BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
BMW S 1000 R 2021: Oto nowy motocyklowy roadster z dynamitem!

BMW S 1000 R da艂o si臋 pozna膰 jako bezkompromisowy i kipi膮cy naked. Teraz, bazuj膮c na najnowszej wersji flagowego sporta S 1000 RR ma by膰 jeszcze lepsz膮 ods艂on膮 samego siebie. Co zatem drzemie pod sk膮pym jak bikini nadwoziem?

Jakie jest nowe BMW S 1000 R? Ju偶 sam wygl膮d zapowiada, 偶e nie mo偶e by膰 nudno, ale dopiero w po艂膮czeniu z supersportowym charakterem nap臋du powstaje obraz ca艂o艣ci. W tym wypadku okre艣lenie Dynamic Roadster, jakiego u偶ywa producent wydaje si臋 by膰 nadal niedom贸wieniem. Naszym zdaniem bardziej pasuje tu nazwa Dynamit Roadster!

165 KM przy 11.000 obr./min, w po艂膮czeniu z momentem a偶 114 Nm przy 9250, to liczby, kt贸re nawet na sucho musz膮 robi膰 wra偶enie. Je艣li po艂膮czymy to z mas膮 na poziomie 199 kg i warto艣ci膮 co najamniej 80 Nm od 3000 obrot贸w, to wynik tej uk艂adanki mo偶e by膰 tylko jeden: Dynamit i to bez opakowania!

Co prawda w por贸wnaniu do S 1000 RR nie mamy tu ponad 200 KM, ale za to moment obrotowy jest sporo wy偶szy, a u偶ytkowy zakres obrot贸w wypada znacznie bardziej optymalnie. Te 165 konik贸w po prostu karmionych jest wysokoenergetyczn膮 pasz膮. Zaczerpni臋ty z supersporta piec wa偶y a偶 o 5 kg mniej (jak oni to zrobili?), posiada specjalnie zestrojone prze艂o偶enia i mo偶e by膰 wyposa偶ony w kontrol臋 momentu hamuj膮cego silnika (MSR) - w艣r贸d opcji wyposa偶enia dodatkowego. 聽Sterowany elektronicznie uk艂ad MSR zapobiega tak偶e blokowaniu tylnego ko艂a na skutek gwa艂townego uj臋cia gazu lub redukcji biegu.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Co jeszcze czeka na nas w nowym S 1000 R? Na przyk艂ad zupe艂nie nowe, l偶ejsze zawieszenie bazuj膮ce na S 1000 RR z Flex Frame, kinematyk膮 Full Floater Pro, wahaczem oraz zoptymalizowan膮 ergonomi膮. Wiemy tak偶e, 偶e wsr贸d wypsa偶enia standardowego znajdzie si臋 teraz system ABS Pro, dynamiczna kontrola trakcji, m.in. pe艂ne o艣wietlenie LED.

Je艣li tak jak twierdzi producent, niezwykle liniowa charakterystyka momentu obrotowego da艂a jeszcze szerszy, pe艂niejszy i sprzyjaj膮cy p艂ynnej je藕dzie zakres obrot贸w, to maj膮c w pami臋ci poprzedni膮 wersje tego motocykla, ju偶 teraz 艣ci膮gamy czapki z g艂贸w. Co wa偶ne, zw艂aszcza dla os贸b lubi膮cych wyskoczy膰 w tras臋, biegi 4, 5 oraz 6 maj膮 teraz d艂u偶sze prze艂o偶enia.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

鈥濿 nowym S 1000 R starali艣my si臋 zachowa膰 zalety jego poprzednika i rozwin膮膰 potencja艂, jaki znamy z prasy i opinii klient贸w. Nasz zesp贸艂 doskonale wykorzysta艂 r贸wnie偶 zalety nowej konstrukcji鈥. Ralf M枚lleken, mened偶er projektu

