Aktualnie czytasz:
Czym różni się paliwo zimowe od letniego? Skoda Superb Diesel 2.0
0
 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Dziś odpowiedz na koronne pytanie: Czym różni się paliwo zimowe od letniego? Odpowiem w kilku zdaniach przy okazji wizyty na stacji Statoil i tankowaniu oleju napędowego Diesel Gold.

Dzisiaj nigdzie nie jechałem w żadną trasę, ale ASO tak czy siak oddało mi samochód prawie z rezerwą zasięg 45 km tak więc wypadałoby zatankować. Już zimowe. Ostrzeżenie dla mnie. Zawsze jest taka nutka niepewności, że nieprawidłowe paliwo zatankuję z przyzwyczajenie, ale ta  czerwona naklejka, te wykrzykniki mają mi o tym przypominać, bo podobno zatankowanie złego paliwa kosztuje 20 tysięcy złotych w przypadku tego samochodu. 52 litry. Zapytacie pewnie o co chodzi z tym paliwem zimowym, paliwem arktycznym, jeżeli chodzi o diesla. Sprawa jest dosyć prosta. Zwykły olej napędowy, nazwijmy go letni, poniżej pewnego zakresu temperatury, powiedzmy 20 stopni po prostu zamarza. Może nie do formy lodu, ale wytrąca się z niego parafina, cząsteczki parafiny I jego struktura to jest mniej więcej woda, olej, ciecz, w której rozpuszczone są drobinki zastygniętego wosku I przez to w niskiej temperaturze zatykany jest filtr paliwa. Filtra paliwa oczywiście w dzisiejszych, nowoczesnych samochodach są podgrzewane, ale podczas bardzo siarczystych mrozów okazuję się, że to nie pomaga. Zazwyczaj do tego samochodu tankuję paliwo uszlachetnione, minimalnie droższe od zwykłego diesla, ale przynajmniej z mojego założenia staram się nie oszczędzać na jakości paliwa, bo posiadając diesla z bardzo wrażliwym układem Common Rail, bardzo wrażliwymi wtryskiwaczami, no niestety nie warto tankować na podrzędnych stacjach podrzędnego paliwa, bo koszty związane z zatankowaniem czegoś paliwo-podobnego są po prostu ogromne, a udowodnienie złej jakości paliwa zatankowanego jest obecnie w Polsce bardzo trudne.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%