Aktualnie czytasz:
Skutery SYM 2018: Przegląd oferty, ceny, specyfikacje
0

SYM w tym roku wrócił z przytupem na polskie drogi. Co ciekawego znajdziemy w ofercie tajwańskiego producenta skuterów?

SYM nie jest tak popularny w Polsce jak inne azjatyckie skutery, ale nadal – dzięki świetnemu stosunkowi ceny do jakości – warto przyglądnąć się bogatej ofercie producenta. 

Podzielona jest ona na trzy segmenty: motorowery, skutery 125 i maxiskutery. Zaczniemy od tych największych, gdzie topowym modelem jest SYM MAXSYM 600i. Zresztą, poprzednią wersję modelu testowaliśmy w naszej redakcji: 

MAXSYM 600i napędzany jest jednocylindrową jednostką napędową o pojemności 565 ccm i mocy 41 KM. Oczywiście moc na tylne koło przenosi bezstopniowa przekładnia CVT. Fakt, MAXSYM waży sporo, bo blisko 230 kg. Ale nie jest to wynik przesadnie odbiegający o standardów w klasie.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Od standardów odbiega cena, która wynosi 29 900 zł. To nawet o kilkanaście tysięcy niej od najbliższej, japońskiej konkurencji i kilka tysięcy mniej o konkurencji koreańskiej – więc całkiem nieźle.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

W maxiskuterowym segmencie popularna jest także średnia klasa pojemnościowa. Tutaj SYM posiada dwa ciekawe skutery – GTS 300i oraz nieco bardziej sportowy CRUiSYM 300i. CRUiSYM jest duży, wygodny, posiada regulowaną szybę i obszerny schowek pod siodłem, mieszczący dwa kaski. Wzmocnione zawieszenie oraz układ ABS zapewniają pewne prowadzenie przy dynamicznej jeździe, stabilność w zakrętach i skuteczne hamowanie. Gniazdo 12V/USB w schowku pod kierownicą pozwala korzystać w podróży z urządzeń mobilnych, w tym nawigacji. To typowy mieszczuch w dobrej cenie – 20 900 zł. Tyle samo kosztuje bardziej klasyczny GTS. 

Jak jesteśmy przy modelu GTS – jest on dostępny także w wersji 125. To chyba jedna z lepiej wyposażony „maxi-125ek”. LED-owe oświetlenie, gniazdo USB, miejsce na dwa kaski pod siedzeniem, Start/Stop i oczywiście ABS.

Wśród 125-ek są dwa najpopularniejsze na polskich drogach skutery producenta: Fiddle 125 III i Jet 4 125. Ten drugi to sportowiec o fajnym wyglądzie kojarzącym się nieco z Kataną 50 sprzed lat. Fiddle to tajwańska interpretacja włoskiej klasyki. Okrągła lampa, nieduże koła, przyjemny dla oka design. Fiddle kosztuje niecałe 9000 zł, Jet 4 8 500 zł. 

Klasyczny Fiddle III 125 musi się podobać.

Motorowery? Tutaj odpowiednik Jet-a w pojemności 50 ccm, Fiddle II i Orbit II. Fiddle 50 posiada estetyczne obszycie kanapy i przednie światła LED do jazdy dziennej. Do tego dwubarwne wzory malowania pozwalają poczuć klimat retro, a dostępne opcje lakieru matowego doskonale pasują do współczesnych trendów.

Który byśmy wybrali? CRUiSYM 300i wydaje się być idealnym kompromisem pomiędzy ceną, przydatnością w mieście i wielkością. Do tego niezłe wyposażenie i ekonomiczna jednostka napędowa. W przypadku 125-ek najmilszy dla oka Fiddle III 125 także kusi. Zwłaszcza przy cenie poniżej 10 000 zł. 

Więcej o skutera SYM do znalezienia TUTAJ.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%