- Dwie nowe edycje specjalne modelu X-ADV – Iridium Grey Metallic i Grand Prix Red z grafiką „Big Logo”
- Nowa wersja modelu Forza 750 – Matt Ballistic Black Metallic, z przyciemnionymi elementami, nowym wykończeniem i złotymi detalami
- X-ADV trzecim najlepiej sprzedającym się motocyklem Hondy z silnikiem o poj. powyżej 350 cm3 w 2022 roku
Dwa z najpopularniejszych europejskich modeli Hondy, X-ADV i Forza 750 otrzymają aktualizację kolorystyki na nadchodzący sezon, które trafią do salonów już we wrześniu tego roku. Japoński producent motocykli dodatkowo przygotował dwie edycje specjalne w przypadku pierwszego z nich.
Honda X-ADV 2024
Honda pokłada w X-ADV spore nadzieje, gdyż jest to trzeci najlepiej sprzedający się motocykl Hondy o pojemności powyżej 350 cm3. Wyprzedził ją jedynie model CB650R Neo Sports Café oraz podróżnicza CRF1100L Africa Twin. Od momentu wprowadzenia tego przełomowego motocykla na rynek w 2016 roku, Honda może pochwalić się liczbą ponad 60 000 sprzedanych egzemplarzy X-ADV. Wobec tak ogromnego zainteresowania japoński producent przygotowała na nadchodzący rok modelowy dwie nowe edycje specjalne, które dostępne będą w całej Europie – Iridium Grey Metallic oraz Grand Prix Red, obie ozdobiono odważą grafiką „big logo”.
X-ADV przełamał stereotypy dzięki wyjątkowemu połączeniu możliwości motocykla klasy Adventure z funkcjonalnością i praktycznymi walorami dużego skutera. Napędza go dwucylindrowa jednostka, która generuje maksymalną moc 58,6 KM (43,1 kW) przy 6 750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 69 Nm przy 4 750 obr/min. Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 l zapewni spory zasięg na jednym tankowaniu, gdyż X-ADV zadowoli się jedynie 3,6l benzyny na 100 km. Elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) obsługuje 4 tryby jazdy oraz tryb doboru ustawień według preferencji użytkownika, kierowcy mają także do dyspozycji 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC). Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) daje także możliwość zmiany biegów przez kierowcę. Model ten dostępny jest również w wersji na A2.
Specyfikacja techniczna:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy SOHC |
Pojemność skokowa | 745 cm3 |
Średnica cylindra i skok tłoka | 77 mm x 80 mm |
Stopień sprężania | 10.7 : 1 |
Moc maksymalna | 58,6 KM (43,1 kW) przy 6 750 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 69 Nm przy 4750 obr./min |
Pojemność układu smarowania | 4,0 l |
Poziom hałasu (dB) | L-wot – 77 L-urban – 72 |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 13,2 litra |
Zużycie paliwa | 3,6 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12 V/11 AH |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa rurowa (diament) |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2 215 mm x 940 mm x 1 370 mm |
Rozstaw osi | 1 590 mm |
Kąt główki ramy | 27° |
Wyprzedzenie | 104 mm |
Wysokość siedziska | 820 mm |
Prześwit | 165 mm |
Masa własna | 236 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Widelec USD 41 mm o skoku 153,5 mm (skok osi 137 mm) |
Tył | Zespolone typu Honda Pro-Link, skok osi 150 m (amortyzacja 53 mm) |
KOŁA | |
Przód | Obręcz wieloramienna |
Tył | Obręcz wieloramienna |
Obręcz przednia | 17M/C x MT3.50 |
Obręcz tylna | 15M/C x MT4.50 |
Opona przednia | 120/70-R17M/C |
Opona tylna | 160/60-R15M/C |
HAMULCE | |
Układ ABS | Dwukanałowy |
Przód | Podwójne tarcze 296 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami |
Tył | Pojedyncza tarcza 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | 5-calowy wyświetlacz TFT |
System zabezpieczeń | System inteligentnego kluczyka Hondy |
Reflektor | Światła do jazdy dziennej LED |
Światła tylne | LED |
Honda Forza 750 2024
Królem serii Forza jest natomiast model 750, czyli najlepszy maxi skuter dostępny w ofercie, który łączy w sobie sporą moc, wyjątkowy komfort i zaawansowaną technologię. W roku modelowym 2024 nowa specjalna wersja Matt Ballistic Black Metallic będzie głównym bohaterem gamy modelu Forza 750, byłego zdobywcy prestiżowej nagrody Red Dot Award za wyjątkowy design motocykla, docenionemu za elegancję, sportowe osiągi i wyjątkową wszechstronność. Wyróżniać będzie się złotymi kołami oraz logiem Forza w tym samym kolorze, a także ciemną obudową silnika, miski olejowej, podłogi i wahacza, które podkreślą wyjątkową grę kolorów.