Rama i聽wahacz bazuj膮 na S 1000 RR i聽s膮 teraz znacznie l偶ejsze ni偶 w聽poprzednim modelu. Jednocze艣nie w聽tzw. ramie Flex Frame silnik pe艂ni funkcj臋 no艣n膮 w聽znacznie wi臋kszym zakresie ni偶 dotychczas. Zalet膮 nowej ramy jest tak偶e bardzo w膮ska konstrukcja. Zmniejsza to znacznie szeroko艣膰 motocykla w聽obszarze kolan, oferuj膮c tym samym jeszcze bardziej zrelaksowan膮 pozycj臋 jazdy i聽jeszcze wi臋ksz膮 swobod臋 ruchu. Ergonomiczne modyfikacje umo偶liwiaj膮 teraz regulacj臋 zacisku kierownicy. Standardowo dost臋pne s膮 dwie pozycje: 0 mm oraz +10 mm do przodu. Opcjonalnie oferowane s膮 r贸wnie偶 kierownice wy偶sze o聽10 mm, kt贸re mo偶na r贸wnie偶 ustawia膰 w聽pozycji 0 mm lub +10 mm w聽kierunku jazdy.

Wahacz zosta艂 przej臋ty z聽S 1000 RR, a聽kolumna resoruj膮ca z聽kinematyk膮 Full Floater Pro znajduje聽si臋 teraz znacznie dalej od osi obrotu wahacza i聽silnika. Zapobiega to niepo偶膮danemu nagrzewaniu od silnika i聽zapewnia jeszcze stabilniejsze w艂a艣ciwo艣ci w聽r贸偶nych temperaturach i聽jeszcze bardziej sta艂e t艂umienie. W po艂膮czeniu z聽wahaczem zaczerpni臋tym z聽wy艣cig贸w daje to wi臋ksz膮 przyczepno艣膰 i聽oszcz臋dza opon臋.

Trzy tryby jazdy, uk艂ad dynamicznej kontroli trakcji (DTC) i聽ABS Pro w聽standardzie. Wyposa偶enie dodatkowe 鈥濼ryby jazdy Pro鈥 z聽ustawieniem 鈥濪ynamic Pro鈥, dynamiczna kontrola hamulc贸w (DBC), kontrola momentu hamuj膮cego silnika (MSR), 鈥濫ngine Brake鈥 i聽鈥濸ower Wheelie鈥.

Nowy S 1000 R jest standardowo wyposa偶ony w聽dynamiczn膮 kontrol臋 trakcji DTC, ABS Pro o聽zoptymalizowanym dzia艂aniu w聽przechylach oraz trzy tryby jazdy 鈥濺ain鈥, 鈥濺oad鈥 i聽鈥濪ynamic鈥. W ramach wyposa偶enia dodatkowego 鈥濼ryby jazdy Pro鈥 dost臋pny jest r贸wnie偶 w聽pe艂ni konfigurowalny tryb 鈥濪ynamic Pro鈥 ze szczeg贸lnie rozbudowanymi opcjami regulacji. 鈥濼ryby jazdy Pro鈥 w聽nowym S 1000 R oferuj膮 r贸wnie偶 funkcj臋 鈥濫ngine Brake鈥 z聽funkcj膮 kontroli momentu hamuj膮cego silnika (MSR) i聽funkcj膮 鈥濸ower Wheelie鈥. W ramach wyposa偶enia dodatkowego 鈥濼ryby jazdy Pro鈥 wspiera kierowc臋 przy nag艂ym hamowaniu r贸wnie偶 dynamiczna kontrola hamulc贸w DBC (Dynamic Brake Control).

Wielofunkcyjny zestaw wska藕nik贸w z wy艣wietlaczem TFT o przek膮tnej 6,5 cala ma zapewnia膰 wysok膮 czytelno艣膰 i maksymaln膮 r贸偶norodno艣膰 informacji.

