BMW S 1000 R: Dane techniczne, cena i opinie

BMW S 1000 R z dynamicznym silnikiem o pojemności 999 cm3 i mocy 165 KM. Maszynę S 1000 R jesteśmy w stanie bezproblemowo rozpędzić do prędkości przekraczających 200 km/h. Podobnie jak jego młodsi bracia, zamontowano w nim elektroniczny wtrysk, który powoduje obniżenie spalania, jednak przy takiej cenie, jest to raczej oczywisty standard, który nikogo nie dziwi.

Jednak oprócz samego wyglądu i jednostki napędowej, o której wspomnieliśmy powyżej, na wyróżnienie zasługuje wyposażenie standardowe BMW S 1000 R, a są nim dostępne dwa tryby jazdy: Rain oraz Road, układy ABS i ASC działające bez zarzutów, czy system DTC, który wspomaga ruszanie.

  • Silnik
  • Rodzaj Chłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
  • Średnica cylindra/skok tłoka 80 mm x 49.7 mm
  • Pojemność 999 cm3
  • Moc znamionowa 121 kW (165 KM) przy 11,000 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy 114 Nm przy 9,250 obr/min.
  • Stopień sprężania 12,0 : 1
  • Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk do rury ssącej
  • Kontrola emisji spalin kontrola emisji zgodna z normą EU-4, tytanowy tłumik typu Slip-On
  • Osiągi/Zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 6,7 l/100 km
  • Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator 406 W
  • Akumulator Typ 12 V/9 Ah, bezobsługowy
  • Przeniesienie napędu
  • Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
  • Skrzynia biegów Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
  • Napęd Łańcuch 17/45
  • Zawieszenie/Hamulce
  • Rama Rama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
  • Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
  • Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia
  • Skok zawieszenia przód/tył 120 mm / 120 mm
  • Rozstaw kół 1439 mm
  • Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 98,5 mm
  • Kąt nachylenia główki ramy 65,2°
  • Koła Odlew aluminiowy
  • Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17''
  • Rozmiar obręczy, tył 6.00 x 17''
  • Opony, przód 120/70 ZR 17
  • Opony, tył 190/55 ZR 17
  • Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, grubość 5 mm, stałe zaciski czterotłoczkowe
  • Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 200 mm, grubość 5 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy
  • ABS BMW Motorrad Race ABS (częściowo zintegrowany), odłączalny
  • Wymiary/masy
  • Długość 2057 mm
  • Szerokość (z lusterkami) 845 mm
  • Wysokość (bez lusterek) 1228 mm
  • Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 814 mm
  • Długość łuku krokowego na pusto 1805 mm
  • Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 205 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita 407 kg
  • Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 202 kg
  • Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 17.5 l

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button