Aktualnie czytasz:
Motocykle turystyczne 2020. Nasze TOP6
2

W nadchodz膮cym sezonie 2020 kategoria motocykli turystycznych wzbogaci si臋聽o kilka ciekawych, nowych modeli. Przestawiamy nasze TOP6 sprz臋t贸w, kt贸rymi chcieliby艣my objecha膰 艣wiat!聽

Oczywi艣cie poni偶sza lista jest mocno subiektywna. Wybrali艣my motocykle z regu艂y nale偶膮ce do segmentu 鈥瀉dventure鈥, z dwoma drobnymi wyj膮tkami. Zawsze podkre艣lamy, 偶e ka偶dym motocyklem da si臋聽pojecha膰 na dalsz膮聽wycieczk臋 i w sumie ka偶dy motocykl poniek膮d jest 鈥瀟urystyczny鈥. Tym razem od艂o偶yli艣my jednak na bok ci臋偶kie kr膮偶owniki typu Honda Gold Wing czy Harley-Davidson Ultra. Postawili艣my na modne, motocyklowe SUV-y.

Przygotowuj膮c nasz膮 list臋聽za艂o偶yli艣my kilka ogranicze艅. Po pierwsze musz膮 si臋 na niej znale藕膰聽zupe艂nie nowe modele. Po drugie musz膮聽oferowa膰 (nawet jako opcja) kufry i akcesoria kojarzone z moto-turystyk膮. Po trzecie musz膮聽mie膰 w sobie co艣聽intryguj膮cego!

Lista jest alfabetyczna.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

1.聽BMW F 900 XR 2020

BMW F 900 XR to ju偶 nie motocyklowy SUV, to crossover. Z jednej strony konstrukcja oparta jest o model F 850 GS, z drugiej oferuje zupe艂nie co艣聽innego. To motocykl sportowy, z d艂u偶szym skokiem zawieszenia, wygodniejsz膮 pozycj膮聽za sterami, turystycznymi bajerami i kosmicznym wygl膮dem. Ma艂y 鈥瀀R鈥 to tak偶e zapowied藕, naszym zdaniem, zupe艂nie nowej niszy - w艂a艣nie motocyklowych crossover贸w, 艂膮cz膮cych cechy zupe艂nie r贸偶nych segment贸w.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Co ciekawego w F 900 XR? Wizualnie F 900 XR鈥 urywa g艂ow臋! Na 偶ywo 鈥瀖a艂y XR鈥 wygl膮da lepiej ni偶聽wi臋kszy brat. Zwinna, sportowa bry艂a, w膮ski zbiornik paliwa i kocie oczy. To robi wra偶enie. W standardzie znajdziemy ca艂膮 list臋聽wspomagaczy. Wymieni臋聽tylko kilka: dwa zmienne tryby jazdy, kontrola trakcji, ABS, Connectivity z 6,5-calowym wy艣wietlaczem TFT oraz LED-owe o艣wietlenie. Oczywi艣cie lista opcji jest ogromna, od dodatkowych tryb贸w pracy, przez cornering ABS, po system SOS, adaptacyjne zawieszenie, adaptacyjne 艣wiat艂a, bezkluczykowy dost臋p itp.

Nowe F 900 XR korzysta z lekkie stalowej ramy, a elementem no艣nym jest silnik. Co ciekawe w BMW znalaz艂 si臋聽plastikowy, 15,5-litrowy zbiornik paliwa.

900-ka wygl膮da rewelacyjnie, jest 艣wietnie wyposa偶ona i prawdopodobnie nie b臋dzie tak bezkompromisowa jak S 1000 XR. Dzi臋ki temu nowy model powinien by膰 gwarancj膮 dobrej zabawy, zw艂aszcza podczas wycieczki na kr臋te, g贸rskie drogi.聽

2.聽Honda CRF1100L Adventure Sports聽2020

Hond臋 Africa Twin kochamy od samej premiery. CRF1000L by艂a i jest jednym z najlepszych motocykli w swojej kategorii do dzisiaj. Normy emisji spalin i wymagania klient贸w sprawi艂y, 偶e wchodz膮ca do oferty model CRF11000L poszed艂 w nieco innym kierunku. Rozbudowana elektronika, dwa mocno r贸偶ni膮ce si臋聽od siebie wersje i szeroka rozpi臋to艣膰聽cenowa. Czy warto zainteresowa膰 si臋聽CRF1000L w 2020?

TAK! Model Adventure Sports (ten bardziej szosowy) posiada rewelacyjne wyposa偶enie w standardzie - chocia偶by pakiet elektroniczny oparty o bezw艂adno艣ciowy modu艂 IMU. 7-stopniowa kontrola trakcji (HSTC), wheelie control w trzech poziomach cornering ABS. Mo偶liwo艣膰聽ustawienia si艂y hamowania silnika i zmienne tryby jazdy, z dedykowanymi trybami OFF-ROAD i GRAVEL. Tak偶e 6,5-calowy wy艣wietlacz TFT oraz Apple CarPlay (unikalne rozwi膮zanie w bran偶y motocyklowej). Drugi, mniejszy wy艣wietlacz pokazuje niezb臋dne informacje takie jak pr臋dko艣膰, dzi臋ki czemu na g艂贸wnym ekranie TFT mo偶emy w艂膮czy膰聽chocia偶by Mapy Google.

