Junak M12 Vintage 125: Cena, opis i dane techniczne

Vintage stanowi nowe i bardzo ciekawe uzupełnienie serii M12 na sezon 2017. Sprawdzona i ceniona konstrukcja otrzymała szprychowe koła, prostą kierownicę oraz nową kanapę.

Junak M12 Vintage tym sposobem dostojnie nawiązuje bardzo klasycznych linii, które zostały uzbrojone w bardzo nowoczesne rozwiązania techniczne.

Junak M12 Vintage pozwala rozwijać prędkość maksymalną 110 km/h, przy tym zapewniając sporą dozę komfortu. To zasługa nie tylko przemyślanie zoptymalizowanego zawieszenia, ale także silnika. Jednostka została uzbrojona w elektroniczny wtrysk paliwa i generuje 10.6 KM.

Junak M12 posiada jeden z największych rozstawów osi w swojej klasie – 1435 mm, który sprawia, że motocykl wyróżnia się pewnością prowadzenia, zarówno w zakrętach, jak i na dziurawej nawierzchni. Do dalszych wypadów zachęcają także duże koła, miękkie, dwuosobowe siedzisko, szerokie podnóżki oraz kierownica wyposażona w ergonomiczne manetki o sporej średnicy. To połączenie zapewnia wygodną i niczym niewymuszoną pozycję za kierownicą, co pozwala jeszcze bardziej cieszyć się z każdego przebytego kilometra.

  • 125 cm³
  • RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
  • ZASILANIE SILNIKA WTRYSK PALIWA
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 110 km/h
  • MOC 7,4 kW / 10,6 KM (przy 7500 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY TAK
  • ROZRUCH ELEKTRYCZNY I NOŻNY
  • HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ BĘBNOWY MECHANICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 - 18
  • ROZMIAR OPONY TYŁ 130 / 90 - 15
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 2100 / 875 / 1165
  • MASA WŁASNA 142 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 730
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 13,5 L
  • ILOŚĆ MIEJSC 2
  • DOSTĘPNE KOLORY BRĄZOWY, CZARNY

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

14 opinii

  1. Wybacz.ale nigdy nikt już nawet z moich znajomych już nie spojrzy w stronę junaka i almotu. Który ma cie w d…pie.jak gwarancja się skończy.

  2. Jestem ciekaw czy prędkość max M12 Vintage jest naprawdę 110 skoro mocniejszy RS 125 PRO ma tylko 105 ? Interesuje mnie to ze względu na prędkości przelotowe na dalszych trasach ( bez męczenia siebie i motocykla ) , gdzie w innych modelach 90 km/h jest to maksimum a mają podobną moc 10,6 KM .

  3. Chciałbym kupić ten motorek jako pierwszy w życiu, zastanawia mnie skąd ta niska ocena opinii, ktoś wyjaśni?

  4. Naprawdę idzie 100.na prostej. Ważę 86kg. Jeździ nim moja kobitą. Zrobiła 1500km. Jak dotąd mega udany sprzęt. Na jednym baku jedzie 430km, jadącmsrednio 80km/h

  5. Mam od nowości z salonu. Udany sprzęt. Jakość Chińczyków coraz lepsza. Nakręciłem nim prawie 2000km, a kupiłem go we wrześniu :). Jest to mój pierwszy motocykl i nie żałuję wyboru. Jak na 125 całkiem fajna jazda. lecę nim do roboty po 60km w jedną stronę z prędkościami 80/90-100km’
    Motorek dobrze się czuje w tych przedziałach. powyżej 100 szkoda mi go kręcić bo to jego pole czerwone i żal mi silnika ale jak przekraczam to nie czuję by nie dawał rady.
    Szczerze polecam.

