Wzbogacona wersja klasycznego modelu Explorera. Co uległo zmianie pomiędzy tymi dwoma stylistycznie zbliżonymi do siebie motocyklami? Oprócz ceny, która wzrosła o prawie 7 tysięcy złotych, Explorer XRx LOW został celowo obniżony, co pozwala na komfortową jazdę osobom o mniejszym wzroście, zainstalowano tu gniazdo zasilania o mocy 12 V, które pozwoli nam naładować telefon, czy podpiąć GPS.
W nowym tygrysie spotkamy się również z dodatkowymi opcjami w postaci tempomatu, osłony rąk, podgrzewanymi manetkami, czy możliwością zmiany trybu jazdy na off-road (terenowy). Nowocześnie wyglądający Explorer XRx LOW dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych. Biały oraz czarny.
- SILNIK
- Rodzaj: chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, 3-cylindrowy
- Pojemność: 1215 ccm
- Średnica cylindra/Skok tłoka: 85 mm / 71.4 mm
- Maksymalna moc: 139 KM (102 kW) / 9300 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 123 Nm / 6200 obr./min
- Układ zasilania: wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa, system ride-by-wire
- Układ wydechowy: w systemie 3 w 1 z jednostronnym tłumikiem końcowym wykonany ze stali nierdzewnej
- Układ napędowy: wał kardana
- Sprzęgło: wielotarczowe, hydraulicznie wspomagane
- Skrzynia biegów: 6-biegowa
- PODWOZIE
- Rama: rama stalowa, rurowa, kratownicowa
- Wahacz: jednostronny, z odlewanego aluminium z wałem kardana
- Przednie koło: odlewane felgi z aluminium 10-szprychowe 19 x 3.0 cala
- Tylne koło: odlewane felgi z aluminium 10-szprychowe 17 x 4.5 cala
- Przednia opona: 120/70 R19
- Tylna opona: 170/60 R17
- Przednie zawieszenie: upside down 48 mm WP, elektronicznie regulowane tłumienie odbicia i kompresji, skok 190 mm (168 mm dla wersji LOW)
- Tylne zawieszenie: monoshock WP, elektronicznie regulowane tłumienie odbicia i kompresji, automatyczna regulacja wstępnego napięcia sprężyny, skok 158 mm
- Przednie hamulce: podwójne pływające tarcze 305 mm, 4-tłoczkowe, promieniowo montowane zaciski Brembo, programowalny ABS
- Tylne hamulce: pojedyncza tarcza 282 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, programowalny ABS
- WYMIARY I MASA
- Szerokość kierownicy: 830 mm (930 mm z osłonami rąk)
- Wysokość bez lusterek: 1400 mm (1470 mm przy wyższym ustawieniu szyby)
- Wysokość siedzenia: 837 - 857 mm (785-805 mm w wersji LOW)
- Rozstaw osi: 1520 mm
- Kąt pochylenia główki ramy: 23.1˚
- Ścieżka: 99.2 mm
- Masa bez płynów: 244 kg
- Pojemność zbiornika paliwa: 20 litrów