Ducati Multistrada 1260 2018. Nowa Multi ma 158 KM i silnik z XDiavela

Motywem przewodnim odświeżonej na 2018 rok Multistrady jest jednostka napędowa Testastretta DVT 1262, którą przeniesiono do Mutli z XDiavela. Bo kto nie chciałby mieć blisko 160 KM w motocyklu turystycznym?

W kontekście rosnącej konkurencji w segmencie dużych, mocnych i drogich motocykli typu adventure (a w sumie: motocyklowych SUV-ów), Ducati musiało odpowiedzieć. A odpowiedzią jest nowa Multistrada 1260 2018. Multi posiada wiele mniejszych i większych zmian, ale trzonem nowości jest jednostka napędowa Testastretta DVT 1262, którą znamy już z XDiavela. Silnik ten w rozwija 158 KM, a Ducati zarzeka się, że 85% mocy dostępne jest już poniżej 3500 obr. / min.

Dla wszystkich tych, który mogliby być nieco zestresowani zakupem Ducati, bolońska marka oferuje także wydłużone interwały serwisowe, z kontrolą luzów zaworowych co 30 000 km. Nieźle.

To co niewidoczne na pierwszy rzut oka, to zmieniona geometria ramy oraz ergonomia. Jak możemy wyczytać na stronie Ducati: “dłuższy wahacz i przemodelowana rama sprawiają, że pokonywanie zakrętów jest jeszcze przyjemniejsze, a stabilność poprawiona”.

ZOBACZ TAKŻE: Ducati Scrambler 1100 2018. W końcu Scrambler, którym chciałbym jeździć

Oczywiście Multi 1260 to także nowinki jeśli chodzi o elektronikę. W zależności od wersji, właściciele będą mieli dostęp do: asystenta startów pod górkę, zmiennych trybów jazdy, pakietu bezpieczeństwa z cornering ABSem Boscha, półatywnego zawieszenia DSS Evo, kontroli wheelie, quickshiftera (góra/dół)), tempomatu, LED-owego oświetlenia, systemu Multimediów i nowego kolorowego wyświetlacza TFT.

Multistrada 1260 będzie dostępna w wersji standardowej, wersji “S” oraz “S Pikes Peak”. Tą ostatnią możecie zobaczyć na poniższym wideo:

https://www.youtube.com/watch?v=5IlmIOCIIJ8

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button