Aktualnie czytasz:
Wiosna? Myjnia? Uważaj na lakier na swojego jednośladu
7

Choć nie tylko lakier. Wszystkie płaskie powierzchnie skutera, w tym i klosze lamp są zagrożone przez zaniedbania właścicieli myjni ręcznych i ciśnieniowych. Często może dość do uszkodzenia naszego skutera również poprzez wady konstrukcyjne sprzętu myjącego.

Przez ostatnie dni wraz ze wzrostem temperatury zwiększają się kolejki na myjniach samoobsługowych i ręcznych. Są to zarówno małe lokalne jednostki, jak i sieci. W obu przypadkach trzeba uważać. Jak napisał Artur z Warszawy na redakcja@skuterowo.com, często szczotki na „ciśnieniówkach” są w tak złym stanie, że powodują uszkodzenia lakieru i głębokie rysy na mytych powierzchniach. Stałem się ofiarą uszkodzonego sprzętu i na moim skuterze widoczne są rysy na całym jednośladzie. Zarysowane są wszystkie plastikowe elementy, zwłaszcza przedni klosz reflektora. Niestety zorientowałem się zbyt późno przez co dochodzenie o ew. odszkodowanie będzie bardzo trudne. Żałuję tej wizyty, żałuję swojej rocznej Yamahy Aerox, wygląda dramatycznie, ostrzeżcie innych.

Niestety redakcja Skuterowo.com nie otrzymała zdjęć wspomnianego pojazdu, jednak rozmiar szkód faktycznie może być ogromny. To wynik zaniechań jakich dopuszczają się właściciele myjni. Szczotki myjące, stanowiące uzupełnienie mycia lancą ciśnieniową to bardzo ważny element wyposażenia, bowiem jako jedyny bezpośrednio styka się z mytym pojazdem. Nie konserwowany, sukcesywnie wymieniany stanowi zagrożenia. Wypadające włosie powoduje, że z lakierem w sposób bezpośredni styka się twardy plastik. To właśnie on może być odpowiedzialny za uszkodzenia powierzchni. Inną przyczyną może być wada konstrukcyjna. Jeśli podczas trwania programu mycia do wnętrza szczotki dochodzi za mała ilość wody lub piany może się okazać, że de facto miejscami skuter jest myty niemal „na sucho”.

Jak uniknąć przykrych niespodzianek? Sprawdzać stan sprzętu przed wrzuceniem pierwszej monety i wybraniem programu mycia samoobsługową szczotką. Sprawdźmy ręką czy włosie nie jest zabrudzone. Często po poprzedniku może pozostać błoto i piach, co jest śmiercią dla lakierowanych powierzchni skutera. Dodatkowo warto zweryfikować czy nie znajdują się ostre krawędzie w plastikowym korpusie, powstałe w wyniku nieudolnych napraw lub uszkodzeń. Każdorazowo warto przed użyciem opłukać szczotkę za pomocą lancy ciśnieniowej. No i w końcu zadbajmy o to, aby skuter był dobrze namoczony i zostały wypłukane wszelkie większe grudki błota i piachu. To zagwarantuje nam bezpieczne mycie bez przykrych niespodzianek. Ponadto warto wybierać się na myjnię podczas dnia i w miarę możliwości w słoneczne dni. Wszelkie uszkodzenia będą wówczas widoczne po chwili, nim jeszcze odjedziemy.

Umyliśmy nasze dwa kółka i dostrzegamy uszkodzenia nie będące wynikiem naszych zaniedbań? Dzwońmy po policję. Bez ich notatki trudne będzie dochodzenie odszkodowania.

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Przemysław Borkowski
Przemysław Borkowski
10 od lat po Warszawie na dwóch kołkach. Piórem od lat po kartce. Przemysław Borkowski jest absolwentem dziennikarstwa na UW. Od najmłodszych lat pasjonuje się motoryzacją, zwłaszcza jednośladami. W swojej pracy łączy umiejętności zdobyte przez lata doświadczenia w prasie wraz ze swoją pasją. | Redakcja | Google+
7 Komentarze