Motocykl z rodziny sportowych mieszczuchów o jeszcze większej pojemności silnika oraz dostępnej mocy. Model, którego pochwalić możemy za zastosowane w nim innowacyjne technologie oraz jakość wykonania. Projektanci BMW przyłożyli szczególną uwagę F 800 R tworząc oryginalny design, jak i dodatkowe elementy wzbogacające jego wygląd.
W kokpicie zmianie uległy wskaźniki i jeszcze bardziej wyraźny wielofunkcyjny wyświetlacz, który dostarcza kierowcy jeszcze większą ilość ważnych informacji. Warto również zwrócić uwagę na zamontowany nowy, masywny tłumik, który wydobywa z siebie piękny wydźwięk oraz spełnia normę EU-4.
- Silnik
- Typ Chłodzony cieczą 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową
- Średnica cylindra/skok tłoka 82 mm x 75.6 mm
- Pojemność 798 cm3
- Moc znamionowa 66 kW (90 KM) przy 8.000 obr/min (możliwe ograniczenie mocy do 35 kW (48 KM) przy 6,750 obr/min)
- Maks. moment obrotowy 86 Nm przy 5.800 obr/min (ograniczenie osiągów: 69 Nm przy 3,500 obr/min)
- Stopień sprężania 12.0 : 1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk
- Kontrola emisji spalin 3-drożny katalizator o obiegu zamkniętym, spełnia normę emisji EU-4
- Osiągi / Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
- Zużycie paliwa przy stałej prędkości 100km 4,3 l/100 km
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super o minimalnej liczbie oktanowej 95
- Instalacja elektryczna
- Alternator alternator trójfazowy 400 W
- Akumulator 12 V / 12 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie
- Skrzynia biegów 6-stopniowa z kołami zębatymi o stałym zazębieniu zintegrowana ze skrzynią korbową
- Napęd Zamknięty łańcuch O-ring z amortyzatorem wstrząsów w piaście tylnego koła
- Zawieszenie / Hamulce
- Rama Rama mostkowa, odlew aluminiowy
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec teleskopowy typu upside-down
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, centralna kolumna amortyzująca, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia odbicia
- Skok zawieszenia przód/tył 125 mm / 125 mm
- Rozstaw kół 1,520 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 91 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 64°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17″
- Rozmiar obręczy, tył 5.50 x 17″
- Opony, przód 120/70 ZR 17
- Opony, tył 180/55 ZR 17
- Hamulce, przód Jedna tarcza z pływającym, jednotłoczkowym zaciskiem; średnica tarczy 265 mm
- ABS BMW Motorrad ABS
- Wymiary / masy
- Długość 2145 mm
- Szerokość (z lusterkami) 860 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1235 mm
- Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 790 mm (Opcjonalne niskie siedzenie: 770 mm (Opcjonalne wysokie siedzenie: 820 mm)
- Długość łuku krokowego na pusto 1 780 mm (Opcjonalne niskie siedzenie: 1 740 mm (Opcjonalne wysokie siedzenie: 1 835 mm)
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa ) 203 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 405 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 202 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 15 l