Aktualnie czytasz:
Zwiększone uprawnienia na prawo jazdy kategorii B 2018. Minister Infrastruktury odrzuca pomysł
11

Poszerzone uprawnienia dla kierowców posiadających prawo jazdy kategorii B, zakładające możliwość poruszania się pojazdami do 7,5 tony po 5 latach posiadania uprawnień, funkcjonują w niektórych krajach Europy. Takie rozwiązanie miałoby przenieść część transportu z przeciążonych busów na większe auta dostawcze. Minister Infrastruktury odrzucił możliwość pracy nad takim projektem.

Minister Infrastruktury odrzucił interpelację złożoną przez posła Pawła Szramkę, zakładającą poszerzenie uprawnień kierowców posiadających prawo jazdy kategorii B.

Żaden z powyższych aktów prawnych nie pozwala Państwu członkowskiemu na wprowadzenie na swoim terytorium odstępstwa polegającego na zezwoleniu kierowcom posiadającym prawo jazdy kategorii B na kierowanie pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t. Mając na względzie powyższe uprzejmie informuję, że Minister Infrastruktury nie zamierza prowadzić prac nad zmiana przepisów w proponowanym przez Posła zakresie – komentował minister, co możemy przeczytać w obszernej publikacji p. Jolanty Michasiewicz z portalu prawodrogowe.pl.

Założenie posła miałyby pozwolić kierowcom posiadającym prawo jazdy kategorii B poruszać się pojazdami do 7,5 tony, pod warunkiem posiadania dokumentu od minimum 5 lat. Dzięki temu, według posła, uregulowała by się nieco sytuacja, w której obecnie nie ma kategorii pośredniej pomiędzy busami (do 3,5 tony), a ciężkimi autami ciężarowymi. Oznaczałoby to ożywienie rynku pojazdów do 7,5 tony i większe z wpływy z viaTOLL (które od listopada 2018 roku będzie pod zarządem GITD).

 
Czytaj
REKLAMA

Bajaj Pulsar 125: Witamy w Polsce!

Modele Pulsar NS 125, Pulsar NS 200 i Pulsar RS 200 rozszerzają portfolio modelowe marki Bajaj w Polsce. Sprzedażowe hity testowane są na jednym z bardziej wymagających rynków na świecie – w Indiach. 12 KM, 11 Nm i gwarancja niezawodności oraz radości z jazdy na każdym kilometrze.

ZOBACZ TAKŻE: Koniec viaTOLL? Opłaty za drogi od listopada 2018 będzie pobierał GITD

Nie da się ukryć, że argumenty posła są sensowne i część, np. małych przedsiębiorców, chętnie przesiadłaby się na pojazd do 7,5 tony, po warunkiem braku konieczności zdobywania uprawnień kategorii C.

Pomysł, póki co, został jednak odrzucony.

Źródło: prawodrogowe.pl

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
14%
Interesujące
49%
heh...
2%
Że co?
6%
Grrrr!
0%
Smutne
21%
11 Komentarze
  • hej
    13 grudnia 2017 at 10:50

    Lepiej wycofali by B+E tak żeby można było dwuosiówkę lub lawete za busem zapiąć na kat B

    • Ddas
      14 grudnia 2017 at 06:49

      To było by najgłupsze co by zrobili. Połowa nie ma pojęcia o jeździe z przyczepą a teraz mogli by jeździć z takimi ciężkimi. To dopiero będzie wypadków

  • Maciek
    13 grudnia 2017 at 12:06

    To byłby całkiem niezły pomysł, np. w przypadku dużych kamperów, gdzie bardzo cieżko zmieścić się w DMC 3,5t… Niechby nawet był egzamin, jak na B96, ale to by ułatwiło życie…

    • Ddas
      14 grudnia 2017 at 06:53

      W sumie na B pozwalają coraz więcej. Więc może wogole znieśmy resztę kategorii. Wtedy będzie wesoło. Przecież już można jeździć motocyklem do 125. Chociaż połowa nie ma pojęcia o jeździe takim sprzętem

  • Gosc
    13 grudnia 2017 at 19:50

    Jak nie ma posredniej kategori pomiedzy 3.5T a 7.5t jest kategoria C1

  • Pietrek
    13 grudnia 2017 at 21:43

    Nie ma kategorii posredniej pomiedzy busami do 3,5t (kat. B) a ciezkimi ciezarowkami (kat. C)? To ciekawe po co wedlug Pana posla jest kat. C1, ktora uprawnia do kierowania pojazdem o dmc do 7,5 tony z wyjatkiem autobusu.

  • Ja
    13 grudnia 2017 at 21:43

    Super pomysl gratuluje niech walczy minister o taki przepis napedzi sprzedaz nowych samochodow ktore byly by przystosowane do takiej masy a nie stare trupy przeladowuja i stwazaja zagrozenie na drogach bus do 7,5 tony to nie ciezarowy samochod co ciagnie 40ton masy calkowitej i po co kat c po co busy produkuja 3,5 tony skoro bus z zabudowa wazy 3.2.tony i co 300kg mozna wiezc bezzens producent gwarantuje ze 7.5 tony calosc wytrzyma jestem za tym zeby bylo latwiej i b kat wystarczy ewentualnie szkolenie jakies

  • Piotr
    13 grudnia 2017 at 22:17

    Jest kategoria pośrednia między B a C, na pojazdy ciężarowe do 7,5 tony, to C1, oraz C1 + E. Minimalny wiek kandydata na C1 to 18 lat, na C od 21.

  • Mario
    14 grudnia 2017 at 00:21

    W Polsce władzę ( też w rządzie ) trzymają poustawiani chazarscy żydzi, dlatego jest coraz gorzej, a co gorsza z roku na rok zakładają kolejne łańcuchy na gojów w prawie jazdy. Nauczyli się tylko cyckać kasę sukinsyni.

  • Robert
    14 grudnia 2017 at 08:48

    Ale pomysl.moje prawojazdy kosztowalo 8tys a tu nagle ktos bedzie wykonywal moja prace po po kursie za 1,8zl no i zaraz tlok na drogach lokalnych omijanie via tol i mnostwo wypadkow szalenstwo gratuluje glupty pana posla

  • olo
    24 czerwca 2018 at 17:47

    Witam a jakie uprawnienia zestawu samochód +przyczepa inna niż lekka Dmc zestawu do 3,5 tony Dmc auta 2070+przyczepa Dmc 1300?