Ducati Multistrada to cała rodzina motocykli, której historia sięga 2003 roku, gdy premierę miał pierwszy model z tej serii, czyli Ducati Multistrada 1000DS. Wszystkie motocykle z tej grupie to sportowe maszyny mające swoje korzenie w nurcie tzw. “naked bike”.
Pierwszy motocykl Multistrada miał pojemność silnika 1000 cm3. Był on chłodzony powietrzem. Wizualnie pierwsza Multistrada była typowo sportowym motocyklem – klasyczna linia z lekko agresywnym pazurem. Maszyna krytykowana jednak była za wyjątkowo niewygodne siedzenia.
W 2005 roku wprowadzono nową wersję tego jednośladu, czyli Ducati Multistrada DS S, który bazował na podzespołach firmy Ohlins. W tym samym roku wypuszczono wersję motocykla z mniejszą pojemnością silnika, która wynosiła 620 cm3.
W 2007 roku Model 1000DS zamieniono na maszynę o ciut większej pojemności silnika – 1100 cm3. Jednocześnie podjęto decyzję o zaprzestaniu produkcji Ducati Multistrada 620. Znaczącą zmianą w kolejnych modelach było zastąpienie tradycyjnego suchego sprzęgła sprzęgłem mokrym.
Przez kolejne lata Ducati Multistrada nie zmieniała się znacząco. W 2010 roku został wypuszczony model Ducati Multistrada 1200. Jest to klasyczny motocykl typu enduro. Maszyna ta ukazuje się w kilku wersjach: Multistrada 1200 Standard – podstawowa wersja motocykla, wersja Sport wyposażona w zawieszenie marki Ohlins, Touring oraz wersja S.
Ducati Multistrada: Dane techniczne
Dane techniczne: Ducati Multistrada | |
Marka | Ducati |
Model | Multistrada |
Typ | Motocykle sportowe |
Lata produkcji | 2003 – |
Silniki | Typu V-twin, chłodzone powietrzem |