Aktualnie czytasz:
E-mio Agile: Skuter elektryczny do miasta? Czy warto?
0

Do Jedno艣lad.pl wysy艂kowo zawita艂 kolejny elektryk.聽E-mio Agile, b臋d膮cy 艣wietnym podmiotem lirycznym rozprawki na temat sensu zakupu skutera na pr膮d. Czy jest to pojazd dla motocyklisty?

Ju偶 teraz mog臋 powiedzie膰 NIE. A na pewno nie jako g艂贸wny pojazd. To skuter dla syna, c贸rki motocyklisty, albo 偶ony. Wzgl臋dnie druga maszyna, kt贸ra b臋dzie najszybszym i najta艅szym sposobem na za艂atwianie codziennych spraw. Przejechanie setki kosztuje 3 z艂, a na jednym tankowaniu pr膮dem przejedziemy do 60 km wed艂ug producenta, co w realiach przek艂ada si臋 na oko艂o 50. To ma艂o i du偶o, zasi臋g powinnismy liczy膰 z punktu widzenia naszych codziennych tras wychodz膮c z za艂o偶enia, 偶e zar贸wno samoch贸d czy skuter elektryczny 艂adujemy codziennie w nocy. Czas karmienie E-mio od zera do 100% trwa 4.5 h z domowego gniazdka.

Od strony technicznej najwa偶niejsz膮 informacj膮 jest rodzaj ogniw w tym skuterze. Te s膮 litowo-jonowe, a nie kwasowe. Dzi臋ki temu maj膮 wi臋ksz膮 pojemno艣膰, ni偶sz膮 mas臋,聽 s膮 totalnie bezobs艂ugowe i sygnowane przez Samsunga.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

No dobrze, a co z jazd膮 w por贸wnaniu ze spalinowcem? Maszyna jest l偶ejsza od klasycznych skuter贸w tego segmentu i notuje 75 kg. Ta masa jest roz艂o偶ona te偶 nieco inaczej, ni偶ej przez co E-mio lepiej si臋 prowadzi. W warunkach miejskich nie s膮 potrzebne jakie艣 szczeg贸lne umiej臋tno艣ci, ale na pewno troch臋 rozwagi. Silnik o mocy 2 kW ma 35 Nm i dlatego przy艣piesza do pierwszych 30 km/h bardzo dynamicznie. Pr臋dko艣膰 homologacyjna to 45 km/h, licznikowo 50. Komfort jak na pojazd o tak niewielkich ko艂ach jest do艣膰 dobry. O dziwo z ty艂u znajdziemy dwa amortyzatory.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

I skoro o kokpicie mowa to warto wspomnie膰 o do艣膰 fajnie zaprojektowanych zegarach czy takich dodatkach jak wszechobecne LEDy czy port USB pod kierownic膮.

E-mio Agile robi dobre pierwsze i te偶 drugie wra偶enie. To mo偶e by膰 kompromis pomi臋dzy rowerem elektrycznym a zwyk艂ym spalinowym motorowerem. Skuter wyr贸偶nia si臋 z t艂umu, kosztuje niewiele, s膮 do niego cz臋艣ci w razie czego, jest nieskomplikowany w swoim dzia艂aniu co te偶 ogranicza ewentualne usterki i problemy. Tym bardziej, 偶e 偶ywotno艣膰 baterii Samsung聽oszacowa艂 na 800 cykli pe艂nego roz艂adowania.

Cena? 6500 z艂 brutto.

Szczeg贸艂y
Cena

6500 PLN

Dane techniczne

Kategoria pojazdu: L1e-B
Wymagane uprawnienia: dow贸d osobisty/AM/A1/A2/A/B
Bateria: litowo-jonowa, wyjmowalna
Pojemno艣膰 baterii: 60V / 20 Ah (160 ogniw)
Producent ogniw: Samsung
Masa baterii: 9 kg
Napi臋cie wej艣ciowe: 230/240 V
Czas 艂adowania: 5-6 h
Ilo艣膰 cykli 艂adowania: 800
艁adowarka: zewn臋trzna z ch艂odzeniem, 67,2 V / 8 A
Moc silnika: 2000 W
Typ silnika: bezszczotkowy
Maksymalny moment obrotowy: 35 Nm (przy 2000 W mocy)
Przeniesienie mocy: bezpo艣rednio w kole
Maksymalna pr臋dko艣膰: 45 km/h
Maksymalny zasi臋g: 60* km
Zdolno艣膰 pokonywania wzniesie艅: 15掳
Masa w艂asna: 65 kg (bez baterii)
Maksymalne obci膮偶enie: 150 kg
D艂ugo艣膰: 1670 mm
Szeroko艣膰: 700 mm
Wysoko艣膰: 1120 mm
Rozstaw osi: 1225 mm
Opona przednia: bezd臋tkowa, 3.00-10, 42J, 43J
Opona tylna: bezd臋tkowa, 3.00-10, 42J, 43J
Hamulec przedni: tarczowy, 脴180 mm
Hamulec tylny: b臋bnowy
Kolor: bia艂y
* rzeczywisty zasi臋g zale偶y od wielu czynnik贸w, w tym od temperatury, masy podr贸偶uj膮cego, stopnia nachylenia, dynamiki jazdy itd.
UWAGA: z uwagi na nieustanne ulepszanie produktu, specyfikacja i konstrukcja urz膮dzenia mog膮 ulec zmianie bez powiadomienia.

Plusy

Wyr贸偶niajacy si臋 design
Niska masa w艂asna
Bateria litowo-jonowa zamiast kwasowej
Bardzo nowoczesny kokpit
Podw贸jny amortyzator tylnej osi

Minusy

Prze艂膮czniki na kierownicy mog艂yby by膰 lepszej jako艣ci
Brak przestrzeni baga偶owej pod siedzeniem

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena U偶ytkownik贸w
Oce艅 tutaj
Ocena og贸lna
Design
Jako艣膰
Cena do jako艣ci
Ocena Redakcji
Ocena U偶ytkownik贸w
5 Oceny
Ju偶 oceni艂e艣, dzi臋kujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub
Ocena og贸lna
Design
Jako艣膰
Cena do jako艣ci