Oczywi艣cie o艣wietlenie jest LED-owe, ze 艣wiat艂ami do jazdy dziennej. Adventure Sports posiada dodatkowo wi臋kszy zbiornik paliwa, wy偶sz膮聽szyb臋, tempomat, podgrzewane manetki i dwa dodatkowe tryby USER. Obecnie nawet wizualnie 艂atwo stwierdzi膰, kt贸ry model to CRF1100L Africa Twin, kt贸ry to CRF1100L Adventure Sports.

To jedna z lepszych propozycji do wygodnej, dalekiej turystyki. Zw艂aszcza z dwusprz臋g艂ow膮 skrzyni膮 DCT.聽

3.聽KTM 390 Adventure 2020

Czekali艣my na niego lekko z 3 lata, ale warto by艂o! Ten ma艂y, jednocylindrowy sprz臋t austriackiego producenta jest obecnie najciekawszym motocyklem do lekko terenowej turystyki o pojemno艣ci do 500 ccm.

Przede wszystkim 390 Adventure to nie 鈥瀟aniocha鈥, a pe艂noprawny motocykl kategorii ADV. Mimo niewielkiej pojemno艣ci i mocy, w KTM-ie znajdziemy wszystko to, co w wi臋kszych modelach. W tym kolorowy wy艣wietlacz TFT, kt贸ry mo偶na sparowa膰聽ze smartfonem, ride-by-wire, zmienne tryby jazdy, ABS pozwalaj膮cy na hamowanie w zakr臋tach oraz kontrol臋聽trakcji!

Co jeszcze wa偶niejsze, ma艂y Adventure otrzyma艂 zawieszenie WP APEX z pe艂n膮 regulacj膮 z przodu i regulacj膮 napi臋cia wst臋pnego spr臋偶yny z ty艂u. Ma艂y jest tylko skok, wynosz膮cy 170 mm. Prze艣wit m贸g艂by te偶 by膰聽nieco wi臋kszy, ale nie zapominajmy, 偶e to sprz臋t kategorii A2 kierowany do pocz膮tkuj膮cych.

40+ KM, jeden cylinder i ma艂a pojemno艣膰? Wbrew pozorom to przepis na po艂ykanie kolejnych kilometr贸w w bezstresowy spos贸b. KTM dodaje do tego 艣wietne wyposa偶enie. Brawo!

4.聽Suzuki V-Strom 1050 XT聽2020

 

Czekali艣cie na nowego V-Stroma? 1050 to ewolucja udanego poprzednika, ale z ma艂ym haczykiem. Suzuki postanowi艂o pu艣膰 w kierunku zapocz膮tkowanym przez Katan臋.St膮d stylizacja na legendarnego DR 800 BIG, kwadratowa lampa, ciekawa kolorystyka. Obok tego wszystko co znajdziemy w najnowszych motocyklach klasy - kolorowy wy艣wietlacz, aktywna elektronika, du偶y zbiornik paliwa, dwie wersje wyposa偶eniowe.

Nowy V-Strom 1050 bazuje na znanej jednostce nap臋dowej z poprzednika. Pojemno艣膰 nie zmieni艂a si臋聽i nadal wynosi 1037 ccm. Delikatnie wzros艂a moc maksymalna do okolic 106 KM. V-Strom 1000 nigdy nie bra艂 udzia艂u w wy艣cigu zbroje艅 je艣li chodzi o moc. Du偶o wi臋cej w systemie zarz膮dzania silnikiem. V-Strom 1050 posiada ride-by-wire, zmienne tryby jazdy i kontrol臋聽trakcji. W kokpicie pojawi艂聽si臋聽nowy wy艣wietlacz LCD oraz gniazdo USB.

Model XT posiada system S.I.R.S, zbieraj膮cy w ca艂o艣膰聽takie rozwi膮zania jak (teraz trzymajcie si臋): Motion Track Brake System, Hill Hold Control System, Slope Dependent Control System i Load Dependent Control System. A teraz w prostych s艂owach: S.I.R.S to komputer wyposa偶ony w 偶yroskopy, kt贸ry pozwala np. zapobiega膰 unoszenia tylnego ko艂a podczas ostrego hamowania czy hamowa膰 w z艂o偶eniu. Ca艂o艣膰聽obs艂ugiwana jest prze艂膮cznikami na kierownicy, w nieskomplikowany spos贸b.

V-Strom 1050 to konserwatywne podej艣cie do moto-turystyki w retro sosie. Nam si臋 to podoba, zw艂aszcza w 偶贸艂tym malowaniu modelu XT.聽

5.聽Triumph Tiger 900聽2020

Jedna z ostrzejszych nowo艣ci w tym roku. Tiger 900 wypiera z rodziny 800-k臋, porz膮dkuje nazewnictwo w gamie i celuje w bardzo szerok膮 grup臋 klient贸w. Brytyjczycy zmienili praktycznie ka偶dy element motocykla, bazuj膮c oczywi艣cie na sprawdzonej recepturze.