Zestaw wska藕nik贸w nowego S 1000 R r贸wnie偶 zosta艂 przej臋ty z聽S 1000 RR. Opr贸cz szerszego zakresu funkcji i聽informacji szczeg贸lny nacisk po艂o偶ono na najlepsz膮 czytelno艣膰. Dzi臋ki du偶ym wymiarom wy艣wietlacz jest 艂atwo czytelny i聽optymalnie wy艣wietla wszystkie informacje 鈥 nawet w聽trudnych warunkach o艣wietlenia. Oferuje indywidualne wskazania do r贸偶nych zastosowa艅. Na przyk艂ad ekran Pure Ride dostarcza wszystkich informacji niezb臋dnych do zwyk艂ej jazdy na drodze, a聽ekran Core wy艣wietla wskazania pochyle艅, hamowania i聽kontroli trakcji. W wyposa偶eniu standardowym jest modu艂 Bluetooth do po艂膮czenia smartfona dla wygodnej nawigacji aplikacj膮. Obs艂uga wy艣wietlacza TFT odbywa聽si臋 z聽kierownicy za pomoc膮 multikontrolera. W po艂膮czeniu z聽opcjonalnym pakietem M dost臋pny jest trzeci ekran Core ze wskazaniem paskowym i聽laptimerem.

Nowa, jeszcze bardziej dynamiczna stylistyka w聽atrakcyjnym kolorze podstawowym i聽dw贸ch ekskluzywnych wariantach.

R贸wnie偶 w najnowszej edycji S 1000 R wyra藕nie nawi膮zuje wygl膮dem do swojego supersportowego odpowiednika, S 1000 RR, ale jego charakter ma by膰 jeszcze bardziej wyrazisty. Wyra藕niejsza, bardziej dynamiczna sylwetka sprawia, 偶e S 1000 R prezentuje si臋 po prostu dziko. Sportowy i dynamiczny charakter nowego S 1000 R wida膰 r贸wnie偶 w koncepcji kolorystycznej. Opr贸cz podstawowego koloru niemetalizowanego Racing Red opcjonalnie oferowany jest wariant Style Sport oraz pakiet M z dodatkowymi elementami wyposa偶enia.

Najwa偶niejsze cechy nowego BMW S 1000 R:

