125 ccm
Aktualnie czytasz:
Kupić nowy czy używany motocykl? Podpowiadamy
2

W naszej serii dla początkujących motocyklistów zastanawialiśmy się już nad wyborem pierwszego motocykla. Dziś spróbujemy odpowiedzieć na pytanie czy lepszym rozwiązaniem będzie zakup nowego czy używanego jednośladu.

Oczywiście jednoznaczna odpowiedź na to pytanie jest niemożliwa. Decyzja zależy od preferencji kupującego i budżetu. W jednym i drugim przypadku pojawia się wiele argumentów za i przeciw. Staraliśmy się wybrać po trzy najważniejsze. Zakładamy, że nasz poradnik dotyczy osoby początkującej, która nie ma doświadczenia z motocyklami, ich zakupem i eksploatacją. Poniższe argumenty będą mimo to dotyczyć także osób doświadczonych.

 
Czytaj
REKLAMA

MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.

Zaczniemy od motocykla używanego. 

Czy kupić używany motocykl?

Wybór używanych motocykli jest ogromny. Serwisy ogłoszeniowe pękają od motocykli ściągniętych zza zachodniej granicy. Przeróżne pojemności, marki, modele, roczniki, typy, stan techniczny. Z jednej strony to świetna wiadomość: dla każdego powinien znaleźć się choć jeden idealny motocykl. Z drugiej, niestety, stan pojazdów bardzo często jest katastrofalnie słaby. Dlaczego?

 
Czytaj
REKLAMA

Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.

Jeśli używany motocykl, powiedzmy japońska czterocylindrówka do 600 ccm, kosztuje w Polsce 10 000 zł, a ten sam motocykl w Niemczech na rynku wtórnym jest średnio wart 2500 euro, to gdzie znajduje się zarobek handlarza? Oczywiście zarobek pojawia się na tym, że był to najtańszy dostępny sprzęt, który w Polsce jest odpowiednio “podpicowany”. Jeśli Niemiec sprzedaje motocykl wart 2500 euro za 1200 euro, to znaczy że coś jest na rzeczy i nie można się oszukiwać, że jest inaczej (to tak samo jak wiara w to, że wszyskie Passaty TDI z 2004 roku mają 180 000 km przebiegu). 

Nieco inaczej ma się sprawa, gdy mówimy o motocyklach pochodzących z polskiej dystrybucji. Tutaj łatwiej sprawdzić historię pojazdu. Z tego też powodu serwisowane w ASO sprzęty, najlepiej z pierwszej ręki, będą znacznie droższe od tych importowanych. 

„Ustrzelenie” tak ładnego motocykla używanego jak ten Bonneville nie jest łatwe. A i cena odpowiednio wysoka.

Do czego zmierzam z powyższym? Zakup używanego motocykla to loteria na którą trzeba być dobrze przygotowanym. Najlepiej szukać motocykli pochodzących z polskiej dystrybucji, z udokumentowaną historią. Taki motocykl będzie często nawet o połowę droższy od importowanych z Zachodu, ale warto dopłacić. 

Przy zakupie używanego motocykla należy przyjrzeć się standardowym częściom eksploatacyjnym, a najlepiej zabrać motocykl do specjalistów. Profesjonalny mechanik motocyklowy nie będzie miał problemu ze zidentyfikowaniem ewentualnych problemów danego egzemplarza.

Plusy zakupu używanego motocykla: 

  • ogromny wybór
  • mocniejszy / większy sprzęt za mniejszą kasę
  • ucieczka od nowoczesnych jednośladów

Minusy zakupu używanego motocykla: 

  • to loteria! 
  • często skandalicznie słaby stan techniczny
  • łatwo “wbić się na minę” 

Czy kupić nowy motocykl?

Tutaj sprawa jest dużo łatwiejsza jeśli chodzi o bezpieczeństwo zakupu. Kupujący chroniony jest gwarancją producenta, więc przez pewien czas możemy spać spokojnie. Rynek pojazdów nowych jest obecnie także bardzo duży. Nowy motocykl można kupić zaczynając od kilku tysięcy złotych (za niewielką 125-ką), kończąc na grubo ponad 100 000 zł. W tych widełkach znajdują się pojazdy wszystkich segmentów, pojemności i przeróżnych marek.

Nowy motocykl posiada gwarancję producenta, zaplecze serwisowe i… pachnie nowością! Do tego ceny w cale nie muszą być wygórowane.

Kupując nowy motocykl na pewno warto się nim przejechać i odpowiednio sprawdzić, czy dany model spełnia nasze wymogi. Można to zrobić korzystając z NASZEJ ŚCIĄGI. Większość salonów dealerskich udostępnia motocykle testowe i posiada całą gamę na stanie, co ułatwia oglądnięcie pojazdu.

Największym plusem jest możliwość skorzystania z finansowania. Coraz popularniejsze są leasingi konsumencie na nowe pojazdy, a już standardem stają się motocykle leasingowane w firmach i używane jako środek transportu. I dobrze – motocykle nadal są wielokrotnie tańsze od samochodów, w zakupie i eksploatacji, co oznacza, że rata kredytowa czy leasingowa będzie znacznie mniejsza.

Plusy zakupu nowego motocykla:

  • gwarancja i spokój ducha
  • łatwość odsprzedaży 
  • możliwość skorzystania z finansowania

Minusy zakupu nowego motocykla:

  • utrata wartości
  • wyższa cena
  • konieczność korzystania z ASO w czasie gwarancji (ale ASO motocyklowe nadal jest dużo tańsze niż w przypadku samochodów

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
12%
Interesujące
61%
heh...
12%
Że co?
3%
Grrrr!
0%
Smutne
12%
  • Rn5
    8 sierpnia 2019 at 09:22

    Łatwość sprzedaży. Dobre sobie. Mój znajomy sprzedaje z powodów zdrowotnych przeserwisowaną wychuchaną kawasaki od polskiegi dealera już 2 rok bo panie inni chcą 2 koła mniej. W Polsce liczy się cena. Stan techniczny i przebieg do uzgodnienia.

    • Zdjęcie profilowe jas13
      12 sierpnia 2019 at 14:40

      Jeżeli ktoś chce faktycznie sprzedać, to sprzeda. Natomiast jak komuś się wydaje, że wyciągnie mega pieniądze, to będzie się bujał kilka lat. Sprzedaje się za cenę, którą ktoś chce zapłacić.