Statystyki rejestracji motocykli i motorowerów w Europie. Pierwsza połowa 2017. Nie jest tak źle!

Na pierwszy rzut oka pierwsza połowa sezonu 2017 był bardzo słaba w kwestii rejestracji nowych pojazdów. Nie tylko w Polsce, ale w całej Unii Europejskiej. Jednak jest kilka zmiennych na które warto zwrócić uwagę.

Dane dotyczące pierwszych rejestracji nowych motocykli i motorowerów podało pod koniec lipca Europejskie Stowarzyszenie Producentów Motocykli. Bezpośrednie źródło do publikacji możecie znaleźć poniżej. Jakie są wnioski?

Na pierwszy rzut oka nieciekawe. Większość dużych europejskich rynków, zwłaszcza Europy Centralnej i Wschodniej na sporych minusach. Nawet rynek niemiecki zanotował spadki w pierwszej połowie 2017 roku. W Niemczech sprzedano (zarejestrowano) 102,929 pojazdów, a to 12.6% spadek względem poprzedniego kresu. Nie lepiej jest w Wielkiej Brytanii (-14,1%), Hiszpanii (-5,3%) czy u naszych sąsiadów. Republika Czeska zanotowała 6,4% spadek, Słowacja kosmiczny, 74% spadek pierwszy rejestracji, a Litwa ponad 25% spadek. Polska na tle sąsiadów i innych rynków europejskich nie jest specjalnym wyjątkiem, z 16,3% spadkiem względem pierwszej połowy 2016 roku.

Nie jest tak źle

Mogłoby się wydawać, że są to tragiczne dane dla producentów i importerów motocykli i motorowerów. Jednak należy wziąć pod uwagę kilka zmiennych. Po pierwsze, i chyba najważniejsze, pogodę! W tym roku nas nie rozpieszcza, a gdyby statystyki rozłożyć na mapie widać idealnie, że spadki w sprzedaży dotknęły najbardziej kraje "zimniejsze", czyt. Europę Centralną, Skandynawię i UK.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Drugim ważnym czynnikiem jest Euro 4. Sporo pojazdów rejestrowano jeszcze w grudniu zeszłego roku i sprzedawano w pierwszej bieżącego. Sprawiło to, że część klientów kupiła nowy motocykl, ale w statystykach sprzęty te sprzedano na konto roku 2016. Efekt? Zawyżona sprzedaż (rejestracja) w zeszłym roku i automatycznie zaniżona w tym. Sytuacja ta powinna uregulować się dopiero w przyszłym sezonie.

Pełne statystyki możecie pobrać TUTAJ

Pomysł na biznes

ACEM (w/w europejskie stowarzyszenie) podaje bardzo ciekawe statystyki dotyczące pojazdów elektrycznych. W pierwszej połowie tego roku zarejestrowano 13,089 motocykli, motorowerów i trój- lub czterokołowców z napędem elektrycznym. To 30,5% wzrost względem 2016. W Polsce do klientów trafiło zaledwie 233 pojazdy tego typu, ale to aż 180% wzrost, który - moim zdaniem - się nie zatrzyma. Oczywiście na statystyki te wpływa coraz większa popularność "skuterów na minuty", które często posiadają elektryczny napęd.

W kwestii elektryków przoduje Belgia, Holandia i Francja.

Źródło: acem.eu

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button