  • O 5 kg l偶ejszy, nowo opracowany czterocylindrowy silnik rz臋dowy oparty na S 1000 RR z innymi prze艂o偶eniami bieg贸w 4-6.
  • Redukcja masy o 6,5 kg do 199 kg masy w艂asnej i 202 kg z pakietem komfortu i dynamiki. Pakiet M dodatkowo obni偶a mas臋 pojazdu o 4,8 kg (2 kg z kutymi obr臋czami k贸艂, 3,7 kg z karbonowymi obr臋czami k贸艂).
  • Solidna moc i聽moment obrotowy: 121 kW (165 KM) przy 11聽000聽obr/min i聽114聽Nm przy 9250聽obr/min.
  • Co najmniej 90聽Nm momentu obrotowego w聽zakresie od 5500 do 12聽000聽obr/min. Ponad 80聽Nm ju偶 od 3000聽obr/min.
  • Liniowa charakterystyka momentu obrotowego: jeszcze lepsze w艂a艣ciwo艣ci jezdne w聽ca艂ym zakresie obrot贸w.
  • Odpowiednio dopasowane zawieszenie z聽ram膮 鈥濬lex Frame鈥 z聽wi臋ksz膮 rol膮 silnika jako elementu no艣nego.
  • Znacznie lepsza ergonomia dzi臋ki mniejszej szeroko艣ci w聽obszarze kolan za spraw膮 鈥濬lex Frame鈥.
  • Wahacz z聽kinematyk膮 Full Floater Pro i聽now膮 kolumn膮 resoruj膮c膮 zapewniaj膮cy jeszcze precyzyjniejsz膮 reakcj臋 i聽zoptymalizowane prowadzenie tylnego ko艂a.
  • Nowy, l偶ejszy uk艂ad wydechowy zgodny z聽EU5.
  • Nowa 6-kierunkowa skrzynka czujnikowa do precyzyjnego okre艣lania pochyle艅 i聽funkcji Anti Wheelie.
  • ABS Pro w聽wyposa偶eniu standardowym zapewniaj膮cy jeszcze wi臋ksze bezpiecze艅stwo podczas hamowania, nawet w聽pochylonej pozycji. Tryb hamowania podczas deszczu z聽p艂askim przyrostem ci艣nienia hamowania. ABS Pro w聽wyposa偶eniu standardowym zapewniaj膮cy jeszcze bezpieczniejsze hamowanie na zakr臋tach.
  • Sprawdzona w聽World Superbike Championship Series dynamiczna kontrola trakcji (DTC) w聽wyposa偶eniu standardowym zapewniaj膮ca jeszcze wi臋ksz膮 stabilno艣膰 podczas przyspieszania.
  • Trzy tryby jazdy 鈥濺ain鈥, 鈥濺oad鈥 i聽鈥濪ynamic鈥 w聽wyposa偶eniu standardowym.
  • Funkcja DTC Wheelie w聽wyposa偶eniu standardowym.
  • Tryby jazdy Pro z聽dodatkowym ustawieniem 鈥濪ynamic Pro鈥 z聽regulowan膮 kontrol膮 Wheelie, kontrola momentu hamuj膮cego silnika (MSR), a聽tak偶e Launch Control, Pitlane Limiter i聽kontrola ruszania pod g贸r臋 Pro jako fabryczne wyposa偶enie dodatkowe.
  • Kontrola ruszania pod g贸r臋 w聽wyposa偶eniu standardowym.
  • Asystent zmiany bieg贸w Pro, zapewniaj膮cy p艂ynne prze艂膮czanie bieg贸w bez sprz臋g艂a jako fabryczne wyposa偶enie dodatkowe.
  • Nowy zestaw wska藕nik贸w z聽doskonale czytelnym wy艣wietlaczem TFT o聽przek膮tnej 6,5 cala, w聽tym dodatkowe ekrany sportowe, nawigacja strza艂kami i聽funkcje 艂膮czno艣ci.
  • Nowy reflektor diodowy i聽o艣wietlenie diodowe w聽wyposa偶eniu standardowym.
  • Adaptacyjne 艣wiat艂o zakr臋towe i聽艣wiat艂o dzienne w聽reflektorze Headlight Pro jako fabryczne wyposa偶enie dodatkowe.
  • Ca艂kowicie przeprojektowane elementy karoserii w聽jeszcze bardziej dynamicznej stylistyce.
  • Na pocz膮tku sprzeda偶y atrakcyjny kolor podstawowy i聽dwa warianty stylistyczne.
  • Szersza oferta oryginalnych akcesori贸w BMW Motorrad i聽wyposa偶enia dodatkowego, w聽tym pakiet M, pakiet karbonowy i聽pakiet frezowanych cz臋艣ci jako fabryczne wyposa偶enie dodatkowe.
Szczeg贸艂y
Cena