  6. Mój pierwszy motocykl. Zastanawiałem się od dłuższego czasu na co postawić, nowy chińczyk czy używany japończyk, padło na Junaka. Dodatkowym problemem w wyborze był mój wzrost – 188 cm. Niewiele motocykli 125 na rynku jest na tyle duża, bądź pozycja za kierownicą, na tyle optymalna aby osoba mojego wzrostu nie czuła się i nie wyglądała na motocyklu jak na zabawce. Uważam, że jest to bardzo dobry zakup jak na pierwszą maszynę. Jest w dobrej cenie, ma gwarancję, prędkość przelotowa 90 km/h, przy czym spokojnie można wyciągnąć 110 km/h. Świetny wygląd, przykuwający spojrzenia, i co najważniejsze, wygoda! Co do minusów, to faktycznie światła są raczej do wymiany, ponieważ nocą bardzo słabo oświetlają drogę, niektóre elementy, jak np. kierunkowskazy, są moim zdaniem wykonane “po łebkach” co chwile trzeba je delikatnie regulować, ponieważ materiał z którego są wykonane nie chce trzymać określonej pozycji (na szczęście jest to banalnie proste i wymaga 1 klucza). Podsumowując, podpisuje się pod tym motocyklem obiema rękami 🙂

  7. Szanowni.
    Jeżdżę M12stką pierwszy sezon. Po 25 latach wróciłem na dwa kółka i M12 szybko i przyjemnie wprowadziła mnie na asfalt. Sprzęt bez wątpienia bardzo udany. Nie wiem, jak się mają pozostałe modele Junaka do M12Vin, nie wiem, co waży na tak kiepskich opiniach, ale najwyraźniej dużo zepsutej krwi wprowadził Almot (serwis? obsługa? za dużo panów w garniturach po marketingu? za mało solidnych inżynierów?)
    M12Vin wypada atrakcyjnie pod względem wydajności, designu i komfortu – jak na tę klasę . Dobry sprzęt do “objeżdżenia” przez sezon, jeśli ktoś łyknie bakcyla. M12 jest zaledwie 10 cm krótsza od HD XG500/750, a kanapę w stosunku do HD ma nieco wyżej. Poza tym: hamulce tarczowe, z czego tylni kombinowany z przednim (trudno to przecenić), małe spalanie (wręcz symboliczne), fajne prowadzenie i osiągi (licznikowe 110 przy wadze 85kg kierowcy bez problemu). Trochę za lekki przód (przy 100-110 kmh) – zaczyna lekko pływać i ciut za twarda kanapa. Także reflektor mógłby być ledowy. Prędkość podróżna to bezwysiłkowe 90 kmh (licznikowe). Dźwięk wydechu jest ok, bez szału ale też nie śmieszy. M12Vin jest idealna na miasto i symboliczne wypady. Na trasy za mało ognia, trochę niebezpiecznie.
    W każdym razie… polecam wszystkim, którzy chcą dobrze zacząć. Nie widzę dla M12Vin równie stylowej konkurencji. Ale to kwestia gustu.

  8. Mam Junaka M12V już ponad rok. Służy mi głównie do dojazdów do pracy w mieście, w czym świetnie się sprawdza. Dzięki niemu przeciskam się w korkach i oszczędzam kilkanaście minut. I sporo pieniędzy, bo pali poniżej 2,5l/100.
    Czasem wybieram się pojeździć wokół komina. 2 godziny jazdy można przeżyć 🙂
    Przelotowa prędkość 80-90. Przy manetce na opór i lekko z górki max 105 km/h na liczniku.
    Po zakupie warto posprawdzać czy wszystko dobrze dokręcone. Mnie po kilkudziesięciu km odpadł lewy podnóżek z dźwignią biegów 🙂 Na szczęście przy ruszaniu, więc nic nie pogubiłem, a w zestawie narzędzi jest klucz imbusowy i szybko dokręciłem.
    Na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym mechanik wyregulował sporo rzeczy, bo fabryczne skręcenie było kiepskie.
    Poza tym jeździ 🙂
    Wygląda super, zdarza się, że ludzie na światłach lub parkingu zagadują i są zdziwieni, że to Junak i że ma tylko 125 ccm.
    Ogólnie polecam 🙂 I nie żałuję, że nie wybrałem używanego japończyka.

    1. Michał. Mam pytanie jak wygląda sprawa serwisu gwarancyjnego w Junaku m12 vintage? Ile ich trzeba wykonać, przy jakich stanach licznika, ile kosztują?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button