Piaggio prezentuje sprytne pojazdy do transportu miejskiego z cichym i bezobsługowym napędem elektrycznym. Oto całkowicie nowa seria skuterów Piaggio 1. Co kryje się za tą prostą i zarazem uroczą nazwą?
Jednoślady elektryczne mogą mieć swoich zagorzałych zwolenników, jak i wrogów. Wystarczy jednak przejechać sie po mieście zwinnym, cichym i bezobsługowym pojazdem, by szybko odkryć, że to naprawdę może mieć sens. Zwłaszcza jeśli zostanie opakowane w stylową formę o ponadczasowych kształtach.
Elektryczny skuter do miasta: Piaggio 1
Piaggio 1 łączy najcenniejsze cechy najnowocześniejszych skuterów elektrycznych – zwrotność, niską masę, łatwość poruszania się w gęstym ruchu, minimalizm, praktyczność – wraz z wysoką jakością i niezawodnością skuterów Piaggio. Czy będzie to przepis na sukces?
Przeczytaj też:
Elektryczny motocykl crossowy, który ma pobić wszystkie maszyny klasy MXGP: oto Stark Varg
Oryginalny design skutera Piaggio 1 podkreśla minimalizm dyktowany przez elektryczną mobilność miejską, wraz z typowo włoskim stylem, a także wysokiej jakości materiałami i strannym wykonaniem, do który przecież pojazdy Piaggio zdążyły nas przez lata przyzwyczaić.
Na pokładzie Piaggio 1 będą na nas czekać m.in. wydajne i oszczędzające energię światła LED, ekran LCD 5,5 cala, bezkluczykowy system Piaggio, dwa tryby jazdy (ECO i Sport) oraz typowa dla małych skuterów funkcjonalność.
Elektryczny skuter Piaggio 1 będzie dostępny w trzech wersjach i z dwoma typami baterii:
Piaggio 1
Prędkość do 45 km/h, zasięg do 55 km w trybie ECO*, do 48 km w SPORT (zgodnie z WMTC)
Piaggio 1+
Prędkość do 45 km/h, zasięg do 100 km w trybie ECO*, do 68 km w SPORT (zgodnie z WMTC)
Piaggio 1 Active
Prędkość do 60 km/h, zasięg do 85 km w trybie ECO*, do 66 km w SPORT (zgodnie z WMTC)
Przeczytaj też:
200 kilometrów na jednym ładowaniu? Skuter elektryczny Amperi Tiger X w naszym teście [zdjęcia, wideo, cena]
Wersje 1 oraz 1+ wyposażone są w silnik elektryczny generujący 1,2 kW mocy ciągłej, natomiast moc ciągła w wersji 1 Active to 2 kW. Są to wartości zapewniające osiągi porównywalne z tradycyjnymi skuterami klasy 50 cm³, a które połączone zostały z natychmiastowym momentem obrotowym dostępnym już na starcie – co gwarantuje dynamikę i przyjemność z jazdy w trakcie przedzierania się przez korki.
Piaggio 1: mały zwrotny i z systemem odzyskiwania energii
Za sprawą swojej niskiej masy (85 kg z baterią w wersji 1), nowoczesnej baterii litowo-jonowej oraz efektywnego systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS, który ładuje baterię podczas hamowania), wszystkie wersje Piaggio 1 zapewniają ponadprzeciętny zasięg, nawet 100 kilometrów w odmianie 1+.
W każdej wersji baterię można wyjąć w kilka sekund, odpinając przewód łączący ją ze skuterem. Bateria posiada rączkę, dzięki czemu można ją łatwo przenieść i bezproblemowo naładować w domu, w biurze, lub gdziekolwiek gdzie chcesz pojechać. Piaggio 1 jest jedynym e-skuterem w swojej kategorii, który oferuje poważną przestrzeń bagażową: w schowku pod kanapą zmieści się kask jet.
Wersja 1 wyposażona jest w baterię o pojemności 1,4 kWh, ważącą 10 kg. Z kolei wersje 1+ oraz 1 Active posiadają baterię o większej pojemności 2,3 kWh, o wadze 15 kg.
Ładowanie nie może być łatwiejsze. Bateria litowo-jonowa, zupełnie jak w dzisiejszych smartfonach, nie wymaga specjalnej obsługi. Aby ją naładować, wystarczy podłączyć do ładowarki, która znajduje się w zestawie z pojazdem.
Piaggio 1: ceny
Piaggio 1 = 11 900 zł
Piaggio 1+ = cena jeszcze niepotwierdzona
Piaggio 1 Active = 14 900 zł
Pierwsze egzemplarze Piaggio 1 właśnie wjeżdżają do wybranych salonów w Polsce, a premiera Piaggio 1 odbędzie się w nowym salonie marki Piaggio – Moto Gusto w Chorzowie 18.12.2021.
Więcej informacji o skuterach Piaggio czeka na stronie www.piaggiopolska.pl
Nie rozumiem dlaczego miałby się nie okazać hitem. Na pierwszy rzut oka skuter wygląda spoko. Patrząc na parametry w wersji active to jest 85km zasięgu w trybie eco i 60km/h. To musi być hit i w dodatku cena nie jest wysoka.
Świetna rzecz. Nieco powolna i zasięg zdecydowanie poniżej konkurencji więc do dostaw się nie nadaje ale jako miejski śmigacz fajna rzecz.