63.000 z艂

Dane techniczne

Silnik
Konstrukcja Ch艂odzony olejem/wod膮, czterocylindrowy rz臋dowy silnik czterosuwowy, cztery zawory na cylinder
艢rednica cylindra x skok t艂oka 80 mm x 49,7 mm
Pojemno艣膰 skokowa 999 cm3
Moc znamionowa 121 kW (165 KM) przy 11 000 obr./min
Maks. moment obrotowy 114 Nm przy 9250 obr./min
Wsp贸艂czynnik kompresji 12,5 : 1
Wzbogacenie paliwa Elektroniczny uk艂ad wtryskowy kolektora dolotowego / cyfrowe zarz膮dzanie silnikiem: BMS-O z elektroniczn膮 manetk膮
Oczyszczanie spalin Regulowany katalizator 3-dro偶ny
Parametry jazdy / zu偶ycie paliwa
Pr臋dko艣膰 maksymalna Powy偶ej 200 km/h
Zu偶ycie na 100 km wed艂ug WMTC 6,2 l
Emisja CO2 wg WMTC 144 g/km
Rodzaj paliwa Super Plus bezo艂owiowa (maks. 5% etanolu, E5) / RON 98 / 93 AKI
Instalacja elektryczna
Alternator Alternator z magnesami trwa艂ymi 450 W (moc nominalna)
Akumulator 12 V / 8 Ah, bezobs艂ugowy
Przeniesienie nap臋du
Sprz臋g艂o Sprz臋g艂o wielop艂ytkowe w k膮pieli olejowej (Anti-Hopping) z funkcj膮 samowzmacniania
Skrzynia bieg贸w Sze艣ciobiegowa skrzynka przek艂adniowa k艂owa, zintegrowana w korpusie silnika
Nap臋d wt贸rny 艁a艅cuch 525, 17/45
Kontrola trakcji DTC
Zawieszenie/hamulce
Rama Rama z po艂膮czeniem aluminiowym, silnik wsp贸艂no艣ny
Prowadnica ko艂a przedniego / elementy spr臋偶ynowe Widelec teleskopowy upside-down o 艣rednicy 45 mm, ze wst臋pnym napr臋偶eniem spr臋偶yny i z regulowanym odbiciem i 艣ciskaniem
Prowadnica ko艂a tylnego / elementy spr臋偶ynowe Aluminiowe podci膮gowe rami臋 wahad艂owe, Full Floater Pro, centralny amortyzator teleskopowy, regulowane t艂umienie odbicia i 艣ciskania, regulowane napr臋偶enie spr臋偶yny
Skok spr臋偶yny prz贸d/ty艂 120 mm / 117 mm
Rozstaw osi 1450 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 96 mm
K膮t g艂owicy skr臋tnej 65,8掳
Ko艂a Odlew aluminiowy
Rozmiar obr臋czy, prz贸d 3,50 x 17"
Rim, Rozmiar obr臋czy, ty艂 6,00 x 17"
Opona, prz贸d 120/70 ZR 17
Opona, ty艂 (z obr臋czami M) 190/55 ZR 17 (200/55 ZR 17)
Hamulec przedni Podw贸jny hamulec tarczowy o 艣rednicy 320 mm, czterot艂oczkowy zacisk sta艂y
Hamulec tylny Pojedynczy hamulec tarczowy o 艣rednicy 220 mm, jednot艂oczkowy zacisk 艣lizgowy
ABS BMW Motorrad Integral ABS, cz臋艣ciowo zintegrowany
Wymiary/masy
Wysoko艣膰 siedziska 830 mm (opcja wyposa偶enia siedzenie kierowcy niskie: 810 mm, opcja wyposa偶enia siedzenie kierowcy wysokie: 850 mm)
D艂ugo艣膰 艂uku krokowego seryjna 1835 mm (opcja wyposa偶enia siedzenie kierowcy niskie: 1815 mm, opcja wyposa偶enia siedzenie kierowcy wysokie: 1858 mm)
Pojemno艣膰 u偶ytkowa zbiornika 16,5 l
w tym rezerwa ok. 4 l
D艂ugo艣膰 2090 mm
Wysoko艣膰 (bez lusterka) 1115 mm
Szeroko艣膰 812 mm
Masa w艂asna pojazdu przygotowanego do jazdy, z pe艂nym bakiem 199 kg (z pakietem M i obr臋czami karbonowymi M: 194 kg) 1)
Dopuszczalna masa ca艂kowita 407 kg
Obci膮偶enie dopuszczalne (w wersji seryjnej) 208 kg
1) Zgodnie z rozporz膮dzeniem (UE) 168/2013 z mas膮 p艂yn贸w, standardowym wyposa偶eniem oraz paliwem zatankowanym do co najmniej 90% pojemno艣ci u偶ytkowej zbiornika.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub