9 kg
  • Napięcie wejściowe: 230/240 V
  • Czas ładowania: 5-6 h
  • Ilość cykli ładowania: 800
  • Ładowarka: zewnętrzna z chłodzeniem, 67,2 V / 8 A
  • Moc silnika: 2000 W
  • Typ silnika: bezszczotkowy
  • Maksymalny moment obrotowy: 35 Nm (przy 2000 W mocy)
  • Przeniesienie mocy: bezpośrednio w kole
  • Maksymalna prędkość: 45 km/h
  • Maksymalny zasięg: 60* km
  • Zdolność pokonywania wzniesień: 15°
  • Masa własna: 65 kg (bez baterii)
  • Maksymalne obciążenie: 150 kg
  • Długość: 1670 mm
  • Szerokość: 700 mm
  • Wysokość: 1120 mm
  • Rozstaw osi: 1225 mm
  • Opona przednia: bezdętkowa, 3.00-10, 42J, 43J
  • Opona tylna: bezdętkowa, 3.00-10, 42J, 43J
  • Hamulec przedni: tarczowy, Ø180 mm
  • Hamulec tylny: bębnowy
  • Kolor: biały
  • * rzeczywisty zasięg zależy od wielu czynników, w tym od temperatury, masy podróżującego, stopnia nachylenia, dynamiki jazdy itd.
  • UWAGA: z uwagi na nieustanne ulepszanie produktu, specyfikacja i konstrukcja urządzenia mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button