125 ccm
Aktualnie czytasz:
SYM NH T 125 2019: Motocyklowy SUV kupowany rozumem
0

Dzisiaj zabieram Was na nietypowe spotkanie z mark膮, kt贸r膮 jestem ciekaw czy dobrze znacie. SYM tajwa艅ski producent skuter贸w i chyba najbardziej zadziorny konkurent cho膰by Kymco, kt贸ry w艂a艣nie debiutuje w Polsce z... nowym motocyklem.

Moje zdziwienie by艂o spore, to jakby Ducati zrobi艂o skuter i to jeszcze offroadowy. Mniej wi臋cej taki jest to dysonans jak dla mnie. W ka偶dym razie Tajwa艅czycy z trzyliterowym logo maj膮 bardzo d艂ug膮 histori臋 i specjalizuj膮 si臋 w sprz臋tach ta艅szych o 30% w por贸wnaniu z Europ膮 i jednocze艣nie tak samo niezniszczalnych.

M贸j egzemplarz聽SYM NH T 125聽to n贸wka sztuka z salonu z zerowym przebiegiem z 膰wiartk膮 paliwa. Takie absolutnie wra偶enia s膮 dziwne, bo zawieszenie jest bardzo mi臋kkie, a pozycja na maksa wyluzowana przez kierownic臋, kt贸ra zosta艂a bardzo mocno zorientowana na kierowc臋.

Uniwersalno艣膰 to jedno, ale najwa偶niejsze dla Was pewnie b臋d膮 osi膮gi. Po dotarciu sprz臋tu wyjecha艂em na obwodnic臋, gdzie uda艂o si臋 na czw贸rce i to bez wi臋kszego problemu przekroczy膰 setk臋. Pi膮tk臋 traktujcie bardziej jako nadbieg dla oszcz臋dno艣ci paliwa i silnika. Serducho to niewysilone OHC o mocy 10,2 KM, na wtrysku i ch艂odzone powietrzem. Wystarcza to do jazdy po mie艣cie bez kompleks贸w i poczucia ciep艂ego oddechu innych kierowc贸w na szyi. Na spokojnie ustawiacie si臋 na pole position, jest zielone i uciekacie. Silnik najbardziej komfortowo czuje si臋 w zakresie do 90 km/h, powy偶ej 8000 obrot贸w robi si臋 g艂o艣no, cho膰 nie ma nieprzyjemnych wibracji.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

SYMa zatrzymuj膮 dwie tarcze z CBS, kt贸re na pocz膮tku wymaga艂y porz膮dnego dotarcia, po kt贸rym wreszcie zacz臋艂y dzia艂a膰 jak przysta艂o. Swoj膮 drog膮 kiedy艣 te偶 warto b臋dzie nagra膰 o tym odcinek, w kt贸rym opowiem o tym, 偶e docieranie nowej maszyny to nie tylko silnik i olej.

Swoj膮 przygod臋 z聽NH T 125聽kontynuuje na ulicy Wira偶owej, kt贸r膮 chyba znaj膮 wszyscy Warszawiacy. Tutaj lekki teren, gdzie skuter czy zwyk艂a 125 nie ma wst臋pu. SYM jest nieco bardziej podniesiony w por贸wnaniu z typowymi mieszczuchami, ma uterenowione kapcie i du偶e ko艂a - 19 cali na przodzie i 17 z ty艂u. To pozwala na zjechanie z asfaltu, podniesienie ty艂ka i zwiedzanie skr贸t贸w bez wi臋kszego stresu.聽Przy niskich pr臋dko艣ciach sprz臋t prowadzi si臋 pewnie, tym bardziej, 偶e wa偶y tylko 150 kg.聽Por贸wna艂bym ten motocykl do SUVa, kt贸ry nie jest ani typow膮 osob贸wk膮 ani teren贸wk膮. To co艣 pomi臋dzy.聽Taki kompromis.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Od strony stylistycznej... No dobra, idziemy dalej. S膮 LEDy. Najbardziej mi si臋 podoba przedni klosz o wkurzonym spojrzeniu. Z ty艂u mniej szale艅stwa, trzy paski i bardzo jasne 艣wiat艂o stopu. Wida膰, 偶e s膮 to 艣wiat艂a bardzo dobrzej jako艣ci i sporej intensywno艣ci.

Podobaj膮 mi si臋 detale. To malowanie, os艂ona wydechu i solidno艣膰 plastik贸w, kt贸re zosta艂y do艣膰 solidnie ze sob膮 posk艂adane. Nie ma tutaj wstydu, cho膰 urody r贸wnie偶. Nie jest to motocyklowa Multipla, ani te偶 Nowe BMW serii 8. Por贸wna艂bym聽NH T 125聽do takiej Skody Fabii. Dziewczyny na to nie wyrwiesz, ale ludzie to kupuj膮, bo wiedz膮, 偶e zap艂ac膮 wzgl臋dnie niedu偶o za co艣 co b臋dzie je藕dzi艂o wieki. Wypisz wymaluj SYM, wyb贸r rozumu, a nie serca.

Szczeg贸艂y
Cena

Oko艂o 9600 PLN

Dane techniczne

Marka
SYM
Model
NH T
Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy, O.H.C.
Pojemno艣膰
124,1 cm3
Masa W艂asna 150 kg
艢rednica x skok t艂oka
56,5 x 49,5 mm
Moc maksymalna 9,5 KM (7,5 kW) przy 8 500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
9,5 Nm przy 6,500 obr./min
Zap艂on EFI (Elektroniczny wtrysk paliwa)
Skrzynia bieg贸w
5-cio biegowa
Sprz臋g艂o Mokre wielotarczowe
Zawieszenie przednie
Zawieszenie teleskopowe. Skok 140 mm
Zawieszenie tylne Single Swing. Skok 42,5 mm
Hamulec - prz贸d
Pojedyncza tarcza o 艣rednicy 288 mm
Hamulec - ty艂 Pojedyncza tarcza o 艣rednicy 222 mm
System hamowania
CBS
Opona - prz贸d Bezd臋tkowa 100/90-19
Opona - ty艂
Bezd臋tkowa 130/80-17
Rozstaw k贸艂 1 405 mm
D艂ugo艣膰
2 068 mm
Szeroko艣膰 860 mm
Wysoko艣膰
1 195 mm
Zbiornik paliwa 11 l
Spalanie
2,5 l /100km
Emisja CO2 56 g/km
NORMA
EURO 4
Pr臋dko艣膰 maksymalna 99 km/h

Jaka jest Twoja reakcja?
33%
0%
0%