125 ccm
Aktualnie czytasz:
Test Peugeot City Star 125 na kat. B – wrażenia z jazdy
0

Nasze wrażenie po pierwszym dniu z Peugeotem CityStar 125, którym można jeździć na prawo jazdy B, było zaskakujące. Spodziewaliśmy się raczej ospałego, przerośniętego skutera, a dostaliśmy do testu pojazd wygodny i jednocześnie dość dynamiczny. Oczywiście po 125ccm w tym sporym jednośladzie nie ma co spodziewać się atomowych przyspieszeń.

20150507_131516Peugeot CityStar 125 rozpędza się liniowo ale bez najmniejszej zadyszki. Prędkość przestaje rosnąć dopiero przy ok. 90 km/h, jednak wtedy samochody z którymi ruszamy ze świateł są już daleko z tylu. W tej samej wersji nadwozia występuje również z silnikiem 50 ccm, jednak naszym zdaniem 125 to minimum które powinno napędzać ten mini-maxi skuter.
Peugeot jest bardzo wygodny. Kanapa jest duża i miękko wykończona, na nogi zostaje sporo miejsca za sprawą szerokiego przekroku. Na haczyku pod kierownicą można zawiesić sporą siatkę z zakupami lub inny bagaż. Jednak prawdziwy bagażnik znajduje się pod siedzeniem. Tam miejsca jest naprawdę dużo – Peugeot CityStar 125 nie ustępuje pod tym względem o wiele większym pojazdom. Po lewej stronie od haczyka jest jeszcze bardzo głęboki schowek na podręczne przedmioty.

[nggallery id=433]

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

Podczas codziennej jazdy Peugeot nie męczy. Wrażenie jest takie, jakby był uszyty na miarę i w zasadzie prawie zapomnieliśmy że jedziemy skuterem. Prowadzi się bardzo neutralnie i intuicyjnie nie absorbując uwagi kierowcy obsługą. Przekładnia jest zestrojona gładko i nie szarpie przy przyspieszaniu.
Komfort zwiększa miękko zestrojone zawieszenie. Chociaż z tyłu znajdziemy tylko jeden amortyzator, skuter prowadzi się pewnie w zakrętach i nie dobija na nierównościach. Za wytracanie prędkości odpowiadają tarczowe hamulce obu kół, jednak nie zastosowano tu systemu SBC jak choćby w Django. Nie zmienia to faktu, że heble dobrane są do mocy i masy pojazdu optymalnie.

Podsumowanie w następnej części

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
100%
0%
0%