Aktualnie czytasz:
Keeway RKV i RKS Sport EVO 125 2019: Co to za marka? Czy warto kupi膰 sprz臋t tej firmy?

Mark臋 Keeway znaj膮 chyba wszyscy. Jako jedna z pierwszych wesz艂a do Polski niespe艂na 20 lat temu i przodowa艂a podczas pierwszego skuterowego boomu w Polsce. Kto w ko艅cu nie kojarzy dostawc贸w pizzy na聽Hurricane, kt贸rzy si艂膮 rzeczy udowadniali, 偶e jest to sprz臋t nie do zajechania.

Dlatego聽Keeway w艂a艣nie kojarzy si臋 g艂贸wnie z ma艂ymi skuterami. Jednak w obliczu nowych przepis贸w coraz wi臋cej po drodze je藕dzi na przyk艂ad takich 125 jak聽RKV i RKS. No dobrze, ale co to jest za firma? Gdzie to jest produkowane. No tam gdzie 90% tego wszystkiego co u偶ywamy i czym je藕dzimy cz臋sto sobie nie zdaj膮c z tego sprawy.聽Keeway to marka chi艅ska, kt贸ra jednak nie skupia si臋 na typowej, jak najta艅szej mas贸wce, ale sama projektuje sprz臋ty, tworzy silniki i wszystkie komponenty tych sprz臋t贸w. Dlatego to nie jest kolejny klon r贸偶ni膮cy si臋 jedynie logo, tylko unikatowa maszyna je偶d偶膮ca w niezmiennej formie po ca艂ym 艣wiecie. Nie chce gloryfikowa膰 marki, ale mog臋 szczerze Wam powiedzie膰, 偶e jest to jedna z tych fabryk do kt贸rej osobi艣cie mam zaufanie i prawie stawiam znak r贸wno艣ci pomi臋dzy Keewayem a Kymco. Prawie, bo Tajwan ostatnio wystrzeli艂 w stron臋 Japonii i stara si臋 skra艣膰 nieco Klient贸w premium przy tym nieco podnosz膮c warto艣ci w cenniku. Dlatego powsta艂o nieco wi臋cej wolnej przestrzeni dla chi艅skich pojazd贸w du偶o lepszego sortu, ni偶 ten stereotypowy, obecny jeszcze 15 lat temu. W ka偶dym razie nic tu nie kapie, nic si臋 nie leje, wszystko jest dokr臋cone i zapierdziela. Oszcz臋dno艣ci wida膰 chyba tylko na kokpitach, kt贸re m贸g艂by by膰 ciekawsze i z lepszych plastik贸w, jak cho膰by w bratniej marce Benelli, kt贸rej Keeway jest teraz w艂a艣cicielem.

W sumie ta fuzja wysz艂a i Chi艅czykom i W艂ochom na dobre. Keewaye dosta艂y nowy, bardziej europejski design a Benelli pot臋偶nego inwestora, jednak to historia na zupe艂nie inny film. W ka偶dym razie na przyk艂adzie聽Keewaya RKV i RKS Sport EVO 125 wida膰, 偶e firma si臋 rozwija. Sprz臋ty dosta艂y facelift. Zmodernizowano lampy, kierunkowskazy, s膮 fajniejsze zegary i pogrzebano przy zawieszeniu obu sprz臋t贸w. Zw艂aszcza RKS troch臋 wyprzystojnia艂 poprzez zmian臋 charakteru na bardziej sportowy. S膮 nowe, rasowe ko艂a, monoabsorber na tylej osce, bardziej bajeranckie tarcze聽i z艂ote akcenty zacisk贸w.

W RKV r贸偶nice s膮 ju偶 mniej dostrzegalne. Jest聽troch臋 lepsze brzmienie, przeprojektowane plastiki i wi臋cej agresji wyrysowanej na twarzy. Maszyneria prowadzi si臋 dalej tak samo, lecz r贸偶nice pomi臋dzy modelami troch臋 si臋 zatar艂y. Pozycja jest bardzo podobna, osi膮gi te same. Wsp贸lnego mianownika nie ma w przypadku prowadzenia. To ze wzgl臋du na odrwr贸cony i sztywniejszy widelec w RKV i nowy pojedynczy amortyzator w RKS.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Bez wzgl臋du na to, kt贸ry model wybierzemy zap艂acimy rozs膮dne pieni膮dze - za czarnego 7900, a niebieskiego RKSa 7200. Jeden i drugi sprz臋t to 11 KM mocy, wtrysk, CBS, dwie tarcze, 5 bieg贸w i masa oko艂o 120 kg. To oznacza, 偶e mamy agresywne miejskie je藕dzi艂o spalaj膮ce 3 litry i przygotowuj膮ce nas do zrobienia za jaki艣 czas prawa jazdy na motocykl. Moim zdaniem stosunek ceny do osi膮g贸w do jako艣ci jest naprawd臋 dobry. To samo tyczy si臋 tak偶e cz臋艣ci zamiennych, kt贸re s膮 tanie i przede wszystkim da si臋 je kupi膰, co nie zawsze jest oczywisto艣ci膮.

