Początek sezonu 2012 nie jest łaskawy dla producentów importerów motorowerów i skuterów. Szacuje się, że w okresie styczeń – kwiecień w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku rynek skurczył się o 15%. Co jest tego powodem?
Wbrew pozorom na sprzedaż ogromny wpływ ma pogoda. Wiosna tego roku nie jest łaskawa dla miłośników dwóch kółek, w tym sprzedawców. Drugą kwestią jest wzrost kursu Euro, tak odczuwalny na przełomie 11/12. Trzecim elementem może być błędne założenie, że w Polsce obowiązuje już nowa ustawa o kierującymi pojazdami na mocy której wdrożone zostanie prawo jazdy AM. To mit.
Nowa kategoria wejdzie w życie dopiero w roku 2013 i nie będzie obowiązywać osób pełnoletnich i posiadających już kartę motorowerową. W takiej sytuacji rola informacyjna w stosunku do potencjalnego klienta powinna spoczywać na producentach, importerach i producentach. To właśnie na nich powinien ciążyć obowiązek skutecznej komunikacji z klientem. Nikt aktualnie takiej nie prowadzi, co powinno się uznać za strategiczny błąd.
Zobacz szczegółowy raport rejestracji nowych motorowerów za pierwszy kwartał sezonu 2012.
Marka | Razem | Udział w rynku | Styczeń | Luty | Marzec |
Romet Motors | 2 309 | 27,9% | 317 | 295 | 1 697 |
Zipp | 1 147 | 13,8% | 176 | 191 | 780 |
Toros | 783 | 9,5% | 29 | 28 | 726 |
Changzhou | 432 | 5,2% | 80 | 63 | 289 |
Dafier | 395 | 4,8% | 68 | 70 | 257 |
Taotao | 380 | 4,6% | 17 | 15 | 348 |
Junak | 251 | 3,0% | 37 | 36 | 178 |
Kymco | 248 | 3,0% | 39 | 38 | 171 |
Router | 244 | 2,9% | 54 | 55 | 135 |
Wangye | 226 | 2,7% | 43 | 28 | 155 |
Longjia | 221 | 2,7% | 45 | 38 | 138 |
Keeway | 197 | 2,4% | 44 | 25 | 128 |
Wonjan | 148 | 1,8% | 35 | 18 | 95 |
Ferro | 109 | 1,3% | 18 | 17 | 74 |
Sym | 100 | 1,2% | 19 | 17 | 64 |
Benda | 97 | 1,2% | 14 | 16 | 67 |
Yamaha | 73 | 0,9% | 6 | 19 | 48 |
Fuxianda | 64 | 0,8% | 10 | 13 | 41 |
Benelli | 59 | 0,7% | 5 | 12 | 42 |
Znen | 50 | 0,6% | 14 | 10 | 26 |
Piaggio | 47 | 0,6% | 11 | 2 | 34 |
Benzhou | 40 | 0,5% | 1 | 39 | |
Kinroad | 39 | 0,5% | 7 | 8 | 24 |
Peugeot | 36 | 0,4% | 8 | 4 | 24 |
Tianda | 35 | 0,4% | 35 | ||
Vento | 34 | 0,4% | 11 | 3 | 20 |
Sword | 34 | 0,4% | 9 | 4 | 21 |
Shenke | 31 | 0,4% | 7 | 6 | 18 |
Yinxiang | 30 | 0,4% | 9 | 3 | 18 |
Hanglong | 27 | 0,3% | 9 | 18 | |
CPI | 26 | 0,3% | 8 | 5 | 13 |
Blade | 25 | 0,3% | 5 | 6 | 14 |
Zhweki | 25 | 0,3% | 9 | 3 | 13 |
Jonway | 24 | 0,3% | 6 | 2 | 16 |
Leone | 21 | 0,3% | 5 | 3 | 13 |
Yiben | 21 | 0,3% | 5 | 5 | 11 |
Kenos | 18 | 0,2% | 4 | 5 | 9 |
Shineray | 17 | 0,2% | 3 | 2 | 12 |
TGB | 17 | 0,2% | 5 | 4 | 8 |
Kingway | 16 | 0,2% | 3 | 2 | 11 |
Honda | 16 | 0,2% | 2 | 1 | 13 |
Motobi | 13 | 0,2% | 2 | 1 | 10 |
Baotian | 13 | 0,2% | 2 | 4 | 7 |
Qingqi | 11 | 0,1% | 6 | 5 | |
Aprilia | 11 | 0,1% | 1 | 10 | |
Lingben | 11 | 0,1% | 3 | 3 | 5 |
Mondo | 10 | 0,1% | 10 | ||
Rieju | 9 | 0,1% | 2 | 1 | 6 |
Derbi | 8 | 0,1% | 2 | 6 | |
Superbyke | 8 | 0,1% | 1 | 1 | 6 |
Rex | 6 | 0,1% | 2 | 4 | |
Vonroad | 6 | 0,1% | 6 | ||
Barton | 6 | 0,1% | 6 | ||
Jiajue | 6 | 0,1% | 3 | 3 | |
Malaguti | 6 | 0,1% | 2 | 4 | |
Xinsilu | 5 | 0,1% | 5 | ||
Biaginni | 4 | 0,0% | 2 | 2 | |
Gilera | 4 | 0,0% | 4 | ||
Inca | 4 | 0,0% | 2 | 2 |