Czy Ducati zaprezentuje Hypermotarda z jednocylindrowym silnikiem?

Duże single to coś, co fani supermoto lubią najbardziej!

W skrócie
  • Ducati rozpoczęły cykl corocznych premier swoich najnowszych modeli, ale czy jeden z odcinków poświęcony zostanie przyłapanemu Hypermotardowi z jednocylindrowym silnikiem?
  • Wielu producentów rezygnuje z jednocylindrowych jednostek, a spory udział w tym mają normy emisji spalin. Czy ten model włoskiego producenta będzie przełomem?
  • Kolejny odcinek Ducati World Premiere zaplanowany został na 19 października
  • Według opublikowanych w Internecie dokumentów homologacyjnych jednocylindrowa jednostka ma mieć pojemność 695 cm3 i generować moc około 75 KM

Cykl premier Ducati trwa w najlepsze, ale w Internecie niedawno pojawiły się informacje, które mogą być niejako spojlerem jednego z nadchodzących odcinków. Nic jednak nie jest pewne, jednakże w wielu zdjęciach szpiegowskich jest całkiem pokaźne ziarenko prawdy. Jak będzie w przypadku tego modelu? 

Od dłuższego czasu na rynku brakuje już modernizacji dotychczasowych jednośladów z dużym, jednocylindrowym silnikiem. Nawet te, które nadal są dostępne w sprzedaży są raczej ze względu na sentyment, gdyż nikt raczej nie planuje ich dalszego rozwoju. Jeszcze kilkanaście lat temu jednocylindrowce wiodły prym, a dziś niestety powoli odchodzą do lamusa. Co rusz zmieniające się trendy, ale przede wszystkim jeszcze bardziej zaostrzone normy emisji spalin sprawiają, że żegnamy się z kolejnymi motocyklami z tym silnikiem.

Obecnie w motocyklowym świecie mamy jeszcze dostępnych kilka modeli z jednocylindrowym silnikiem – reprezentantem tego segmentu jest chociażby KTM KTM 690, Husqvarna 701, GasGas 700, Voge 650DSX czy BMW F 650 GS. Wszystko wskazuje na to, że wielu producentów już jakiś czas temu zrezygnowało z tego typu jednostek napędowych, które zastąpione zostały innymi, bardziej wydajnymi i przede wszystkim spełniającymi obowiązujące normy emisji spalin. Wielu to jednak na szczęście nie są wszyscy, a opublikowane w Internecie zdjęcia szpiegowskie przedstawiają najprawdopodobniej najnowsze wcielenie Hypermotarda, który posiada zupełnie nowy silnik.

Ducati w swojej historii także posiadało model napędzany jednocylindrowym silnikiem i mowa oczywiście o Supermono, które produkowane było w latach 1993-95. Pomimo tego krótkiego okresu produkcji udało mu się jednak uzyskać miano kultowego, a warto zaznaczyć, że wyprodukowanych zostało jedynie 67 egzemplarzy. Jednostka Monocylindrica Corso Panigale został wyprodukowany z myślą o wyścigach motocykli z dużymi silnikami jednocylindrowymi, a klasa dla takich jednośladów była chociażby w serii Isle of Man. Inżynierowie zmodernizowali zatem dwucylindrowy silnik DESMO 888 Corsa, usunęli jeden cylinder i zostawili jedynie ten, który ustawiony był pionowo. Finalnie silnik miał pojemność 550 cm³ i mocy 78 KM, a po modernizacji podniesiono pojemność do 572 cm³, co finalnie przełożyło się na wzrost mocy do 81 KM. To wszystko przy masie zaledwie 121 kg.

Najważniejsze informacje:

  1. Ducati w swojej historii miało już model z silnikiem jednocylindrowym. Był to Supermono produkowany w latach 1993-95.
  2. W Internecie opublikowane zostały zdjęcia szpiegowskie najnowszego Hypermotarda, który posiada silnik z jednym cylindrem.
  3. Czy nowe wcielenie Hypermotarda z najnowszą jednostką napędową będzie bohaterem jednego z odcinków Ducati World Premiere?
  4. Według dokumentów homologacyjnych nowy jednncylindrowiec posiadać będzie pojemność 695 cm3 i generować będzie moc około 75 KM.

Tymczasem gdzieś na drogach zachodniej Europy udało się uchwycić najprawdopodobniej najnowsze wcielenie Hypermotarda, który pokryty jest specjalnym kamuflażem. Oczywiście zmieniły się nieco kształty, a sam design jest znacznie bardziej nowoczesny, jednakże żaden z tych elementów nie przyciąga uwagi tak, jak zupełnie nowa jednostka. Model Hypermotard dotychczas napędzany był silnikiem L-twin, natomiast tutaj mamy dużego jednocylindrowca! W końcu! Poza samymi zdjęciami do sieci wyciekły również dokumenty homologacyjne na rynek USA, według których posiadał będzie on pojemność 695 cm3 i moc w okolicy 75 KM.

Jeżeli okaże się to prawdą to na rynku czeka nas prawdziwa rewolucja i bardzo możliwe, że kolejni producenci dołączą się do batalii o kawałek tortu w segmencie jednocylindrowców. Bardzo możliwe jest również wykorzystanie tej jednostki w innych modelach, a z pewnością motocyklowy świat ucieszyłby się z powstania młodszej wersji DesertX. Pozostaje nam jednak jedynie uzbroić się w cierpliwość i poczekać na oficjalne informacje. Nadchodzący cykl premier, które systematycznie publikuje Ducati może być przełomowym momentem i wszystko wskazuje na to, że byłby to idealny moment na prezentacje nowej jednostki napędowej.

Jeżeli jesteście już zniecierpliwieni na wieść o nowym Hypermotardzie z jednocylindrowym silnikiem i informacja o tym rozgrzała was do czerwoności to jedynie dodam, że kolejny odcinek, którego premiera zaplanowana została na 19 października poświęcona zostanie modelowi, którego naturalnym środowiskiem będzie miasto i tor. Czy właśnie tego dnia poznamy najnowszego dużego singla? Oby!

Ducati World Premiere – Odcinek 2: Multistrada V4 S Grand Tour – prawdziwy turystyk w każdym calu [ Ducati World Première 2024]

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button