Odsy艂am Was te偶 do pe艂nego testu obu sprz臋t贸w, kt贸re by艂y u nas w ubieg艂ym sezonie. Tam dowiecie si臋 wi臋cej o technikaliach Keewaya i b臋dziecie w stanie oceni膰 czy jeden z tych motocykli spe艂ni Wasze potrzeby.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Jaka jest Twoja reakcja?
40%
0%
20%
3 Komentarze
  • Swean
    29 czerwca 2019 at 23:50

    Jakie艣 2 miesi膮ce temu kupi艂em nowy Keeway RKV z 2017, niestety to kompletna pora偶ka, od pocz膮tku mia艂 wycieki oleju, serwis pewnie do艂o偶y艂 do tego, bo s膮 beznadziejni, po ka偶dej wizycie u nich by艂o jeszcze gorzej. Po oko艂o 2, 3 tygodniach u偶ytkowania zacz膮艂 sobie gasn膮膰 w kiepskich momentach co by艂o gro藕ne, raz w nocy na trasie razem z silnikiem r贸wnie偶 lampa, serwis mnie ola艂, powiedzieli 偶e si臋 dotrze i b臋dzie ok, ale wr贸ci艂em do nich 偶eby co艣 z tym zrobili i co艣 zrobili, trwa艂o to dwa tygodnie, tylko nie da艂o 偶adnego rezultatu, po 300 metrach drogi od nich znowu zgas艂. Przy kolejnej „naprawie” (3 tygodnie) okaza艂o si臋 偶e jednak co艣 jest na rzeczy bo Keeway przys艂a艂 im instrukcj臋 post臋powania z regeneracj膮 wadliwej g艂owicy silnika. Jak kto艣 poszuka to si臋 okazuje 偶e podobne rzeczy si臋 dziej膮 z tym modelem do艣膰 cz臋sto. Na razie mam now膮 g艂owic臋, bo regenerowanej nie chcia艂em, w innym kolorze oczywi艣cie, ze 藕le zamontowanym wydechem, wystaje na bok jakby chcia艂 podcina膰 przechodni贸w, w serwisie jeszcze urwali mi odblask od pod艣wietlenia tablicy, twierdz膮c 偶e ju偶 tak by艂o, do tego porysowany i brudny standardowo. Boj臋 si臋 ju偶 do nich wraca膰, bo ile rzeczy mo偶na jeszcze zje…… , strasznie 偶a艂uje tego zakupu, nikomu nie polecam.

    • M
      4 lipca 2019 at 17:24

      M贸j Keeway Tx od 3 tygodni w serwisie. Nie wiadomo co si臋 dzieje i kiedy b臋dzie gotowy. Na liczniku nieco ponad 3000km. Od samego pocz膮tku by艂y problemy. Pierwszy serwis zupe艂nie mnie zignorowa艂. Na pierwszym przegl膮dzie wymienili tylko olej. Nie sprawdzili zupe艂nie nic
      Lista problem贸w:
      -ga艣ni臋cie po wci艣ni臋ciu sprz臋g艂a podczas zatrzymywania
      -og贸lny brak mocy (licznikowe 90 km/h czyli 80km/h wed艂ug gps, to praktycznie szczyt osi膮gni臋膰)
      -kiedy silnik jest zimny motor ledwo jedzie
      -na postoju praktycznie brak mo偶liwo艣ci wrzucenia N
      -艂a艅cuch by艂 d regulacji praktycznie co 100km. Wyci膮ga艂 si臋 tak bardzo, 偶e postanowi艂em go wymieni膰
      -tylna z臋batka rusza艂a si臋 na boki. Pierwszy serwis to zignorowa艂, jak zreszt膮 wszytko co nale偶a艂o sprawdzi膰

      Dodam, 偶e motocykl jest na wtrysku. Problem ga艣ni臋cia po wci艣ni臋ciu sprz臋g艂a podczas zatrzymywania wyst臋puje nie tylko u mnie. Do tej pory nie uda艂o mi si臋 znale藕膰 nikogo, kto rozwi膮za艂by ten gro藕ny ze wzgl臋du na bezpiecze艅stwo i komfort u偶ytkowania problem.
      Po paru miesi膮cach u偶ytkowania niestety jestem bardzo zawiedziony mark膮 keeway, jako艣ci膮 motocykla i serwisem. Skuszony dobrymi recenzjami

      • Swean
        5 lipca 2019 at 17:14

        Ga艣ni臋cie przy wciskaniu sprz臋g艂a i ma艂a moc w twoim TX te偶 mo偶e by膰 spowodowane wadliw膮 g艂owic膮, u mnie by艂y takie same objawy, na razie z now膮 g艂owic膮 problem nie wyst臋puje. Je偶eli by艂 ju偶 naprawiany i problem nadal jest, to mo偶esz za偶膮da膰 nowego motocykla, je偶eli po drugiej naprawie, dalej problem z silnikiem b臋dzie wyst臋powa艂 to mo偶esz odst膮pi膰 od umowy z tytu艂u r臋kojmi z powodu wady ukrytej. Pozdrawiam.

Podziel si臋 opini膮

lub