Test Zipp Toxic 50 2T: 2 Koła za 3 Koła

Zipp Toxic 50 to doskonale znana konstrukcja. Bliźniacze widzieliście już biliony razy i wiecie o nich niemal wszystko. Ten sam silnik, ta sama rama, tylny klosz, rozstaw kół, właściwości jezdne... Ach. Można wymieniać tak niemal bez końca.

Jednak ważne w tym przypadku pozostają dosyć istotne detale, jakich nie znajdziecie w podobnych konstrukcjach, które widzieliście w hipermarkecie za kilka stówek mniej. Po pierwsze w oczy rzuca się malowanie. Dużo ciekawsze niż w skuterach za mniej niż dwa klocki. Toxic dostępny jest w kolorach: pomarańczowo-czarny i czerwono-srebrny. Ten pierwszy dużo lepszy naszym zdaniem.

Ten mały miejski skuter, albo ręcz skuterek to też fajnie wyglądające i nie szpecące zegary. Szału i polotu nie ma, ale w porównaniu z tańszymi bliźniakami jest naprawdę nieźle. Zipp Toxic ma też hamulec tarczowy z przodu. Na tyle klasyka - bęben, który od biedy jako tako hamuje. Ciekawym dodatkiem jest kufer, który dostajemy w standardzie. Ładnie wygląda i przy okazji nie stuka na każdej dziurze. O walorach praktycznych nie ma co wspominać - tutaj śmiało zmieści się zapasowy kask dla ewentualnego pasażera, albo lepiej, pasażerki. No i właśnie - wspólne spędzone kilometry nie będą należały do komfortowych. Na kanapie jest mało miejsca. Dodatkowo przy większej masie pojawia się problem dobijania zawieszenia na każdej większej dziurze.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Trzeba uważać i mieć też na uwadze fakt posiadania naprawdę malutkich, dziesięciocalowych kół. Śmigając tym skuterem w dwójkę nie zaszpanujemy osiągami. Ten dwusuwowiec powyżej stu kilo na pokładzie staje się mułowaty, nawet odblokowany. Jeżdżąc solo jest lepiej, dużo lepiej.

Co więcej o Zippie Toxicu? Hmm... plusem jest popularność tej konstrukcji na polskim rynku. To zapewnia łatwy dostęp do tanich części. Jednak one nie będą nam aż tak często potrzebne. Silnik i buda to trwałe i sprawdzone elementy, które jak nie raz udowodniliśmy znoszą nawet najgorsze traktowanie. Pod jednym warunkiem - skuter musi być dobrze przygotowany przez sprzedawcę podczas przeglądu zerowego.

Inne publikacje na ten temat:

Zipp Toxic może nie budzi niesamowitych doznań estetycznych, jednak okazuje się dobrym wyborem dla początkujących. Za 3000 zł będziemy mogli z przyjemnością jeździć po mieście, ale też zapuszczać się nieco dalej. Skuter ma swoje wady, które są wynikiem niskiej ceny. Ale i tak radocha z tego typu dwóch kółek może być spora. Warto to sprawdzić.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button