Pojemno艣膰聽wzros艂a do 888 ccm, zmieniono kolejno艣膰 odpalania kolejnych cylindr贸w, moment obrotowy wzr贸s艂 o 10%. Moc maksymalna to nadal 95 KM, czyli segmentowy standard. Jednostka nap臋dowa jest teraz przesuni臋ta do przodu w ramie. Ta ostatnia jest zupe艂nie nowa, z przykr臋can膮聽aluminiow膮聽ram膮聽pomocnicz膮. W bazowym modelu uda艂o si臋聽zaoszcz臋dzi膰聽a偶 8 kg, obni偶y膰聽艣rodek ci臋偶ko艣ci i zoptymalizowa膰 rozk艂ad masy prz贸d-ty艂.

Bazowy model posiada aluminiowe ko艂a (19/17) i zawieszenie Marzocchi, z regulacj膮聽napi臋cia wst臋pnego spr臋偶yny z ty艂u. W uk艂adzie hamulcowym zajdziemy topowe zaciski Brembo Stylema. Turyst贸w ucieszy 20-litrowy zbiornik paliwa. W standardzie tak偶e 5-calowy wy艣wietlacz TFT, dwa tryby jazdy, LED-owe o艣wietlenie i sprz臋g艂o antyhoppingowe. Oczywi艣cie motocykl posiada kontrol臋聽trakcji i ABS.

Tiger 900 GT to nadal motocykl skierowany do turysty szosowego, przy czym GT oferuje du偶o bogatsze wyposa偶enie. 7-calowy wy艣wietlacz TFT, cztery zmienne tryby jazdy, zawieszenie z pe艂n膮聽regulacj膮, tempomat, grzane manetki. Niczego tu nie zabraknie, ale dla tych, kt贸ry mieliby niedosyt jest wersja GT Pro wyposa偶ona dodatkowo w elektronicznie sterowane zawieszenie z ty艂u, quickshifter g贸ra/d贸艂, kontrol臋聽trakcji i ABS oparte o IMU (tzw. cornering ABS) oraz opcj臋聽My Triumph pozwalaj膮c膮 na po艂膮czenie dedykowanej aplikacji mobilnej.

Tiger 900 na pewno znajdzie sporo fan贸w, zw艂aszcza w bogatych wersjach GT i Rally. Sam zreszt膮 zobaczcie, a偶 chce si臋 je藕dzi膰.

6. Yamaha Tracer 700聽2020

Czy ten motocykl naprawd臋 b臋dzie dost臋pny ju偶 w przysz艂ym roku? Nast臋pca bardzo udanego Tracera 700 wygl膮da jak przeszczepiony z dalekiej przysz艂o艣ci. Projektanci Yamahy nie boj膮 si臋 zaryzykowa膰. Zreszt膮, udowodni艂 to NIKEN i obecna generacja sportowych modeli R1 i R6. Ale... segment turystyczny nie widzia艂 jeszcze tak odwa偶nego projektu. Dlatego Tracer 700 musia艂 trafi膰 na nasz膮 list臋.

Niech nie zmyli Was futurystyczny wygl膮d. Nowy Tracer 700 to 艣wietna jednostka nap臋dowa CP2 (MT-07, Tenere 700) dostosowana do norm emisji spalin Euro 5. Yamaha pos艂ucha艂a sugestii klient贸w i doda艂a do Tracera regulowane zawieszenie. Nowy 700 to tak偶e LED-owe o艣wietlenie, regulowana szyba, wyra藕niejszy wy艣wietlacz LCD i mo偶liwo艣膰 kontroli ustawie艅 z prze艂膮cznik贸w na kierownicy.

Nowe motocykle turystyczne 2020

Tak jak wspominali艣my - lista mocno subiektywna, z pomini臋ciem kilku wa偶nych modeli. Jakie nowe motocykle umie艣ciliby艣cie na Waszej li艣cie? Dajcie zna膰 w komentarzach!

ZOBACZ TAK呕E: 5 najlepszych i najwygodniejszych motocykli turystycznych

 

Jaka jest Twoja reakcja?
40%
20%
10%
  • Pawel
    6 stycznia 2020 at 17:44

    A Kawasaki Versys 1000 to jest motocykl turystyczny a gdzie do niego Yamaha tracer 700 droga redakcjo zapomnieli艣cie o Mowym Versysie to jest super sprz臋t mo偶e zrobicie test bo nie by艂o

  • 2 lutego 2020 at 09:59

    Oczywi艣cie, 偶e subiektywna. Brakuje tutaj turystyk贸w „autostradowych”, do szybkich i dalekich przelot贸w z plecaczkiem. Jak patrz臋 na kanapy niekt贸rych z nich, to mam wra偶enie, 偶e pasa偶er mocno si臋 nam臋czy w trakcie wielogodzinnej jazdy. Je艣li BMW, to lepszym modelem jest R1200RT, a Yamaha od FJR1300 nie wyprodukowa艂a lepszego turystyka.