BMW S 1000 R z dynamicznym silnikiem o pojemności 999 cm3 i mocy 165 KM. Maszynę S 1000 R jesteśmy w stanie bezproblemowo rozpędzić do prędkości przekraczających 200 km/h. Podobnie jak jego młodsi bracia, zamontowano w nim elektroniczny wtrysk, który powoduje obniżenie spalania, jednak przy takiej cenie, jest to raczej oczywisty standard, który nikogo nie dziwi.
Jednak oprócz samego wyglądu i jednostki napędowej, o której wspomnieliśmy powyżej, na wyróżnienie zasługuje wyposażenie standardowe BMW S 1000 R, a są nim dostępne dwa tryby jazdy: Rain oraz Road, układy ABS i ASC działające bez zarzutów, czy system DTC, który wspomaga ruszanie.
- Silnik
- Rodzaj Chłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
- Średnica cylindra/skok tłoka 80 mm x 49.7 mm
- Pojemność 999 cm3
- Moc znamionowa 121 kW (165 KM) przy 11,000 obr/min.
- Maks. moment obrotowy 114 Nm przy 9,250 obr/min.
- Stopień sprężania 12,0 : 1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk do rury ssącej
- Kontrola emisji spalin kontrola emisji zgodna z normą EU-4, tytanowy tłumik typu Slip-On
- Osiągi/Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
- Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 6,7 l/100 km
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
- Instalacja elektryczna
- Alternator 406 W
- Akumulator Typ 12 V/9 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
- Skrzynia biegów Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
- Napęd Łańcuch 17/45
- Zawieszenie/Hamulce
- Rama Rama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia
- Skok zawieszenia przód/tył 120 mm / 120 mm
- Rozstaw kół 1439 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 98,5 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 65,2°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17''
- Rozmiar obręczy, tył 6.00 x 17''
- Opony, przód 120/70 ZR 17
- Opony, tył 190/55 ZR 17
- Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, grubość 5 mm, stałe zaciski czterotłoczkowe
- Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 200 mm, grubość 5 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy
- ABS BMW Motorrad Race ABS (częściowo zintegrowany), odłączalny
- Wymiary/masy
- Długość 2057 mm
- Szerokość (z lusterkami) 845 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1228 mm
- Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 814 mm
- Długość łuku krokowego na pusto 1805 mm
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 205 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 407 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 202 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 17.5 l