Forze 750 zachwyca we wszystkich aspektach: bezproblemowe przyspieszanie jest realizowane za pomocą dwucylindrowego silnika o pojemności 745 cm3, wyposażonego w elektroniczną przepustnicę Throttle By Wire, a także posiada 3 domyślne tryby jazdy i 3 poziomy regulacji momentu obrotowego Hondy (HSTC). Rama z rur stalowych, aluminiowy wahacz, tylne zawieszenie Pro-Link oraz 17-calowe koło przednie i 15-calowe koło tylne gwarantują pewne prowadzenie i solidne hamowanie za pomocą podwójnych, montowanych promieniowo, przednich czterotłoczkowych zacisków hamulcowych. Schowek pod siedzeniem oferuje przestrzeń na pełnowymiarowy kask, a także ładowarkę USB. Wszystkie elementy systemu oświetlenia wykonano w technice LED, a 5-calowy wyświetlacz TFT umożliwia łączność ze smartfonem za pomocą nowego systemu sterowania głosem Honda Smartphone Voice Control System. Oferowana jest też wersja skutera z silnikiem o mocy 48 KM (35kW) dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Specyfikacja techniczna:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy SOHC |
Pojemność skokowa | 745 cm3 |
Średnica cylindra i skok tłoka | 77 mm x 80 mm |
Stopień sprężania | 10.7 : 1 |
Moc maksymalna | 43,1 kW przy 6 750 obr/min (35 kW przy 6 000 obr/min) |
Maks. moment obrotowy | 69 Nm przy 4 750 obr/min (65Nm przy 4 000 obr/min) |
Pojemność układu smarowania | 4,0 l |
Poziom hałasu (dB) | L-wot – 77 L-urban – 72
|
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 13,2 litra |
Zużycie paliwa | 3,6 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12 V/11,2 AH |
Moc alternatora | 480W/5000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa rurowa (diament) |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2200 mm x 790 mm x 1484 mm |
Rozstaw osi | 1580 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 27° |
Wyprzedzenie | 104 mm |
Wysokość siedziska | 790 mm |
Prześwit | 135 mm |
Masa własna | 235 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Średnica 41 mm, widelec w konfiguracji USD, skok 120 mm |
Tył | Zespolone typu Pro-Link, skok 120 mm |
KOŁA | |
Przód | Obręcz wieloramienna |
Tył | Obręcz wieloramienna |
Obręcz przednia | 17M/C x MT3.50 |
Obręcz tylna | 15M/C x MT4.50 |
Opona przednia | 120/70-R17M/C |
Opona tylna | 160/60-R15M/C |
HAMULCE | |
Układ ABS | Dwukanałowy ABS |
Przód | Podwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Tył | Pojedyncze pływające tarcze 240 mm, 1-tłoczkowe zaciski |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | 5-calowy ekran wskaźników TFT |
System zabezpieczeń | System inteligentnego kluczyka Hondy |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |