Nowe edycje specjalne i kolor modelu Honda X-ADV oraz nowa kolorystyka Forzy 750

X-ADV i Forza 750, otrzymają nowe, ekscytujące aktualizacje kolorów na rok modelowy 2024.

W skrócie
  • Dwie nowe edycje specjalne modelu X-ADV – Iridium Grey Metallic i Grand Prix Red z grafiką „Big Logo”
  • Nowa wersja modelu Forza 750 – Matt Ballistic Black Metallic, z przyciemnionymi elementami, nowym wykończeniem i złotymi detalami
  • X-ADV trzecim najlepiej sprzedającym się motocyklem Hondy z silnikiem o poj. powyżej 350 cm3 w 2022 roku

Dwa z najpopularniejszych europejskich modeli Hondy, X-ADV i Forza 750 otrzymają aktualizację kolorystyki na nadchodzący sezon, które trafią do salonów już we wrześniu tego roku. Japoński producent motocykli dodatkowo przygotował dwie edycje specjalne w przypadku pierwszego z nich. 

Honda X-ADV 2024

Honda pokłada w X-ADV spore nadzieje, gdyż jest to trzeci najlepiej sprzedający się motocykl Hondy o pojemności powyżej 350 cm3. Wyprzedził ją jedynie model CB650R Neo Sports Café oraz podróżnicza CRF1100L Africa Twin. Od momentu wprowadzenia tego przełomowego motocykla na rynek w 2016 roku, Honda może pochwalić się liczbą ponad 60 000 sprzedanych egzemplarzy X-ADV. Wobec tak ogromnego zainteresowania japoński producent przygotowała na nadchodzący rok modelowy dwie nowe edycje specjalne, które dostępne będą w całej Europie – Iridium Grey Metallic oraz Grand Prix Red, obie ozdobiono odważą grafiką „big logo”.

24YM X-ADV

X-ADV przełamał stereotypy dzięki wyjątkowemu połączeniu możliwości motocykla klasy Adventure z funkcjonalnością i praktycznymi walorami dużego skutera. Napędza go dwucylindrowa jednostka, która generuje maksymalną moc 58,6 KM (43,1 kW) przy 6 750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 69 Nm przy 4 750 obr/min. Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 l zapewni spory zasięg na jednym tankowaniu, gdyż X-ADV zadowoli się jedynie 3,6l benzyny na 100 km. Elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) obsługuje 4 tryby jazdy oraz tryb doboru ustawień według preferencji użytkownika, kierowcy mają także do dyspozycji 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC). Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) daje także możliwość zmiany biegów przez kierowcę. Model ten dostępny jest również w wersji na A2.

Specyfikacja techniczna:

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy SOHC
Pojemność skokowa 745 cm3
Średnica cylindra i skok tłoka 77 mm x 80 mm
Stopień sprężania 10.7 : 1
Moc maksymalna 58,6 KM (43,1 kW) przy 6 750 obr/min
Maks. moment obrotowy 69 Nm przy 4750 obr./min
Pojemność układu smarowania 4,0 l
Poziom hałasu (dB) L-wot – 77

L-urban – 72

SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 13,2 litra
Zużycie paliwa 3,6 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12 V/11 AH
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe
Typ skrzyni biegów 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2 215 mm x 940 mm x 1 370 mm
Rozstaw osi 1 590 mm
Kąt główki ramy 27°
Wyprzedzenie 104 mm
Wysokość siedziska 820 mm
Prześwit 165 mm
Masa własna 236 kg
ZAWIESZENIE
Przód Widelec USD 41 mm o skoku 153,5 mm (skok osi 137 mm)
Tył Zespolone typu Honda Pro-Link, skok osi 150 m (amortyzacja 53 mm)
KOŁA
Przód Obręcz wieloramienna
Tył Obręcz wieloramienna
Obręcz przednia 17M/C x MT3.50
Obręcz tylna 15M/C x MT4.50
Opona przednia 120/70-R17M/C
Opona tylna 160/60-R15M/C
HAMULCE
Układ ABS Dwukanałowy
Przód Podwójne tarcze 296 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami
Tył Pojedyncza tarcza 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników 5-calowy wyświetlacz TFT
System zabezpieczeń System inteligentnego kluczyka Hondy
Reflektor Światła do jazdy dziennej LED
Światła tylne LED

Honda Forza 750 2024

Królem serii Forza jest natomiast model 750, czyli najlepszy maxi skuter dostępny w ofercie, który łączy w sobie sporą moc, wyjątkowy komfort i zaawansowaną technologię. W roku modelowym 2024 nowa specjalna wersja Matt Ballistic Black Metallic będzie głównym bohaterem gamy modelu Forza 750, byłego zdobywcy prestiżowej nagrody Red Dot Award za wyjątkowy design motocykla, docenionemu za elegancję, sportowe osiągi i wyjątkową wszechstronność. Wyróżniać będzie się złotymi kołami oraz logiem Forza w tym samym kolorze, a także ciemną obudową silnika, miski olejowej, podłogi i wahacza, które podkreślą wyjątkową grę kolorów.

Forze 750 zachwyca we wszystkich aspektach: bezproblemowe przyspieszanie jest realizowane za pomocą dwucylindrowego silnika o pojemności 745 cm3, wyposażonego w elektroniczną przepustnicę Throttle By Wire, a także posiada 3 domyślne tryby jazdy i 3 poziomy regulacji momentu obrotowego Hondy (HSTC). Rama z rur stalowych, aluminiowy wahacz, tylne zawieszenie Pro-Link oraz 17-calowe koło przednie i 15-calowe koło tylne gwarantują pewne prowadzenie i solidne hamowanie za pomocą podwójnych, montowanych promieniowo, przednich czterotłoczkowych zacisków hamulcowych. Schowek pod siedzeniem oferuje przestrzeń na pełnowymiarowy kask, a także ładowarkę USB. Wszystkie elementy systemu oświetlenia wykonano w technice LED, a 5-calowy wyświetlacz TFT umożliwia łączność ze smartfonem za pomocą nowego systemu sterowania głosem Honda Smartphone Voice Control System. Oferowana jest też wersja skutera z silnikiem o mocy 48 KM (35kW) dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Specyfikacja techniczna:

SILNIK  
Typ Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy SOHC
Pojemność skokowa 745 cm3
Średnica cylindra i skok tłoka 77 mm x 80 mm
Stopień sprężania 10.7 : 1
Moc maksymalna 43,1 kW przy 6 750 obr/min (35 kW przy 6 000 obr/min)
Maks. moment obrotowy 69 Nm przy 4 750 obr/min (65Nm przy 4 000 obr/min)
Pojemność układu smarowania 4,0 l
Poziom hałasu (dB) L-wot – 77

L-urban – 72

 

SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 13,2 litra
Zużycie paliwa 3,6 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12 V/11,2 AH
Moc alternatora 480W/5000 obr/min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe
Typ skrzyni biegów 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa rurowa (diament)
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2200 mm x 790 mm x 1484 mm
Rozstaw osi 1580 mm
Kąt pochylenia kolumny 27°
Wyprzedzenie 104 mm
Wysokość siedziska 790 mm
Prześwit 135 mm
Masa własna 235 kg
ZAWIESZENIE  
Przód Średnica 41 mm, widelec w konfiguracji USD, skok 120 mm
Tył Zespolone typu Pro-Link, skok 120 mm
KOŁA  
Przód Obręcz wieloramienna
Tył Obręcz wieloramienna
Obręcz przednia 17M/C x MT3.50
Obręcz tylna 15M/C x MT4.50
Opona przednia 120/70-R17M/C
Opona tylna 160/60-R15M/C
HAMULCE  
Układ ABS Dwukanałowy ABS
Przód Podwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Tył Pojedyncze pływające tarcze 240 mm, 1-tłoczkowe zaciski
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY  
Zespół wskaźników 5-calowy ekran wskaźników TFT
System zabezpieczeń System inteligentnego kluczyka Hondy
Reflektor LED
Światła tylne LED

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button