125 ccm
Aktualnie czytasz:
Peugeot Belville 125 RS 2018: Poprawny do bólu
0

Peugeot do niedawna kojarzyło się głównie ze skuterami sportowymi. Jednak od pewnego czasu Francuzi rozszerzają swoją ofertę maszyn miejskich na dużych kołach. Najpierw pojawił się słynny Tweet, a teraz Belville 125. Do nas trafił ten skuter w odmianie RS.

Pomimo sportowych zabarwień dalej jest to skuter pasujący do przysłowiowego garnituru czy sukienki. Wiem, że podniesie się larum – jednak we Francji czy Włoszech prawie nikt nie ubiera motocyklowego stroju na skuter. Nie, żebym kogokolwiek zachęcał do obrania tej drogi, ale pewne fakty pozostają niezaprzeczalne. Południowcy prócz beztroskiego casualu kochają też skutery na dużych kołach i na wszystkie mówią per „Scarabeo”. To jak z Junkersem albo Adidasami. Ten segment skuterów to potężny rynek, stąd nie dziwi mnie to, że Peugeot zadamawia się na nim już drugą tego typu konstrukcją.

Okazuje się bowiem, że w mieście najbardziej praktyczna jest pozycja krzesełkowa, wysoko umieszczone siedzenie, obszerna i zarazem płaska podłoga. Z kolei 16 calowe felgi skutecznie podnoszą komfort i ułatwiają podjeżdżanie pod krawężniki. Peugeot Belville przy tym może pochwalić się dość rozsądnym zawieszeniem na przedniej i tylnej osi. Skuter nie wpada w panikę podczas jazdy po dylatacjach, koleinach czy studzienkach. Wygodnie też zaprojektowano siedzisko, które posiada także podparcie lędźwi.

Peugeot Belville opiera się na nowej jednostce napędowej z rodziny 125-tek. 10,5 KM, 9.2 Nm, wtrysk i co najważniejsze – chłodzenie cieczą oraz wymiennik ciepła umieszczony centralnie pomiędzy osiami. To znacznie poprawia osiągi i niezawodność przy wysokich temperaturach. Skuter nie boi się agresywnego operowania manetką, zbiera się przyzwoicie i na światłach nie odstaje od reszty. Na prostej i poza miastem bez stresu przekraczamy 105 km/h, co pozwala na traktowanie tej maszyny także w charakterze turystycznym.

Maszynerię uzbrojono też w bardzo wydajny układ hamulcowy, prawie tak samo dobry jak w Satelisie. Jeden palec wystarczy do zdecydowanego wytracania prędkości. Na przedniej osi znajdziecie także ABS.

Co do prowadzenia nie mam żadnych zastrzeżeń – przy tak niskiej masie – 109 kg Peugeot jest łatwy do opanowania bez względu na poziom doświadczenia. Jedynie co mi przeszkadza w takich maszynach to gorsze zachowanie w zakrętach za sprawą krzesełkowej, wysokiej pozycji za kierownicą.

Od strony wizualnej warto wspomnieć o komplecie świateł LED. Tylny klosz wyglada naprawdę świetnie i jasno nawiązuje do samochodów tej marki. Z przodu analogowa lampa świateł mijania i długich, uzupełniona diodami pozycyjnymi i kierunkowskazami.

Z miłych suplementów w wersji RS są też czerwone akcenty i matowy, szary lakier. Najfajniejszym dodatkiem jest jednak w pełni cyfrowa deska rozdzielcza z możliwością dowolnego komponowania głównego zestawu wskaźników. Można na przykład zamienić miejscem obrotomierz z prędkościomierzem. Dobre!

O tym, że to świeża maszyna świadczy także port USB dostępny w schowku pod kierownicą oraz elektrycznie sterowany zamek kanapy. Tutaj wejdzie niestety tylko kask typu JET, jednak skuter jest przystosowany do montażu dedykowanego kufra, co szczerze polecam.

Jak podsumować to spotkanie z francuską filozofią? Mamy przed sobą kolejny bardzo poprawny, niezawodny, uniwersalny i zwinny pojazd miejski. Ten został stworzony z myślą o pragmatycznym przemieszczaniu i oszczędzaniu czasu oraz pieniędzy. To spala do 2.5 L i pomaga zaoszczędzić rocznie wiele godzin. Osobiście nie lubię tego segmentu maszyn (nie wiem dlaczego), ale jeśli Tobie przypada do gustu to szczerze polecam Belville’a.

Szczegóły
Cena

Od 13 490 PLN

Dane techniczne

Rama Rurowa
Obudowa Polipropylen i ABS
Zawieszenie Widelec teleskopowy hydrauliczny 30mm
Opona przednia bezdętkowa 90/80 - 16" lub 110/70 - 16"
Opona tylna bezdętkowa 110/70 - 16''
Koło przód 16"
Koło tył 16"
Hamulec przedni Tarczowy Φ 226mm
Hamulec tylny Tarczowy Φ 226mm
Ilość miejsc 2
SILNIK
Pojemność 124,6 cm 3
Typ silnika Jednocylindrowy, czterosuwowy
Moc 10,5 kM przy 8500 obr/min
Moment obrotowy 9,2 Nm przy 7000 obr/min
Chłodzenie Ciecz
Smarowanie Miska oleju
Rozrusznik Elektryczny
Układ zasilania Wtrysk elektroniczny EURO 4
Zapłon Elektroniczny układ CDI
Sprzęgło Automatyczne
Przeniesienie napędu Bezstopniowe automatyczne CVT
WYMIARY I WAGA
Długość (mm) 2000
Szerokość kierownicy (mm) 690
Wysokość siedziska (mm)
Rozstaw osi (mm) 1330
Masa własna (kg) 109
Poj. zbiornika paliwa l. 5,7
Poj. zbiornika oleju l.
WYPOSAŻENIE
Schowek pod siedzeniem
poj. 1 kask JET,
Schowek podręczny zamykany na klucz,
Haczyk bagażowy,
Lusterka wsteczne Lewe i Prawe,
Obręcze kół Aluminiowe

Plusy

Duża dynamika i niska masa własna
Komfortowa kanapa
Bardzo wydajny układ hamulcowy
Świetnie zaprojektowany tylny klosz LED

Minusy

Brak ABS dla tylnej osi

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
3 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości