Spada sprzedaż motorowerów w Polsce

Początek sezonu 2012 nie jest łaskawy dla producentów importerów motorowerów i skuterów. Szacuje się, że w okresie styczeń – kwiecień w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku rynek skurczył się o 15%. Co jest tego powodem?

Wbrew pozorom na sprzedaż ogromny wpływ ma pogoda. Wiosna tego roku nie jest łaskawa dla miłośników dwóch kółek, w tym sprzedawców. Drugą kwestią jest wzrost kursu Euro, tak odczuwalny na przełomie 11/12. Trzecim elementem może być błędne założenie, że w Polsce obowiązuje już nowa ustawa o kierującymi pojazdami na mocy której wdrożone zostanie prawo jazdy AM. To mit.

Nowa kategoria wejdzie w życie dopiero w roku 2013 i nie będzie obowiązywać osób pełnoletnich i posiadających już kartę motorowerową. W takiej sytuacji rola informacyjna w stosunku do potencjalnego klienta powinna spoczywać na producentach, importerach i producentach. To właśnie na nich powinien ciążyć obowiązek skutecznej komunikacji z klientem. Nikt aktualnie takiej nie prowadzi, co powinno się uznać za strategiczny błąd.

Zobacz szczegółowy raport rejestracji nowych motorowerów za pierwszy kwartał sezonu 2012.

Marka Razem Udział w rynku Styczeń Luty Marzec
Romet Motors 2 309 27,9% 317 295 1 697
Zipp 1 147 13,8% 176 191 780
Toros 783 9,5% 29 28 726
Changzhou 432 5,2% 80 63 289
Dafier 395 4,8% 68 70 257
Taotao 380 4,6% 17 15 348
Junak 251 3,0% 37 36 178
Kymco 248 3,0% 39 38 171
Router 244 2,9% 54 55 135
Wangye 226 2,7% 43 28 155
Longjia 221 2,7% 45 38 138
Keeway 197 2,4% 44 25 128
Wonjan 148 1,8% 35 18 95
Ferro 109 1,3% 18 17 74
Sym 100 1,2% 19 17 64
Benda 97 1,2% 14 16 67
Yamaha 73 0,9% 6 19 48
Fuxianda 64 0,8% 10 13 41
Benelli 59 0,7% 5 12 42
Znen 50 0,6% 14 10 26
Piaggio 47 0,6% 11 2 34
Benzhou 40 0,5% 1
39
Kinroad 39 0,5% 7 8 24
Peugeot 36 0,4% 8 4 24
Tianda 35 0,4%

35
Vento 34 0,4% 11 3 20
Sword 34 0,4% 9 4 21
Shenke 31 0,4% 7 6 18
Yinxiang 30 0,4% 9 3 18
Hanglong 27 0,3% 9
18
CPI 26 0,3% 8 5 13
Blade 25 0,3% 5 6 14
Zhweki 25 0,3% 9 3 13
Jonway 24 0,3% 6 2 16
Leone 21 0,3% 5 3 13
Yiben 21 0,3% 5 5 11
Kenos 18 0,2% 4 5 9
Shineray 17 0,2% 3 2 12
TGB 17 0,2% 5 4 8
Kingway 16 0,2% 3 2 11
Honda 16 0,2% 2 1 13
Motobi 13 0,2% 2 1 10
Baotian 13 0,2% 2 4 7
Qingqi 11 0,1% 6
5
Aprilia 11 0,1% 1
10
Lingben 11 0,1% 3 3 5
Mondo 10 0,1%

10
Rieju 9 0,1% 2 1 6
Derbi 8 0,1%
2 6
Superbyke 8 0,1% 1 1 6
Rex 6 0,1% 2
4
Vonroad 6 0,1%

6
Barton 6 0,1%

6
Jiajue 6 0,1%
3 3
Malaguti 6 0,1%
2 4
Xinsilu 5 0,1%

5
Biaginni 4 0,0% 2
2
Gilera 4 0,0%

4
Inca 4 0,0% 2
2
Fot.: Skuterowo.com
Dane: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button