Nowy Zipp Vapor 50 za chwilę w salonach

Nowy skuter Zipp dostał nowy design. Design, który ma być odzwierciedleniem nowych trendów na rynku. Ostre krawędzie, pełne dynamiki linie i diodowe oświetlenie to nowy język faceliftingu firmy Zipp.

Nowy Vapor dostał ciekawszą twarz
Nowy Vapor dostał ciekawszą twarz

O wizerunku skutera w największym stopniu decyduje stylizacja przodu pojazdu – jego “twarz”. W nowym Vaporze pojawiają się dwa ostre w formie reflektory wbudowane w obudowę kierownicy – nawiązujące do stylistyki motocykli streetfighter i niespotykane w konkurencyjnych rollerach tej klasy, które obecnie można spotkać w polskich salonach. Tak zaprojektowany face uzupełniony jest o dynamicznie wyprofilowane – dwie łukowate lampy wykonane w technologii led wkomponowane w przednia owiewkę, mieszczące światła pozycyjne i kierunkowskazy. Nowe reflektory są bardziej skuteczne podczas jazdy po zmroku i robią spore wrażenie na obserwatorach.
Taki sam charakter utrzymany jest z tyłu nowego Vapora 2011 – ostre, klarowne krawędzie nakreślają linię tylnej owiewki. Optyczny zabieg polegający na podziale formy na kolor i czerń powoduje, że tył jest lżejszy, nawiązujący formą do lekkich stylizacji sportowychskuterów . W tak narysowaną tylną część skutera wkomponowane są dwie diodowe lampy tylne w kształcie bumerangów. Optycznie skomponowane z błotnikiem i bagażnikiem zamykają wizualnie tył rollera. Forma tych lamp to kolejny miły detal całej stylizacji – unikalny w tej klasie skuterów układ, bardziej kojarzący się z projektami Audi czy BMW. I tu również dodatkowy walor estetyczny zobaczymy w nocy – ten tył z pewnością wyróżni nas z tłumu!
Poza estetyką projektanci nie zapomnieli też o funkcjonalności. I tak, w stosunkowo małym skuterze udało się wygospodarować miejsce na integralny kask, a także obszerny schowek pod kierownicą, który bez problemu pomieści nawet dwie półtoralitrowe butelki wody, a i dodatkowo zmieści się jeszcze kilka drobiazgów. Kierujący ma do dyspozycji obszerną podłogę na nogi, pasażer odpowiednio wyprofilowane podnóżki.
Podsumowując, nowy Vapor to również nowa jakość w stylistyce skuterów klasy “budżetowej” gdzie za konkurencyjną cenę udało się stworzyć atrakcyjny pojazd, wyglądający na co najmniej klasę droższy.

Dużą zaletą nowego Vapora jest zastosowanie sprawdzonej, czterosuwowej jednostki napędowej pochodzącej od poprzedniej wersji Vapora, która była wielokrotnie badana pod kątem obróbki wykonania poszczególnych podzespołów silnika, luzów montażowych, wytrzymałości materiałów, testów drogowych oraz testów na hamowni. Kolejną zaletą tego pojazdu jest ekonomia (zużycie paliwa), dzięki przeprowadzonym badaniom silnika, a dokładnie układu zasilania gdzie sprawdzono przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej w niskich temperaturach. Dzięki temu uzyskaliśmy pełne dane, które pozwoliły  przy okazji dopasować odpowiedni gaźnik, automatyczne ssanie,  dolot powietrza, filtr powietrza którego charakterystyki odpowiada warunkom klimatycznym w Polsce. Dzięki tym zmianom udało się zmniejszyć zużycie paliwa.

Kolejnym ważnym zadaniem jakim postawili sobie konstruktorzy była ergonomia nowego Vapora, czyli wysokość siedziska, odległość siedziska od kierownicy, rozstaw osi, kąt główki ramy  oraz prawidłowo dobrany środek ciężkości,  dzięki temu  jazda tym skuterem pozwala na komfortowe oraz bezpieczne użytkowanie przez młodych użytkowników jednośladów.

Wkrótce pokażemy Wam nowego Vapora z bliska jako pierwsi. Śledźcie uważnie Skuterowo.com.

Fot.: Zipp

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button